Veľká časť Slovákov by klasické televízne vysielanie rada vymenila za predplatné Netflixu, prípadne ďalších streamovacích služieb, ukazuje prieskum. Upozorňuje naň portál Stratégie.

Z prieskumu NMS Market Research Slovakia vykonanom na vzorke približne tisícky respondentov vyplýva, že takmer tri štvrtiny Slovákov si predplácajú niektorú zo streamovacích služieb.

Najčastejšou voľbou Slovákov je Netflix, ktorý dominuje až u 74 % divákov využívajúcich streamovacie služby. Ďalej nasledujú platformy HBO Max (31 %), Voyo (24 %) a Disney+, ktorú má podľa štatistík u nás predplatenú asi 15 % divákov. Okrajovým produktom je Amazon Prime Video, ktorý využíva iba 1 % opýtaných.

Opäť sa tak ukazuje, že Voyo sa na českom a slovenskom trhu ukazuje ako silná konkurencia pre svetových hráčov. Upozorňovali sme na to už dávnejšie, skupina Markíza dokonca tvrdí, že Voyo je na Slovensku známejšie ako Netflix alebo HBO Max.

Rozhoduje reklama, tradičná televízia je na ústupe

Prieskum odhalil veľké rozdiely v správaní používateľov v závislosti od ich veku. Streamovacie služby neprekvapivo najviac využívajú mladí diváci. Viac než polovica Slovákov medzi 18 až 26 rokov si predpláca niektorú z tuzemských platforiem.

Využívanie online videoték klesá úmerne s narastajúcim vekom a vo vekovej skupine nad 58 rokov si streamovacie platformy napríklad predpláca už len 11 % opýtaných.

Unsplash

Ukazuje sa, že mladí Slováci neprejavujú veľký záujem o klasické televízne vysielanie a vedeli by si vystačiť aj s online službami. 27 % opýtaných si myslí, že streamovacie služby by mohli úplne nahradiť bežné TV vysielanie, 24 % naopak hovorí, že klasická televízia má v našich domácnostiach stále svoje miesto.

Hlavným dôvodom, prečo sa diváci rozhodli využívať niektorú zo streamovacích platforiem, sú reklamy, respektíve ich absencia pri službách ako Netflix alebo HBO Max. Viac než polovica respondentov oproti bežnej televízii oceňuje aj lepší výber filmov a seriálov. Zaujímavosťou je, že až tretina divákov víta možnosť pozrieť si obsah v originálnom znení bez dabingu.

Prieskum zároveň potvrdzuje úpadok záujmu o televízne vysielanie, predovšetkým medzi mladými Slovákmi. Iba štvrtina opýtaných vo vekovej skupine medzi 18 až 26 rokov stále sleduje tradičnú televíziu.

U divákov vo veku medzi 27 až 35 rokov televízne stanice sleduje 44 % divákov, najväčšej obľube sa slovenské televízie tešia medzi staršou diváckou skupinou nad 58 rokov – v tomto prípade televíziu sledujú asi tri štvrtiny opýtaných.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP