Nissan potvrdil revolučný elektromobil. Bude mať batériu budúcnosti a príde už v roku 2028
Nissan opäť rozvíril vody elektromobility. Potvrdil totiž, že jeho prvý elektromobil vybavený pokročilými pevnými batériami je na dobrej ceste a podľa najnovších plánov by sa mohol dostať na trh už v roku 2028. Aj keď to znie sľubne, zdá sa, že v pretekoch o prvenstvo ho predbehnú značky ako Toyota, Volkswagen či čínski giganti BYD a CATL, ktorí sa so svojimi modelmi s rovnakou technológiou chystajú vyrukovať už v roku 2027, píše Electrek.
Už o tri roky
Automobilka pevne verí, že práve táto technológia predstavuje prelomový bod vo vývoji elektromobilov. Podľa ich slov ide o „game-changer“, teda niečo, čo môže celý sektor posunúť do novej éry, a to najmä vďaka vyššej energetickej hustote, rýchlejšiemu nabíjaniu a výrazne nižším nákladom na výrobu.
Pevné batérie by podľa odhadov mohli zvýšiť energetickú hustotu až o 30 % oproti klasickým lítium-iónovým batériám, pričom zároveň skrátia čas nabíjania na jednu tretinu. A to už sú parametre, ktoré môžu reálne zmeniť hru.
Už minulý rok Nissan predstavil pilotnú výrobnú linku pre tieto batérie vo svojom závode v Jokohame, čo naznačilo, že to s vývojom myslí vážne. V roku 2021 automobilka deklarovala ambíciu uviesť prvé vozidlo s pevnými batériami do predaja najneskôr začiatkom roka 2029, no teraz to vyzerá o niečo optimistickejšie.
„Áno, budeme pripravení na SSB (solid-state batteries) v roku 2028,“ potvrdil Christop Ambland, riaditeľ produktového plánovania v Európe, pre Auto Express. Zároveň však zdôraznil, že Nissan „nemôže proces uponáhľať“, pretože cieľom je zabezpečiť, že technológia bude spoľahlivá a splní očakávania zákazníkov.
Výkonný kríženec
Spoločnosť zatiaľ presne nešpecifikovala, v ktorom modeli budú pevné batérie debutovať, no indície smerujú k výkonnému športovému elektromobilu. Minulý október totiž Nissan predstavil koncept Hyper Force, elektrické superauto s výkonom viac ako 1 300 koní (1 000 kW), ktoré vizuálne pripomína kríženca medzi legendárnym GT-R a futuristickým Cybertruckom od Tesly. Aj keď logo na prednej časti bolo rozmazané, bolo jasne čitateľné, že ide o GT-R badge, čo naznačuje, že Nissan plánuje pre svoju legendu aj elektrickú budúcnosť.
Pevné batérie by však nemuseli slúžiť len pre čisto elektrické autá. Ambland naznačil, že Nissan aktívne skúma všetky možné aplikácie tejto technológie, čo by mohlo znamenať aj jej využitie v plug-in hybridoch alebo úplne nových kategóriách vozidiel.
Aj tak zaostávajú
Napriek pokroku a pozitívnym signálom je však isté, že Nissan zrejme zmešká štartovú čiaru. Toyota, Volkswagen a Stellantis plánujú predstaviť svoje prvé vozidlá s pevnými batériami už v roku 2027, rovnako ako BYD a CATL, ktorí momentálne dominujú globálnemu trhu s batériami pre elektromobily.
Aj keď tempo vývoja naznačuje, že Japonci sa tentoraz snažia držať krok, konkurencia je silná a rýchla. Zostáva teda len čakať, či nové GT-R s pevným srdcom skutočne rozprúdi revolúciu, alebo sa stane len ďalším oneskoreným pokusom v rýchlo sa meniacom svete elektromobility.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
Staré EV batérie dostali nový život, ktorý spaľováky nikdy nepoznajú. V Texase ukladajú 24 MWh energie a napájajú stovky domácností
Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
Nie je to len auto. Obľúbená automobilka ukázala nový elektromobil s geniálnou funkciou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na Dunaji sa potápa pontón s loďou. Hasiči bojujú o záchranu bratislavského symbolu
„Zarábam 25-tisíc mesačne vďaka biznisu, ktorý som vybudoval popri práci.“ (INŠPIRATÍVNY PRÍBEH)
Rodinný dom aj s pozemkom za 35 000. Štát predáva prebytočný majetok (PREHĽAD)
Prelomový zákrok: Lekári úspešne vyliečili genetickú poruchu, ktorá bola dosiaľ neliečiteľná
V Bratislave otvorili podnik so sicílskymi dezertmi za 65-tisíc eur: „Pracujeme 16 hodín denne“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
- Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Elon Musk priznal, že Tesla narazila na strop. Na pomoc prišiel Samsung s miliardovým obchodom
Taraba ohlásil energetickú megainvestíciu. Slovenské mestá získajú milióny eur
Slováci kupujú jazdené autá, ako nikdy predtým. Priemerný vek a nájazd prudko rastie, dominuje jedna značka
Zubár odhalil šokujúce riziká populárneho spánkového triku. Riskuješ veľké nepríjemnosti
Slováci si neuvedomujú, že to môže vybuchnúť. Odborník varuje pred „elektronickým“ zlozvykom domácností
Domácnosti si priplatia až o 3 000 eur. Nová kalkulačka odhalila tvrdú realitu emisného výmyslu EÚ
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP