Najväčšia streamovacia služba naďalej rastie a celosvetovo eviduje už 283 miliónov predplatiteľov. Iba malá časť z nich však tuší, že Netflix má aj vlastnú hernú divíziu, ktorá sa každý rok zväčšuje. Práve s hrami však gigant tvrdo narazil.

Začalo to mobilnými hrami, ktoré ponúka predplatiteľom svojich služieb úplne zdarma. Nájdeš medzi nimi menšie hry ako Death’s Door či Dead Cells, ale aj GTA 3 spolu s Vice City a San Andreas alebo Hadesa. Mnohé z týchto hier Netflix zakúpil od tretích strán, no popritom ponúka aj vlastné tituly, ktoré vytvárajú vývojári z dvoch interných štúdií.

Okrem malých mobilných hier otvorili v Los Angeles pred dvoma rokmi aj veľké štúdio vedené veteránmi v obore, pomocou ktorého mal Netflix plnohodnotne preraziť aj v hernom biznise.

Nestihli vytvoriť ani jednu hru

Toto štúdio malo interné pomenovanie Team Blue a plánovalo vytvoriť veľkú RPG hru na počítače. Portál Game File informuje, že Team Blue bol začiatkom októbra zrušený a nikto z hviezdnych vývojárov už pre Netflix nepracuje. Dôvodom má byť júlová zmena štruktúry, ktorá spôsobila zmenu na vedúcej pozícii, pričom nový šéf divízie začal vo veľkom škrtať pracovné pozície.

Netflix

Ambiciózny plán Netflixu s AAA hrami tak narazil na problémy, ktoré sa prejavili práve zatvorením štúdia, ktoré malo jeho herný segment najviac ťahať dopredu. Ostatné štúdiá zatiaľ pracujú v štandardnom režime, no nevieme, či to bol posledný pokus streamovacieho giganta o vstup na AAA herný trh alebo svoju víziu v budúcnosti opäť oživí.

Ruská náhradu iPhonu je poriadny prepadák. Skončí v smetnom koši rovnako ako ich prvý notebook?

Takmer nikto o nich nevie

Netflix síce ponúka hry pre svojich predplatiteľov už cez dva roky, no podľa dát z konca minulého roka túto službu využíva pravidelne iba jedno percento jeho predplatiteľov. Podľa informácií z Game Industry to bolo konkrétne 2,2 milióna používateľov z celkového počtu viac ako 241 miliónov, ktorých Netflix minulý rok registroval. Od roku 2022 sa síce čísla zmenili, no počet každodenných hráčov týchto hier zostáva pod jedným percentom z celkového počtu predplatiteľov.

O tom, prečo sa v Netflixe rozhodli expandovať na herný trh hovorí aj fakt, že ako hlavných konkurentov v boji o voľný čas zákazníkov služba v roku 2022 označila spoločnosti Epic Games a TikTok. Bude zaujímavé sledovať, ako sa v streamovacej spoločnosti vyvinie situácia s herným priemyslom a či v budúcnosti otvorí ďalšie štúdiá, aby podporila tento segment.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú