Našli recept na lacnejšie elektromobily. V mnohých ľuďoch to ale vyvolá odpor
Automobilky neustále hľadajú spôsoby ako znížiť náklady na výrobu nových áut. Od zjednodušovania výrobných procesov, až po zefektívňovanie výroby, toto všetko pomáha automobilkám znížiť ich cenu. Thomas Schäfer pre portál AutoNews prezradil recept na zníženie ceny nových elektromobilov. Koncernové značky Volkswagenu budú medzi sebou zdieľať ešte viac komponentov ako doteraz.
Už dnes môžeš nájsť jednu a tú istú súčiastku v autách rôznych značiek, najmä ak sa jedná o koncernových partnerov. Od páčok, tlačidiel, cez displeje, až po kabeláže, motory či iné technické komponenty, toto všetko môže byť identické v aute s logom Škoda, VW, Seat a dokonca aj v prémiovejšom Audi.
Budúcnosť má byť podľa Schäfera taká, že automobilky strednej triedy, teda VW, Seat a Škoda, budú medzi sebou zdieľať ešte viac komponentov. Zjednotenie výroby má mať za následok podstatné zníženie nákladov na výrobu, a tak budú môcť byť tieto elektromobily lacnejšie.
Rozdielny už iba dizajn
Okrem toho, že nové elektromobily budú zdieľať väčšinu súčiastok, budú medzi sebou zdieľať aj výrobné linky, čo samozrejme dáva zmysel. Generálny riaditeľ koncernu však prezradil, že tento prístup sa našťastie nijako neprejaví na dizajne, píše portál Elektrickevozy.cz.
Lacnejšie modely od VW, Škody a Seatu tak budú prakticky rovnaké vozidlá po technickej stránke, odlíšia sa iba dizajnom exteriéru a interiéru. Ten interiérový však už nebude tak odlišný medzi jednotlivými modelmi. Autá sa budú odlišovať zrejme iba rozložením jednotlivých prvkov, respektíve tvarmi prístrojovej dosky, nakoľko tlačidlá, páčky a ostanú totožné.
Prémiových modelov sa to netýka
Elektromobily značky Audi, Porsche či luxusnejšie modely značky VW sa samozrejme budú líšiť viac, respektíve dostanú viacero unikátnych komponentov. Majitelia takýchto áut totiž nemajú problém zaplatiť viac, no za to samozrejme aj niečo viac očakávajú.
To ale neznamená, že sa VW pri luxusnejších modeloch vykašle na optimalizáciu výroby, práve naopak. Už v roku 2026 má z novej výrobnej linky zísť prvý prémiový elektromobil VW s pracovným názvom Projekt Trinity.
Táto továreň VW bude tou najmodernejšou fabrikou s najmodernejšími výrobnými procesmi. S najväčšou pravdepodobnosťou sa dočkáme aj technológie mega castingu, teda odlievania celých kusov karosérie miesto ich zvárania, s ktorou ako prvá prišla Tesla.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusko pripravuje masívny útok, ktorý má definitívne ukončiť vojnu na Ukrajine. Analytici varujú pred následkami
Elitný architekt Prekop: Slovensko trpí komplexom druhej kategórie a architektúra na to dopláca
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
Žena skončila na pokraji zlyhania pečene po užívaní obľúbeného bylinného doplnku. Vedci dvíhajú varovný prst
TOP 10 krajín, ktoré prevalcovali ekonomický rast svetových veľmocí. Skryto prepisujú mapu globálneho bohatstva
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP