Mazda EZ-60 štartuje v Číne a okamžite sa stala hitom. Len pár mesiacov od predstavenia má na konte viac než 30-tisíc predobjednávok, píše portál carnewchina. SUV strednej triedy s futuristickým interiérom, dostupné aj vo verzii s predĺženým dojazdom, dorazí do Európy v roku 2026 pod menom Mazda CX-6e.

Mazda EZ-60 zadna
Mazda

Veľké SUV, väčšie ako Tesla Model Y

EZ-60 je dlhá 4 850 mm, široká 1 935 mm a vysoká 1 620 mm, s rázvorom 2 902 mm. Znamená to, že je väčšia ako Tesla Model Y (4 790 × 1 920 × 1 624 mm) a svojimi proporciami sa približuje k Audi Q6 e-tron. Mazda pritom zachovala typický dizajnový jazyk „Soul of Motion“, ktorý doplnila o uzavretú masku, podsvietené logo, štíhle svetlomety a aerodynamické línie.

Mazda EZ-60 front
Mazda

Interiér, ktorý prekvapí

Najväčší šok prichádza po otvorení dverí. Kabíne dominuje obrovský 26,45-palcový 5K displej, ktorý prepája ovládanie infotainmentu aj systémov vozidla. V základe je dostupný 5-palcový AR head-up displej, v top verzii až 10-palcový 3D HUD, ktorý premieta kľúčové dáta priamo pred vodiča. Vrcholom výbavy je prémiový audiosystém s 23 reproduktormi Dolby Atmos. Sedadlá typu „zero-gravity“ majú vyhrievanie, ventiláciu, masáž a viacero možností elektrického nastavenia.

Mazda EZ-60 displej
Mazda

Čisto elektrický aj EREV variant

Mazda EZ-60 prichádza v dvoch variantoch. Elektrická verzia (BEV) využíva 190 kW motor na zadnej náprave a batériu s kapacitou 77,9 kWh. Udávaný dojazd podľa čínskej normy CLTC je 600 km. Druhou možnosťou je verzia EREV, ktorá kombinuje batériu 31,7 kWh s benzínovým generátorom 1,5 l. Ten dokáže predĺžiť 200 km čistého elektrického dojazdu na viac než 1 000 km celkového dojazdu.

Mazda EZ-60 seat
Mazda

Technológie a asistent jazdy

EZ-60 je vybavená súborom radarov a kamier umožňujúcich jazdu s podporou úrovne 2. Nechýba adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom pruhu, navigačne asistovaná jazda v meste aj na diaľnici či automatické parkovanie. Súčasťou výbavy je aj celoživotný základný dátový balík a inteligentné hlasové ovládanie.

Ceny a realita pre Európu

V Číne štartuje EZ-60 s cenami od 119 900 jüanov, čo je približne 14 300 € za verziu EREV, respektíve od 18 000 € za čisto elektrickú verziu. Tieto ceny sú však uvádzané bez dane, ciel a ďalších poplatkov, preto sú v porovnaní s Európou výrazne nižšie. Očakáva sa, že európsky model CX-6e sa bude pohybovať v rozpätí 40 – 50-tisíc eur.

Mazda EZ-60
Mazda

Zaujímavá voľba pre fanúšikov značky

Mazda EZ-60 tak stojí oproti konkurencii ako Tesla Model Y, Škoda Enyaq či Audi Q6 e-tron so silnou kartou: kombinuje veľkorysé rozmery, futuristický interiér, verziu s predĺženým dojazdom a bohatú technologickú výbavu. Po sedane Mazda 6e ide o ďalší zaujímavý japonský elektromobil, ktorý rozšíri zatiaľ skromnú ponuku japonských modelov na európskom trhu.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP