Nedostatok čipov sa už týka aj bezpečnosti. Prvá automobilka prestala montovať airbagy
Polovodičová kríza má veľmi nepríjemný dopad aj na automobilový priemysel. Správy o tom, ako automobilky nedokážu dokončiť autá do finálneho štádia, alebo že robia kompromisy v ich komfortnej výbave, sme ti priniesli už dávnejšie. Francúzsky Peugeot sa ale uchýlil k drastickejšiemu kroku – úžitková verzia modelu Expert určená pre Austráliu prišla o dvojicu airbagov, informuje český portál Autoforum.cz.
Kým minulý rok sa niesol v duchu problémov s nedostatkom čipov do áut, ten nový začína rovnako. Len pred pár hodinami sme informovali o tom, že Škoda musí nechať stáť na parkovisku stovky elektromobilov Enyaq.
Pri elektrických autách ale pribúda ďalší zásadný problém, keďže ich treba počas dlhšieho státia priebežne nabíjať, aby príliš nekleslo napätie na batérii a budúci majiteľ problém s jeho naštartovaním, alebo dokonca životnosťou akumulátora. Aj v tomto prípade ale ide skôr o problém týkajúci sa komfortu či logistiky. V prípade automobilky Peugeot však už komplikácie s čipmi zasahujú aj do úrovne bezpečnosti ich modelov.
V Austrálii si to dovoliť môžu
Každý trh má na bezpečnosť nových áut iné požiadavky a zdá sa, že ten austrálsky patrí k tým benevolentnejším. Peugeot sa totižto v dôsledku nedostatku čipov rozhodol, že dodávku Expert bude na tamojšom trhu predávať bez dvojice bočných airbagov.
Ak teda chcú zákazníci svoje auto načas, musia akceptovať takýto zásadný kompromis. Ak by sa ale dvojice airbagov, ktoré sú dnes už mimochodom súčasťou štandardnej výbavy takmer u všetkých automobilov, nechceli vzdať, na svoje nové auto si budú musieť počkať o pár mesiacov dlhšie.
Ako uvádza portál Drive, u čisto osobných áut by zrejme Peugeotu takéto konanie neprešlo ani v Austrálii, no paradoxne, vodiči dodávok trávia na cestách oveľa viac času a tým pádom sú v doprave aspoň štatisticky najviac ohrození.
Európa by niečo také zrejme nedovolila
Našťastie, je veľmi nepravdepodobné, že by sa k podobným činom uchýlila ktorákoľvek automobilka pri svojich modeloch pre európsky trh. Airbagy, paradoxne, v EÚ stále nepatria k povinnej výbave (na rozdiel napríklad od monitorovania tlaku v pneumatikách alebo stabilizačného systému), pripomína Indian Express, no napriek tomu takmer každé nové auto prichádza s minimálne štvoricou airbagov, nakoľko bezpečnostné očakávania sú u nás podstatne prísnejšie a auto bez nich by bolo prakticky nepredajné, prípadne by mu hrozilo PR fiasko v podobe nízkeho počtu hviezdičiek.
Nie je však vylúčené, že aj iné automobilky, nie len Peugeot, začnú uberať z bezpečnostných asistentov, ktoré pomáhajú pri jazde. Tu môžeme spomenúť napríklad asistenta mŕtveho uhla či asistenta navádzania na stred jazdného pruhu.
Bez nich by zrejme nemohli dosiahnuť maximálneho množstva 5 hviezdičiek z crash testov, no išlo by o použiteľný kompromis ako stále nové auto predať, prípadne kúpiť z pozície zákazníka.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Veda má zlé správy pre Elona Muska. Cesta na Mars môže zničiť astronautov
Nafta sa stáva minulosťou. Britská batéria ušetrí desiatky percent nákladov a funguje len na slnko
Pod domom skrýval desiatky svojich obetí. Nový seriál vyzerá desivejšie, než príbeh Eda Geina
Sovieti mali v rukách väčší klenot ako Concorde, no bol úplnou nočnou morou
Urobili neodpustiteľnú vec. Nový seriál necháva ľudí v úžase, hovoria o kriminálke roka
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Predpovediam je koniec: La Niña je definitívne potvrdená, priprav sa na nezvyčajnú zimu
95-ročný Warren Buffett radí: 10 vecí, ktoré by si mal robiť so svojím životom po štyridsiatke
Vedci menia pohľad na chudnutie: O úspechu na ceste za vysnívaným telom rozhodujú mozog, črevá a hormóny
Domácnosti na Slovensku šetria, oni rátajú milióny. Nenápadná skupina firiem potichu zbohatla, tvrdí odborník
Obeťou konsolidácie bude aj realitný trh. Expert radí, ako neprísť o peniaze
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Sovieti mali v rukách väčší klenot ako Concorde, no bol úplnou nočnou morou
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Sudca nemal na výber. ChatGPT pomohol Američanke dosiahnuť nemožné
- Urobili neodpustiteľnú vec. Nový seriál necháva ľudí v úžase, hovoria o kriminálke roka
- Nafta sa stáva minulosťou. Britská batéria ušetrí desiatky percent nákladov a funguje len na slnko
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Automobilový priemysel sa otriasa v základoch: Toyota uvedie elektromobily s revolučnými batériami
- Sovieti mali v rukách väčší klenot ako Concorde, no bol úplnou nočnou morou
- VIDEO: Ľudí už vôbec nepotrebujú. Čína postavila diaľnicu pomocou AI robotov
- Nemci urobili prevratný experiment: Ľudské bunky vystavili desaťnásobne silnejšiemu 5G, toto sa s nimi stalo
-
- Africký štát blízko Európy sa pripravuje na vojnu. Do zbraní nalejú miliardy, analytici sa chytajú za hlavy
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- 1200 metrov pod pyramídami objavili 38 000 rokov staré mesto, z ktorého vedcom padla sánka
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
Rusko a Čína ostali ticho pozerať. USA pošlú do vesmíru „lietadlovú loď“ s jasným cieľom
Rozdajú tisíce eur pre bežných ľudí. Európska krajina chce spustiť štedré dotácie pre elektromobily
Čaká Slovákov lacnejšie tankovanie? Máme dobrú aj zlú správu, ceny palív sa budú opäť meniť
Dohoda je na spadnutie a môže zmeniť vojnu. Toto sú nové zbrane, ktoré chce Ukrajina použiť proti Rusom
Po ruských dronoch prichádza tvrdá odpoveď. Británia predlžuje svoju misiu nad Poľskom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP