Netflix zažíva turbulentné obdobie a v čase, kedy ostatní hráči naberajú na sile, streamovací gigant vôbec prvýkrát vo svojej novodobej histórii celosvetovo klesá v počte svojich predplatiteľov.

Konkurencii sa naopak náramne darí. Disney+, HBO Max, Paramount+ a ďalší si od začiatku roka zabezpečili milióny nových zákazníkov a nič nenasvedčuje tomu, že ich rast by mal tak skoro spomaliť.

Predovšetkým platformu od Disney čaká, podľa analytikov, veľká budúcnosť a v najbližších rokoch má dokonca od Netflixu prebrať žezlo svetovej streamovacej jednotky. Netflix však podľa posledného prieskumu zďaleka nestráca pôdu pod nohami až tak dramaticky, ako nedávne správy naznačujú, informuje Deadline.

Unplash

Predplatitelia sa vracajú

Aktuálny prieskum analytickej spoločnosti Omdia, vykonaný na britských spotrebiteľoch zábavného obsahu, totiž ukázal, že drvivá väčšina predplatiteľov, ktorí v minulosti zrušili predplatné niektorej zo streamovacích služieb, má tendenciu k predplácaniu znova vrátiť.

Čísla odhalili, že britskí konzumenti v uplynulých 12 mesiacoch rušili predplatné streamovacích služieb až o 45 % častejšie ako v minulosti. Jedným z dôvodov je globálny nárast cien a rekordná inflácia, kvôli ktorej majú nielen britské domácnosti do vrecka podstatne hlbšie než kedykoľvek predtým v čase moderných internetových služieb.

Čítal si už? 
Vieme, prečo Netflix stráca státisíce predplatiteľov. Problémy sú väčšie, ako by si čakal

Zo skupiny, ktorá niektorú zo streamovacích služieb v minulom roku zrušila, sa však až 84 % respondentov neskôr k predplácaniu vrátilo. Ide o doposiaľ najvyššie zaznamenané percento medzi britskými domácnosťami, ktoré zároveň ukazuje, že zrušenie predplatného je vo veľkej časti prípadov len krátkodobé.

Prieskum síce nehovorí, že podobné správanie je možné aplikovať globálne na všetkých predplatiteľov, pre Netflix však rozhodne ide o zatiaľ najväčsiu nádej. Prinajmenšom, keď v najbližších týždňoch počíta s odhlásením 2 a pol milióna predplatiteľov – časť z nich sa možno ešte niekedy vráti.

Na zábavu už nedáme dopustiť

Aj napriek vysokému percentu domácností, ktoré predplatné niektorej zo streamovacích služieb v uplynulých 12 mesiacoch zrušili, svetoví hráči na britskom trhu dokázali napredovať.

Unsplash

Najviac si tu polepšila platforma Disney+ s 21 % medziročným nárastom (celkovo 7,5 milióna predplatiteľov), nasleduje Netflix so slušným 8 % nárastom, ktorý s 15,5 miliónmi zákazníkov v Británii zostáva jednotkou. Celkovo segment streamovacích služieb v Británii v minulom roku narástol o 11 %.

Určite nezmeškaj
Neuveríš, koľko ľudí zdieľa heslo z Netflixu. Výsledky prieskumu šokujú, „okrádanie“ však onedlho skončí

Prieskum odhalil aj ďalšiu zaujímavú skutočnosť, spojenú so zmenou správania konzumentov. Britské domácnosti za predplatné online videoték aj napriek kríze utrácajú čoraz viac a streamovacie služby rušia len neochotne.

„Pokiaľ ide o riešenie rastúcich nákladov, spotrebitelia uprednostňujú zníženie iných výdavkov ako tých na domácu zábavu. Prieskum vlastne ukazuje, že škrty v iných výdavkoch spotrebiteľom umožnili predplatiť si ďalšie služby,“ hovorí Maria Rua Aguete, analytička spoločnosti Omdia. 

Disney si bude musieť počkať

Menovaný prieskum sa však nezameral iba na britských konzumentov, ale pozrel sa aj na počet predplatiteľov jednotlivých služieb z globálneho hľadiska. Analytici na základe získaných údajov predpovedajú, že Disney+ sa nestane svetovou jednotkou do piatich rokov tak, ako to službe po štarte mnohí predpovedali – predsa len, ako sme uviedli, k Netflixu sa mnohí vrátia.

Disney

Pôvodne odborníci odhadovali, že Disney+ do roku 2025, najneskôr do 2026, v počte predplatiteľov predbehne Netflix. Omdia teraz tvrdí, že rozdiel medzi dvoma platformami sa v najbližších rokoch síce zníži, jednotkou v najbližších piatich rokoch však zostane Netflix.

Spoločnosť Netflixu do roku 2026 odhaduje 260 miliónov globálnych predplatiteľov, Disney+ by malo narásť na 240 miliónov, aj keď v tomto prípade bude rast omnoho dynamickejší ako pri Netflixe. Nasledovať budú HBO Max spojené s Discovery+ a Prime Video, ktorým analytici predpovedajú zhodne po 150 miliónoch abonentov.

Vo veľkom o budúcnosti Netflixu napovedia aj smelé plány služby, medzi ktorými dominuje predovšetkým lacnejší balíček predplatného s reklamami. Podľa NextTV by sa lacná verzia predplatného mohla masívne podpísať na budúcich tržbách spoločnosti, ktoré podľa odhadov môže nafúknúť až o 21 %, odhadom o 14 miliárd dolárov za rok.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP