V interiéri je to potom kapitola sama o sebe. Karbónové detaily dotvárajú športový vzhľad auta. Aj keď BMW XM dostalo najmodernejší infotainment z dielne nemeckej automobilky, náladové osvetlenie je tu ešte zo starších generácií. Nachádza sa tu teda iba jednoduchý LED pásik a nie krištáľová podsvietená plocha, ako v nových modeloch rady 5 a 7.

Mário Šimovič/FonTech

Veľmi efektne je podsvietený aj 3D strop, ktorý ťa dokonca pri naštartovaní privíta trikolórou BMW M. Zatiaľ čo sedadlá vpredu sú už na pohľad skôr športového, než komfortného charakteru, vzadu je to úplný opak a sedenie v druhom rade sa pokojne môže rovnať luxusným manažérskym limuzínam.

Aj v tomto smere tak BMW XM spája dva zdanlivo nespojiteľné svety. Športové auto s komfrotným sedením ako v BMW radu 7. No a tým druhým spojením je SUV, ktoré jazdí lepšie ako niektoré superšporty. Toto sú tie spojenia, ktoré sú na prvý pohľad nezmyselné, no v praxi očividne fungujú veľmi dobre.

Najlepší ostrý plug-in hybrid na trhu?

Áno, podľa mňa je BMW XM 50e aktuálne najlepší športový plug-in hybrid na trhu. Prepáč Mercedes, tvoje e-Performance modely sú síce skvelé a na okruhu zrejme aj lepšie, no BMW XM dokáže prejsť čisto na elektrinu ďaleko viac, a tak sa dá ako plug-in hybrid skutočne využívať aj v bežnom živote.

Mário Šimovič/FonTech

Jedinou chybičkou je len pomalšie nabíjanie, inak by z môjho pohľadu išlo o absolútne dokonalé auto. No a potom je tu ešte cena. Testovaný kúsok zľahka prekročil 140 000 € a povedzme si na rovinu, to nie je zrovna ľudová cena. na druhu stranu, už som sedel aj v drahších, a nie tak skvelých autách, akým je práve plug-in hybridné BMW XM 50e.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú