Spoločnosť na nedávnom zhromaždení o finančných výsledkoch verejne priznala pochybné a zavádzajúce kroky zakladateľa. Trevor Milton klamal a zavádzal investorov hneď vo viacerých prípadoch. V správe Hindenburg Reports bola Nikola taktiež označená za „neprehľadný podvod“, informuje Teslarati.
Rozvíjajúci sa startup Nikola Motor si od svojho založenia získal veľkú pozornosť najmä zo strany investorov, ktorých prilákali veľkolepé plány pre výrobu vodíkových a elektrických dopravných prostriedkov. Dodnes však spoločnosť nepredala ani jediný kus a nespustila sériovú výrobu. Ako sa postupom času ukazovalo, tvrdenia a odvážne ciele firmy boli len klamstvom.
Dnes už bývalý predseda spoločnosti sa ešte v júni minulého roka radoval zo vstupu startupu na burzu a spustenia predobjednávok na vodíkový pick-up Badger. Neskôr však musel odstúpiť a na jeho mieste ho nahradil podpredseda General Motors. S koncernom uzavrela firma na pohľad skvelú spoluprácu, neskôr sa ale všetko rozpadlo.
Zakladateľ Nikoly klamal investorov celé roky
Nikola prišla postupne o všetky veľké zákazky a aj najväčšie dohody na výrobu tisícok elektrických smetiarskych áut či už spomenutého pick-upu sa stali minulosťou. Spoločnosť teraz počas ohlásenia finančných výsledkov priznala to, čo už dlhú dobú tušili aj samotní investori – bývalý predseda Trevor Milton ich klamal a zavádzal minimálne v 9 samostatných prípadoch.
Ešte vlani v septembri podkopala meno spoločnosti správa zo spoločnosti zameranej na investičný výskum. Podľa Hindenburg Reports je Nikola Motor „neprehľadným podvodom“, ktorý vznikol na sieti klamstiev jej zakladateľa, ktorého tvrdenia neboli legitímne a podložené na skutočnostiach. Takýto „level“ klamstiev a zavádzania bol podľa správy Hindenburg Reports nevídaný.
NEPREHLIADNI
Nikola stále padá na dno. Firme zrušili gigantický kontrakt, svet vie zaujať už len jediným produktom
To viedlo aj k zosadeniu Trevora Miltona z pozície a zrušeniu dohody s koncernom General Motors. Nikola teraz priznáva, že vyjadrenia bývalého zakladateľa boli čiastočne alebo úplne nepresné. Svojimi zavádzajúcimi vyjadreniami tak oklamal množstvo investorov.
Milton vytvoril „bublinu“, ktorá nakoniec praskla
Medzi niekoľkými jeho klamstvami z minulosti Nikola vyzdvihla aj prípad, kedy klamal o funkčnosti kamiónu Nikola One, ktorý sa objavil na videu. Milton klamal aj o produkcii v nemeckom závode v Ulm, kde malo byť vlani vyrábaných 5 vozidiel. V dokumente však startup potvrdil ešte ďalších 7 prípadov zavádzania a klamstiev zo strany zakladateľa spoločnosti.
Klamstvom bolo aj vyjadrenie, že technológia inventora pre kamión Nikoly mala byť podľa Miltona najvyspelejšia na svete a o jej využitie mali záujem aj ďalší výrobcovia. Klamal aj v prípade, keď tvrdil, že firma vyrobila skutočný, fungujúci kamión s nulovými emisiami, že vlastnila práva na ťažbu zemného plynu a že tento zdroj využívala ako zálohu pre výrobu vodíka.
Nikola sa s novým vedením snaží začať odznova
Spoločnosť tak bola celé roky postavená len na „pozlátku“, ktoré dlhodobo vytváral jej zakladateľ v snahe prilákať investorov. Nikola sa pod novým vedením aktuálne snaží hodiť túto éru za hlavu a začať fungovať bez akéhokoľvek zavádzania.
Nenechaj si ujsť
Chceli to najprv s Nikolou, no projekt stroskotal. GM aj tak vyrobí vodíkový kamión s vyše 800 km dojazdom, má v talóne iné firmy
Prvým krokom v novej etape spoločnosti bude podľa nedávnych informácií spolupráca s firmami Navistar a OneH2 pri vývoji vodíkového kamióna. Tentokrát však má byť výsledkom skutočne fungujúci produkt miesto prázdnych sľubov. Ďalší podobný prešľap by mal totiž pre Nikolu omnoho horšie následky, z ktorých by sa už vôbec nemusela spamätať.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Expert na elektromobilitu: Vstupujeme do éry, kedy spaľováky nemajú šancu konkurovať. Nabíjačku bude mať každé parkovacie miesto
Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Európa by sa mala inšpirovať. Prvý krát v históriitáto krajina reštartuje jadrovú elektráreň
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Žije. Japonská Sonda prekvapivo zvládla lunárnu noc
Doteraz nikde nebol dostupný. Najlepšieho Spider-Mana si v novom filme pozrieš úplne zadarmo
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené