Automobilky neustále hľadajú spôsoby ako znížiť náklady na výrobu nových áut. Od zjednodušovania výrobných procesov, až po zefektívňovanie výroby, toto všetko pomáha automobilkám znížiť ich cenu. Thomas Schäfer pre portál AutoNews prezradil recept na zníženie ceny nových elektromobilov. Koncernové značky Volkswagenu budú medzi sebou zdieľať ešte viac komponentov ako doteraz.

Už dnes môžeš nájsť jednu a tú istú súčiastku v autách rôznych značiek, najmä ak sa jedná o koncernových partnerov. Od páčok, tlačidiel, cez displeje, až po kabeláže, motory či iné technické komponenty, toto všetko môže byť identické v aute s logom Škoda, VW, Seat a dokonca aj v prémiovejšom Audi.

FonTech

Budúcnosť má byť podľa Schäfera taká, že automobilky strednej triedy, teda VW, Seat a Škoda, budú medzi sebou zdieľať ešte viac komponentov. Zjednotenie výroby má mať za následok podstatné zníženie nákladov na výrobu, a tak budú môcť byť tieto elektromobily lacnejšie.

Rozdielny už iba dizajn

Okrem toho, že nové elektromobily budú zdieľať väčšinu súčiastok, budú medzi sebou zdieľať aj výrobné linky, čo samozrejme dáva zmysel. Generálny riaditeľ koncernu však prezradil, že tento prístup sa našťastie nijako neprejaví na dizajne, píše portál Elektrickevozy.cz.

Lacnejšie modely od VW, Škody a Seatu tak budú prakticky rovnaké vozidlá po technickej stránke, odlíšia sa iba dizajnom exteriéru a interiéru. Ten interiérový však už nebude tak odlišný medzi jednotlivými modelmi. Autá sa budú odlišovať zrejme iba rozložením jednotlivých prvkov, respektíve tvarmi prístrojovej dosky, nakoľko tlačidlá, páčky a ostanú totožné.

Prémiových modelov sa to netýka

Elektromobily značky Audi, Porsche či luxusnejšie modely značky VW sa samozrejme budú líšiť viac, respektíve dostanú viacero unikátnych komponentov. Majitelia takýchto áut totiž nemajú problém zaplatiť viac, no za to samozrejme aj niečo viac očakávajú.

Elektrický sedan VW
VW

To ale neznamená, že sa VW pri luxusnejších modeloch vykašle na optimalizáciu výroby, práve naopak. Už v roku 2026 má z novej výrobnej linky zísť prvý prémiový elektromobil VW s pracovným názvom Projekt Trinity.

Táto továreň VW bude tou najmodernejšou fabrikou s najmodernejšími výrobnými procesmi. S najväčšou pravdepodobnosťou sa dočkáme aj technológie mega castingu, teda odlievania celých kusov karosérie miesto ich zvárania, s ktorou ako prvá prišla Tesla.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú