Najnovšia štúdia zavádzala o emisiách elektromobilov. Nakoniec za ňou stoja známe automobilky
Britskými médiami sa počas minulého týždňa šírila nová štúdia o emisiách elektromobilov, ktorá tvrdila, že pre vyrovnanie emisnej stopy musí mať elektrické vozidlo najazdených takmer 80 000 kilometrov. Stáli za ňou automobilky Aston Martin, Honda a McLaren, ktoré teraz podozrievajú zo zavádzania. Zistenia štúdie boli totiž krátko po jej uverejnení vyvrátené odborníkmi, píše Teslarati.
Štúdiu s pochybným zdrojom ihneď vyvrátili vedci
Ako informoval portál Autonews Europe, minulý týždeň sme boli svedkami prekvapujúcej štúdie o emisiách elektromobilov, ktorá bola uverejnená s podporou automobiliek Aston Martin, Honda, McLaren a niekoľkých ďalších spoločností.
Jedným z tvrdení, ktoré presadzovala, bol fakt, že nový elektromobil potrebuje najazdiť až 78 000 kilometrov na to, aby vyrovnal svoju emisnú stopu s automobilom so spaľovacím motorom. Štúdia sa tak ihneď dostala do hľadáčiku britských médií, ktoré o nej informovali v súvislosti s nedávnym zákazom predaja spaľovákov v krajine od roku 2030.
Na štúdiu sa však krátko na to pozrelo aj niekoľko odborníkov, vrátane výskumného pracovníka na Eindhovenskej technickej univerzite Auke Hoekstra, ktorý tieto tvrdenia ľahko vyvrátil. Zavádzajúca bola totiž už jej metodika, ktorú „výskumníci“ založili na analýze iba jedného elektromobilu, a to modelu Polestar 2, ktorý patrí pod švédske Volvo.
Hoekstra tiež upozornil na to, že štúdia významne podceňuje emisie spaľovacích motorov, nezahŕňa emisie z dodávateľského reťazca pri preprave palív, nezohľadňuje klesanie výroby elektriny v budúcnosti a celý výskum zakladá na meraní uhlíkovej stopy jedného elektromobilu vyrábaného v Číne. Podľa výsledkov holandského vedca sa počet najazdených kilometrov, kedy elektromobil „dobehne“ spaľovák v emisnej stope, pohybuje okolo čísla 26 000.
Tieto výsledky podporuje aj analýza známej organizácie Transport & Environment, podľa ktorej sa „uhlíkový dlh“ akumulátora elektromobilu splatí za menej než 2 roky prevádzky.
Čo je však zaujímavejšie je pôvod firmy, ktorá za pochybnou štúdiou stojí. Je ňou totiž spoločnosť Clarendon Communications, ktorá je zaregistrovaná pod menom nemocničnej zdravotnej sestry Rebeccy Stephen, ktorá je zároveň manželkou riaditeľa vládnych záležitostí spoločnosti Aston Martin Jamesa Stephena. Rebecca pre portál The Guardian neskôr uviedla, že štúdiu od Clarendon Communications „zostavili“ tie isté spoločnosti, ktoré ju firme zadali.
Aston Martin sa len nedávno vydal cestou elektrifikácie
Ku kauze sa vyjadril už aj samotný CEO spoločnosti Aston Martin Tobias Moers, ktorý pre Autonews Europe uviedol, že túto štúdiu automobilka pripravovala už pred jeho nástupom v auguste tohto roka a nebol si vedomý jej obsahu pred zverejnením. Aston Martin je podľa neho „plne odhodlaný“ vyvíjať hybridné aj plne elektrické vozidlá. Britská automobilka je však v tomto smere výrazne pozadu oproti konkurencii.
Len začiatkom novembra totiž Moers ohlásil, že automobilka v nasledujúcich rokoch pôjde konečne cestou elektrifikácie. K dosiahnutiu tohto cieľa má prispieť technologická dohoda s Mercedes-Benz, ktorý zvýšil svoj podiel v Aston Martin z 2,3 až na 20 % výmenou za prístup k pokrokovým technológiám nemeckého giganta, vrátane hybridných a elektrických pohonných jednotiek novej generácie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
Veľmoc našla ložisko 18 miliónov ton vzácnej suroviny. Vyrobia z nej milióny elektromobilov
PRIPOMIENKA KVÍZ: Oplatí sa ti viac elektromobil alebo spaľovák? Vyplň tieto otázky a zisti
Česká automobilka šokuje. Takto bude vyzerať nová Škoda Octavia
CATL uvádza revolučné batérie Shenxing Pro pre Európu. 478 km dojazdu pribudne za 10 minút nabíjania
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vláda zmrazila 13. dôchodky. Poznáme sumu, cez ktorú sa najbližšie 3 roky nedostanú
Známy americký aktivista Charlie Kirk je mŕtvy, uviedol Trump. Bol zastrelený pred zrakmi fanúšikov
Slávna kozmetická značka sa topí v sťažnostiach. Slováci márne čakajú na svoje online nákupy, firma ich ignoruje
Tisíce rakiet ERAM pre Ukrajinu. Prelomová zbraň s doletom 460 km môže zasiahnuť ciele hlboko v Rusku
Konsolidácia v praxi: Ministri si na pár mesiacov uberú z platov desiatky eur, od apríla si ale reálne prilepšia o stovky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Veľmoc našla ložisko 18 miliónov ton vzácnej suroviny. Vyrobia z nej milióny elektromobilov
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
Rusko bojuje s krízou. Dôležitá komodita je ohrozená a láme rekordy cien, urobili zúfalý krok
iPhony a Androidy si konečne rozumejú. Veľký operátor spustil Slovákom roky vytúženú funkciu
Slovenský export zbraní rastie nebývalým tempom. Rok 2025 môže priniesť 3 miliardy eur
Mapy Google sa v Kórei menia. Citlivé oblasti už nebudú viditeľné
Nový prieskum odhalil trend. Platby kartou a mobilom sa stali štandardom na Slovensku
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP