NESTAČÍ TO: Elektromobily lámu rekordy predajov, no EÚ pôjde aj tak ešte tvrdšie po emisiách
Európania si elektrifikované vozidlá zamilovali. Svedčí o tom analýza, na ktorú upozornil aj portál AutoCar. V júni motoristi v západnej Európe vôbec poprvýkrát v histórii zaregistrovali viac elektromobilov, než plug-in hybridov.
Z environmentálneho hľadiska sú to skvelé správy, registrácie ekologických vozidiel stúpajú a Európska komisia chce na to prirodzene reagovať stanovením prísnejších cieľov na zníženie emisií z dopravy. Do roku 2030 by ich po novom chcela znížiť až o 55 % oproti súčasnému cieľu 37,5 % v porovnaní s rokmi 2020/21.
To, čo však prospieva ekológii, neprospieva výrobcom áut. Výroba a vývoj elektromobilov je pre automobilky stále stratový a v podstate ešte všetky žijú z predaja áut so spaľovacími motormi.
Predaj spaľovákov tak pomáha automobilkám pri transformácii celého odvetvia na čistú elektromobilitu. Čím dlhšie sa ich spaľovacie autá budú predávať, tým jednoduchší tento prechod bude. Sprísnenie noriem teda môže celý prechod urýchliť, čo ale výrazne poškodí samotných výrobcov automobilov.
Čísla vyzerajú dobre
Z analýzy, ktorú na svojom blogu zverejnil novinár Matthias Schmidt, vyplýva, že predaje elektromobilov v Európe vôbec poprvýkrát v histórii prekonali predaje plug-in hybridov.
Zároveň sa registrácie nových plug-in hybridov dosali nad 20 % podiel iba druhýkrát v histórii. Mesiac jún bol teda pre elektromobilitu naozaj silný. Za prvú polovicu 2021 sa registrovalo najviac nových elektromobilov v Nemecku, bolo ich zhruba 148 700, pričom za Nemeckom sa nachádza Británia s počtom 73 900 registrovaných elektromobilov.
NEPREHLIADNI
Štúdia, ktorá konečne otvorí oči. Vedci porovnali celkové náklady na vlastníctvo rôznych typov áut
Najväčší podiel registrovaných elektromobilov v Európe má a pohľadu automobiliek Volkswagen. Tri zo štyroch elektromobilov predá práve v Európe a patrí mu 25,4 % trhu.
V prvej polovici tohto roka predal VW v Európe viac ako 74 100 elektromobilov, čo predstavuje 15,3 % trhový podiel. Viac ako každý desiaty predaný elektromobil bol teda s logom VW.
Vlastniť elektromobil sa oplatí, aj napriek vyššej kúpnej cene
Neustále doťahovačky o tom, či je z dlhodobého hľadiska lacnejší elektromobil, spaľovák, vodíkové auto alebo hybrid, sú zdá sa konečne na konci. Ako informoval portál Electrek, nová štúdia Ministerstva energetiky v USA sa pozrela na celkové náklady spojené s vlastníctvom rôznych typov áut.
Z dlhodobého hľadiska totiž nie je najlacnejší ani spaľovák a dokonca ani elektromobil. Vedci, ktorí na štúdii pracovali, v nej zohľadnili niekoľko dôležitých faktorov.
Výsledok štúdie mnohých prekvapí. V súčasnosti je totiž najekonomickejším pohonným ústrojenstvom v kategórii osobných automobilov hybridná motorizácia. To sú vozidlá, ktoré disponujú spaľovákom aj elektromotorom a malou batériou, ktorú však nie je možno nabíjať zo siete, ale nabíja sa iba rekuperáciou.
Zo štúdie ale vyplýva jedna veľmi podstatná vec. Prevádzkové náklady elektromobilu sú oproti prevádzkovým nákladom spaľováku až o 40 % nižšie. Ak sa teda elektromobily kúpnou cenou vyrovnajú spaľovákom, ich vlastníctvo bude neporovnateľne ekonomickejšie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Automobilky zdvihli varovný prst. EÚ ich vedie do záhuby, kontroverzný návrh ohrozuje priemysel
Už žiadne pokuty, rovno ti vezmú auto. Susedná krajina spustila extrémne prísny zákon
Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
Volkswagen náramne vylepší svoje najlepšie SUV. Dostane nový pohon a prekvapivo nízku cenu
Závislosť na nafte môže navždy skončiť. Afrika konečne napĺňa svoj potenciál, zažíva obrovskú zmenu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Igor Matovič už ôsmykrát premenoval svoje hnutie. Od 1. augusta nesie nový názov
Samuel ako prvý Slovák dostal AI avatara do živého vysielania: „Deepfake videá začínajú byť strašidelné“ (ROZHOVOR)
Folklórny súbor Urpín odmietol vystúpiť pred politikmi. Následne prišiel o ďalšie vystúpenie
Polícia zavrie D1, spustila sa vlna kritiky: „Toto nevymyslíš, toto je Slovensko“
Štát chystá „významné šetrenie“: Minister Erik Tomáš prezradil, na čo sa siahať nebude
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Už žiadne pokuty, rovno ti vezmú auto. Susedná krajina spustila extrémne prísny zákon
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
- Volkswagen náramne vylepší svoje najlepšie SUV. Dostane nový pohon a prekvapivo nízku cenu
- Automobilky zdvihli varovný prst. EÚ ich vedie do záhuby, kontroverzný návrh ohrozuje priemysel
- Ľuďom budú naďalej predávať spaľováky. Ďalšia nemecká automobilka ustúpila od plánov elektromobility
-
- Už žiadne pokuty, rovno ti vezmú auto. Susedná krajina spustila extrémne prísny zákon
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
- Závislosť na nafte môže navždy skončiť. Afrika konečne napĺňa svoj potenciál, zažíva obrovskú zmenu
- Ľuďom budú naďalej predávať spaľováky. Ďalšia nemecká automobilka ustúpila od plánov elektromobility
- Volkswagen náramne vylepší svoje najlepšie SUV. Dostane nový pohon a prekvapivo nízku cenu
-
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Závislosť na nafte môže navždy skončiť. Afrika konečne napĺňa svoj potenciál, zažíva obrovskú zmenu
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Ľuďom budú naďalej predávať spaľováky. Ďalšia nemecká automobilka ustúpila od plánov elektromobility
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
POZOR: Obľúbeného AI chatbota zneužili podvodníci a od ľudí žiadajú obrovské sumy
Rusko zatlačili k zúfalému kroku. Benzínová kríza je na spadnutie, ceny palív lámu rekordy
Brusel riskuje všetko. EÚ hrozí strata vplyvu v kľúčovom rozhodovaní o budúcnosti planéty
Obrovský asteroid môže naraziť do Mesiaca. Zem čaká najväčší vesmírny dážď za 5 000 rokov
Ázijská mocnosť si zahráva s ohňom. Chce extrémne zvýšiť produkciu kľúčovej veci na vývoj AI
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP