Po júnovej svetovej premiére Nissan odhalil podrobnosti o tretej generácii elektromobilu Leaf, ktorý sa stal synonymom elektrickej mobility už od svojho debutu v roku 2010. Novinka sa do predaja dostane ešte pred koncom roka a japonská automobilka potvrdila, že základná verzia bude dostupná za menej než 37 000 eur. Informoval o tom portál Electrive.

Dve verzie batérií a až 622 kilometrov dojazdu

Nissan plánuje spustiť objednávky ešte v priebehu tohto roka, pričom prvé kusy by sa k zákazníkom mali dostať do konca zimy. „Prvé dodávky očakávame v prvom štvrťroku,“ potvrdil Vincent Ricoux, generálny riaditeľ Nissan Germany, počas testovacích jázd v Kodani.

Pôvodne sa s uvedením na trh rátalo ešte na jeseň 2024, no podľa všetkého došlo k miernemu oneskoreniu spôsobenému nedostatkom batérií v Japonsku. Hoci európsky Leaf sa bude vyrábať v britskom Sunderlande s lokálnymi batériami, globálny výpadok mohol ovplyvniť aj jeho európske tempo nábehu.

Napriek tomu sa Leaf prezentuje veľmi sľubnými parametrami. Kým počas premiéry Nissan hovoril o dojazde 604 kilometrov, po finálnej homologizácii WLTP sa hodnota zvýšila na 622 kilometrov. Túto verziu poháňa 75 kWh batéria a v Nemecku sa bude predávať za cenu pod 42 000 eur, konkrétne 41 990 eur. Základná verzia so 52 kWh batériou bude o približne 5 000 eur lacnejšia a ponúkne dojazd „viac ako 440 kilometrov“.

Nissan Leaf
Nissan

Pri reálnych rýchlostiach na diaľnici Nissan udáva, že verzia s väčšou batériou zvládne až 330 kilometrov pri rýchlosti 130 km/h a približne 430 kilometrov pri 110 km/h.

Viac výkonu, rovnaká efektivita

Verzia so 75 kWh batériou má elektromotor s výkonom 160 kW, zatiaľ čo menšia batéria prináša 130 kW. Oba varianty majú pohon prednej nápravy a maximálnu rýchlosť 160 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne výkonnejší Leaf za 7,6 sekundy, základná verzia o niečo pomalšie – za 8,3 sekundy. Zaujímavé je, že spotreba podľa WLTP má zostať rovnaká pre obe verzie, len 13,8 kWh/100 km, čo je špičková hodnota v tejto triede.

Nissan zatiaľ nezverejnil detailný cenník ani výbavové línie, no potvrdil, že niektoré prvky prezentované na tlačových fotografiách – napríklad svetelná lišta na prednej maske či stmievateľná panoramatická strecha – nebudú súčasťou základnej výbavy. Základný Leaf tak bude mať 18-palcové disky namiesto 19-palcových a jednoduchší vizuál.

Nissan
Nissan

Nová platforma a ambície crossoveru

Zatiaľ čo prvé dve generácie Leafu patrili do kategórie kompaktných hatchbackov, tretia generácia sa transformovala na moderný kompaktný crossover. Postavená je na platforme AmpR Medium (predtým známej ako CMF-EV), ktorú Nissan zdieľa s Renaultom. Automobilka však zdôrazňuje, že ide o výrazne vylepšenú technológiu, najmä v oblasti pohonnej jednotky a akumulátorov.

Vďaka vyššej energetickej hustote článkov NMC mohol Nissan integrovať až 75 kWh batériu bez zmeny rázvoru oproti modelom ako Renault Mégane E-Tech Electric, ktorý má rovnakú platformu aj 2,69-metrový rázvor, no menšiu 60 kWh batériu.

Tretia generácia Leafu tak prichádza s jasným posolstvom: viac priestoru, viac efektivity a väčší dôraz na reálnu použiteľnosť. Nissan týmto modelom dáva jasne najavo, že legendárne meno Leaf má aj po 15 rokoch čo ponúknuť, a že elektrická mobilita nemusí byť len o číslach, ale aj o vyváženosti medzi dojazdom, cenou a praktickosťou.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP