Netflix sa po minuloročnom trápení i kolísavom stave predplatiteľov dostáva do silnej formy a najnovším krokom opäť nastavuje ďalšie smerovanie priemyslu. Ako vôbec prvý hráč v segmente Netflix pristupuje k odvážnemu kroku a začína odhaľovať presné čísla sledovanosti svojich filmov a seriálov.

Prichádza s nimi ako prvý

Ako informuje Hollywood Reporter, Netflix mení podmienky vyhodnocovania svojho najsledovanejšieho obsahu. Služba doposiaľ pri obsahu uvádzala počet sledovaných minút, najnovšie bude pri tituloch uvádzať počet ich videní.

Podľa nových pravidiel Netflix najskôr vyhodnotí, koľko času diváci sledovaním jeho filmov a seriálov strávili a následne číslo vydelí ich dĺžkou. Výsledkom bude „počet videní„, nová metrika, podľa ktorej bude služba určovať úspešnosť svojich titulov. Množstvo videní nebude predstavovať počet divákov, ktorí si titul zapli, ale počet účtov, na ktorých sa obsah sledoval.

Predlžuje sa tiež čas, za ktorý bude služba sledovanosť vyhodnocovať. Netflix doposiaľ uvádzal čísla za prvých 28 dní od premiéry, po novom to bude 91 (posun zo 4 týždňov na 13 týždňov).

Služba zmeny odôvodňuje vyššou transparentnosťou a jasnejšími podmienkami. Nové pravidlá budú zohľadňovať dlhodobú popularitu titulov a nebudú hrať proti krátkym filmom a seriálom, ktoré boli podľa starej metriky počtu sledovaných minút v nevýhode.

Netflix odhaľuje čísla
Netflix

Ostatní čísla držia v tajnosti

Krok Netflixu uvádzať pri tituloch presné čísla sledovanosti sa môže zdať ako maličkosť, v segmente streamovacích služieb však ide o unikát a ďalší posun vpred. Väčšina streamovacích služieb pri tituloch uvádza iba počet minút sledovania, keďže ide o číslo, ktoré sa zvyčajne pohybuje na úrovni miliónov alebo miliárd minút a dokáže tak ľahko ohúriť.

Množstvo platforiem však svoje čísla pred verejnosťou skrýva a veľkou neznámou zostáva aj počet ich predplatiteľov, upozorňuje Streamable. Ide napríklad o platformy ako Apple TV+ alebo Prime Video, ktoré sa z času na čas vedia pochváliť výnimočnými úspechmi svojich noviniek, no celkové štatistiky držia v tajnosti.

Nedostatok transparentnosti v segmente streamovacích služieb je terčom kritiky už dlhodobo a podpísal sa napríklad aj na prebiehajúcom štrajku scenáristov, ktorí od video platforiem požadujú vyššie odmeny a prehľadnejšie zverejňovanie štatistík.

Krok Netflixu navyše prichádza v čase, kedy veľkí hráči bojujú s rekordnou zadĺženosťou, musia robiť škrty v obsahu a s číslami sa delia iba veľmi neradi. Minulý rok čistky robilo HBO Max, aktuálne masívne šetrenie postretlo Disney+, ktoré prepúšťa a predáva časť svojho obsahu tretím stranám.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú