Tento elektromobil nejde odmietnuť. Má dojazd 900 km a nikdy ho nemusíš nabíjať
Elektromobilita sa stáva čoraz väčšou témou nielen v Číne, ale aj na celom svete. Zatiaľ čo Tesla dlho dominovala trhu, čínska automobilka Nio sa stáva vážnym konkurentom. Dôkazom je aj nedávny úspech, pri ktorom ich elektromobil na jedno nabitie prešiel 892 kilometrov. Tento rekordný výkon bol dosiahnutý vďaka novej 150-kWh batérii so semi-pevným elektrolytom. Na tému upozornil portál InterestingEngineering.
Neuveriteľný dojazd na jedno nabitie
Unikátnou výhodou Nio je systém výmeny batérií na tzv. Power Swap staniciach. Vodiči nemusia čakať hodiny na nabitie, ale jednoducho zastavia, vymenia vybitú batériu za plne nabitú a môžu pokračovať v ceste. Tento systém je užitočný najmä pre tých, ktorí potrebujú často cestovať na dlhé vzdialenosti. Ešte zaujímavejšia je možnosť prenajať si novú výkonnú 150 kWh batériu, ktorá je na týchto staniciach dostupná od júna.

Nedávno si túto batériu otestoval aj známy čínsky YouTuber Ran’s na svojom Nio ET5. Po výmene bežnej 75 kWh batérie za väčšiu 150-kWh verziu začal svoju cestu s predpokladaným dojazdom 981 kilometrov pri 93 % nabití. Po prvom dni prešiel 641 kilometrov a mal stále 21 % kapacity batérie. Nasledujúci deň pokračoval v ceste a nakoniec prešiel 892 kilometrov, pričom batéria klesla na 0 %.
Semi-pevná technológia, ktorú Nio využíva, nie je síce tak pokročilá ako batérie s pevným elektrolytom, no poskytuje výhody vrátane vyššej bezpečnosti, dlhšieho dojazdu a rýchlejšieho nabíjania. S účinnosťou približne 6,44 km na kWh je táto technológia ideálna na diaľničné jazdy, ktoré patria medzi najväčšie výzvy pre EV technológiu.
Elektromobily s dojazdom okolo 200 kilometrov sú pre väčšinu bežných používateľov dostatočné, keďže priemerný Slovák denne najazdí podľa portálu CarVertical ročne len niečo málo cez 21 000 km, čo je denne denne zhruba 57,5 km. Napriek tomu, obavy z nízkeho dojazdu stále brzdia širšie prijatie EV. Výsledky ako ten od spoločnosti Nio však naznačujú, že elektromobily budú čoskoro schopné uspokojiť aj tých najnáročnejších vodičov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
