Nemecko predstavuje brutálny plán pre nabíjačky elektromobilov. O pár rokov ich bude milión
Európska únia neustále tlačí na automobilky, aby začali predávať viac elektromobilov, hoci sieť nabíjacích staníc je od ideálneho stavu ešte ďaleko. To však chce zmeniť nemecká kancelárka, Angela Merkelová, ktorá počas nedeľného príhovoru prekvapila rozhodnutím vybudovať ďalšie státisíce nabíjačiek. Hoci má Nemecko momentálne zhruba 20 000 týchto staníc, ich počet sa má do roku 2030 výrazne navýšiť, no k dosiahnutiu tohto cieľa bude musieť prispieť celý priemysel, informuje Reuters.
Elektrifikácia osobnej dopravy je čoraz výraznejšia na mnohých európskych trhoch a svoje o tom vedia aj samotné automobilky. Tie sú tlačené k stále nižším emisným normám a už od budúceho roka zavedie EÚ nové pravidlá, podľa ktorých musia byť priemerné emisie ponúkanej flotily áut konkrétneho výrobcu na úrovni 95 g CO2 na 1 km. Mnohé automobilky však majú momentálne limit vyšší aj o 30 gramov. Jedným zo spôsobov, ako toto priemerné číslo stlačiť dole, je predávať viac elektromobilov.
Odvážnemu plánu Nemecká má pomôcť celý priemysel
Množstvo áut poháňaných elektrickým motorom a batériami sa na cestách pomaly zvyšuje. S narastajúcim množstvom elektromobilov je potrebné zabezpečiť aj dostatok verejných nabíjacích miest, ktorých je stále v mnohých krajinách málo. Na Slovensku máme k dispozícii zopár desiatok nabíjačiek od viacerých spoločností, no ďalšie postupne pribúdajú. Pre porovnanie má Nemecko aktuálne zhruba 20 000 nabíjacích miest, ktorých množstvo sa však má onedlho razantne zvýšiť.
Nenechaj si ujsť
Nová metóda ako revolúcia v nabíjaní elektromobilov. Dobitie bude trvať len ako bežné tankovanie
Kancelárka Angela Merkelová totiž v nedeľu 3. novembra, tesne pred stretnutím so zástupcami automobilového priemyslu v krajine, prehlásila, že počet nabíjacích staníc sa má v Nemecku zvýšiť do roku 2030 na 1 milión. Stephan Weil, predseda vlády Dolného Saska, chce už v budúcom roku dosiahnuť rozšírenie týchto verejných staníc na 100 000. Práve lepšia infraštruktúra nabíjačiek by mohla výrazne pomôcť k rozšíreniu elektromobilov a pomôcť EÚ dosiahnuť „klimatickú neutralitu“ do roku 2050, informuje Engadget.
Ďalších 980 000 nabíjačiek však nie je možné vybudovať bez pomoci celého priemyslu, a tak sa do plánov Nemecka budú musieť zapojiť aj automobilky a ďalšie odvetvia priemyslu, vrátane energetiky. Krajina chce pritom staviť aj na vodíkový pohon a môže nákup takýchto áut môže zvýhodniť ďalšími dotáciami. Zároveň bude riešiť aj problém s nadmerným počtom zamestnancov v automobilovom priemysle, keďže pri produkcii elektromobilov nie je potrebných toľko pracovníkov ako pri klasických autách.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jazdná dokonalosť v kontroverznom balení. Nové BMW X3 potešilo dojazdom, má však nečakanú slabinu
Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
Autá budú jazdiť samé a bezpečnejšie, než ľudia. Toyota sa spojila s gigantom, aby skoncovali s nehodami
O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
V Chorvátsku sa schyľuje ku kolapsu. Na koncert mieri pol milióna ľudí, uzavrú mnohé cesty
Žije na Bali, dane platí doma. 5 chýb Slovákov, ktoré ich stoja tisíce eur pri digitálnom nomádstve (ODBORNÍK)
Posledné dni na zmenu: Tisíce Slovákov môžu od júla zbytočne platiť viac za elektrinu
72 eur za jeden úsek. Toto je 10 najdrahších ciest v Európe, ktoré ti zruinujú rozpočet (REBRÍČEK)
Dermatologička varuje pred populárnou zložkou v opaľovacích olejoch a doplnkoch: Zvyšuje riziko rakoviny pľúc o 24 %
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Technika z múzea ide späť do boja. Rusi vraj renovujú tanky staré 60 rokov
Slovensko môže získať nový tank. Švédsky CV90120 má palebnú silu aj mobilitu
Cvičenie NATO v plnom prúde. 1200 vojakov prešlo cez Rýn
Digitálna vojna medzi USA a EÚ sa vyostruje. Na stole je aj dôveryhodnosť celej legislatívy
Clo na oceľ aj hliník stúplo na 50 %. Pivovary môžu mať problém
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP