Vláda chce schváliť radikálny zákon. Nemci dajú elektromobilom prekvapivú výhodu v premávke
Nemci sú opäť pred všetkými o krok vpred. Tentokrát síce nejde o celoplošnú legislatívu, no tá je možno otázkou času. Dotácie na elektromobily sú jedna vec, ale čo výhody priamo v premávke? Jeden z najbohatších spolkových štátov teraz jednu z nich uvádza do praxe, informuje AutoBILD.
Atraktívny stimul pre elektromobilitu
Od roku 2025 plánuje bavorská vláda zaviesť opatrenie, ktoré má vodičom elektroáut v celom Bavorsku priniesť výraznú výhodu: tri hodiny bezplatného parkovania na verejných plochách. Táto nová regulácia, ktorá má platiť do konca roka 2026 a je prezentovaná ako test, však už teraz vyvoláva búrlivú diskusiu.
Myšlienka tohto rozhodnutia kabinetu je jednoduchá: Kto vlastní elektromobil, plug-in hybrid alebo vozidlo na vodíkový pohon, môže parkovať zadarmo, ak je jeho vozidlo vybavené poznávacou značkou „E“. V hlavnom meste Mníchov a ďalších bavorských mestách už boli v minulosti zavedené čiastočné výhody pri parkovaní, zvyčajne na dve hodiny. Tento krok regionálnej vlády teraz tieto výhody rozširuje a má za cieľ zatraktívniť elektromobilitu. Implementácia tohto opatrenia však naráža na odpor.

Kritika zo strany miest a obcí
Kým vláda prezentuje tento zámer ako ekologické opatrenie, mestá a obce čelia problémom. Bavorský mestský zväz vyjadril svoju nespokojnosť. „Povinnosť obcí umožniť elektroautám tri hodiny bezplatného parkovania odmietame,“ uviedol Bernd Buckenhofer, výkonný riaditeľ zväzu, pre Bayerischer Rundfunk. Podľa neho by obce mohli prísť o príjmy a požadujú si zachovať autonómiu pri správe parkovacích miest.
Florian Herrmann, šéf kancelárie bavorskej vlády, však argumentoval, že parkovacie poplatky nemajú slúžiť primárne na generovanie príjmov, ale na efektívne riadenie obmedzených parkovacích kapacít. Napriek tomu obavy pretrvávajú, že povinný ústupok od poplatkov by mohol zasiahnuť najmä menšie obce, ktoré sú na týchto príjmoch závislé.
Dostanú prednosť v jazde?
Nemci chcú na elektrifikáciu poriadne zatlačiť. Elektromobily by totiž mohli dostať na cestách aj ďalšie preferenčné zaobchádzania, aby sa zvýšila ich atraktivita a motivovala verejnosť k prechodu z vozidiel so spaľovacími motormi. S touto víziou prišiel Milan Nedeljković, člen predstavenstva BMW, ktorý navrhuje poriadne kontroverzné veci. Viac si môžeš prečítať v našom samostatnom článku.
ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
Susedná krajina sa stáva vesmírnou veľmocou. Ich satelity už na Zem posielajú prvé dáta
Európa stojí pred najdrahším rozhodnutím desaťročia. Ak nepomôže Ukrajine, stratí 1,8 bilióna dolárov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

