Netflix zažíva turbulentné obdobie a v čase, kedy ostatní hráči naberajú na sile, streamovací gigant vôbec prvýkrát vo svojej novodobej histórii celosvetovo klesá v počte svojich predplatiteľov.
Konkurencii sa naopak náramne darí. Disney+, HBO Max, Paramount+ a ďalší si od začiatku roka zabezpečili milióny nových zákazníkov a nič nenasvedčuje tomu, že ich rast by mal tak skoro spomaliť.
Predovšetkým platformu od Disney čaká, podľa analytikov, veľká budúcnosť a v najbližších rokoch má dokonca od Netflixu prebrať žezlo svetovej streamovacej jednotky. Netflix však podľa posledného prieskumu zďaleka nestráca pôdu pod nohami až tak dramaticky, ako nedávne správy naznačujú, informuje Deadline.
Predplatitelia sa vracajú
Aktuálny prieskum analytickej spoločnosti Omdia, vykonaný na britských spotrebiteľoch zábavného obsahu, totiž ukázal, že drvivá väčšina predplatiteľov, ktorí v minulosti zrušili predplatné niektorej zo streamovacích služieb, má tendenciu k predplácaniu znova vrátiť.
Čísla odhalili, že britskí konzumenti v uplynulých 12 mesiacoch rušili predplatné streamovacích služieb až o 45 % častejšie ako v minulosti. Jedným z dôvodov je globálny nárast cien a rekordná inflácia, kvôli ktorej majú nielen britské domácnosti do vrecka podstatne hlbšie než kedykoľvek predtým v čase moderných internetových služieb.
Čítal si už?
Vieme, prečo Netflix stráca státisíce predplatiteľov. Problémy sú väčšie, ako by si čakal
Zo skupiny, ktorá niektorú zo streamovacích služieb v minulom roku zrušila, sa však až 84 % respondentov neskôr k predplácaniu vrátilo. Ide o doposiaľ najvyššie zaznamenané percento medzi britskými domácnosťami, ktoré zároveň ukazuje, že zrušenie predplatného je vo veľkej časti prípadov len krátkodobé.
Prieskum síce nehovorí, že podobné správanie je možné aplikovať globálne na všetkých predplatiteľov, pre Netflix však rozhodne ide o zatiaľ najväčsiu nádej. Prinajmenšom, keď v najbližších týždňoch počíta s odhlásením 2 a pol milióna predplatiteľov – časť z nich sa možno ešte niekedy vráti.
Na zábavu už nedáme dopustiť
Aj napriek vysokému percentu domácností, ktoré predplatné niektorej zo streamovacích služieb v uplynulých 12 mesiacoch zrušili, svetoví hráči na britskom trhu dokázali napredovať.
Najviac si tu polepšila platforma Disney+ s 21 % medziročným nárastom (celkovo 7,5 milióna predplatiteľov), nasleduje Netflix so slušným 8 % nárastom, ktorý s 15,5 miliónmi zákazníkov v Británii zostáva jednotkou. Celkovo segment streamovacích služieb v Británii v minulom roku narástol o 11 %.
Určite nezmeškaj
Neuveríš, koľko ľudí zdieľa heslo z Netflixu. Výsledky prieskumu šokujú, „okrádanie“ však onedlho skončí
Prieskum odhalil aj ďalšiu zaujímavú skutočnosť, spojenú so zmenou správania konzumentov. Britské domácnosti za predplatné online videoték aj napriek kríze utrácajú čoraz viac a streamovacie služby rušia len neochotne.
„Pokiaľ ide o riešenie rastúcich nákladov, spotrebitelia uprednostňujú zníženie iných výdavkov ako tých na domácu zábavu. Prieskum vlastne ukazuje, že škrty v iných výdavkoch spotrebiteľom umožnili predplatiť si ďalšie služby,“ hovorí Maria Rua Aguete, analytička spoločnosti Omdia.
Disney si bude musieť počkať
Menovaný prieskum sa však nezameral iba na britských konzumentov, ale pozrel sa aj na počet predplatiteľov jednotlivých služieb z globálneho hľadiska. Analytici na základe získaných údajov predpovedajú, že Disney+ sa nestane svetovou jednotkou do piatich rokov tak, ako to službe po štarte mnohí predpovedali – predsa len, ako sme uviedli, k Netflixu sa mnohí vrátia.
Pôvodne odborníci odhadovali, že Disney+ do roku 2025, najneskôr do 2026, v počte predplatiteľov predbehne Netflix. Omdia teraz tvrdí, že rozdiel medzi dvoma platformami sa v najbližších rokoch síce zníži, jednotkou v najbližších piatich rokoch však zostane Netflix.
Spoločnosť Netflixu do roku 2026 odhaduje 260 miliónov globálnych predplatiteľov, Disney+ by malo narásť na 240 miliónov, aj keď v tomto prípade bude rast omnoho dynamickejší ako pri Netflixe. Nasledovať budú HBO Max spojené s Discovery+ a Prime Video, ktorým analytici predpovedajú zhodne po 150 miliónoch abonentov.
Vo veľkom o budúcnosti Netflixu napovedia aj smelé plány služby, medzi ktorými dominuje predovšetkým lacnejší balíček predplatného s reklamami. Podľa NextTV by sa lacná verzia predplatného mohla masívne podpísať na budúcich tržbách spoločnosti, ktoré podľa odhadov môže nafúknúť až o 21 %, odhadom o 14 miliárd dolárov za rok.
Čítajte viac z kategórie: Filmy & seriály
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
V takýto návrat nikto nedúfal. Jeden z najlepších seriálov sa vracia a zbiera brutálne ohlasy
Jason Momoa rúbe nepriateľov vo vysnívanom seriáli. Historická novinka dorazí čoskoro
Má 100 % hodnotenie. Nový horor ťa svojou desivou zápletkou doslova prilepí k obrazovke
RECENZIA Nový Superman rozdelí ľudí. Veľký reštart DC je úplne iný, ako všetci očakávali (RECENZIA)
Najlepší akčný film roka po prechode na online trhá rekordy. Aj s dabingom sa dá pozrieť úplne zadarmo
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusko pripravuje masívny útok, ktorý má definitívne ukončiť vojnu na Ukrajine. Analytici varujú pred následkami
Elitný architekt Prekop: Slovensko trpí komplexom druhej kategórie a architektúra na to dopláca
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
Žena skončila na pokraji zlyhania pečene po užívaní obľúbeného bylinného doplnku. Vedci dvíhajú varovný prst
TOP 10 krajín, ktoré prevalcovali ekonomický rast svetových veľmocí. Skryto prepisujú mapu globálneho bohatstva
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Slováci tajne dovážajú smartfóny z Ázie za stovky eur lacnejšie. Prečo sa im to oplatí a ako škodia operátorom?
- Televízory Slovákov úmyselne zhoršujú kvalitu obrazu. Je to špinavý marketing, takto ho opravíš
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Televízory Slovákov úmyselne zhoršujú kvalitu obrazu. Je to špinavý marketing, takto ho opravíš
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Záhadný kameň v Egypte nechal vedcov v nemom úžase. Odhalil tajomstvo ukryté 5000 rokov
- Sci-fi „kladivo“ je realitou. Nová zbraň Západu desí nepriateľov, nemajú proti nej šancu
-
- Rusi ani netušili, čo im zlikvidovalo najdrahší systém. Ukrajina použila zbraň, akú svet ešte nevidel
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Televízory Slovákov úmyselne zhoršujú kvalitu obrazu. Je to špinavý marketing, takto ho opravíš
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP