Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) na dnešnom zasadnutí opäť udeľovala pokuty televíziám, no došlo aj k niekoľkým zásadným upozorneniam. Rada zverejnila svoje výstupy v tlačovej správe.

Ako tomu bolo aj v auguste, RVR aj tentokrát zvažovala vážnosť mimoriadnej situácie s COVID-19, na základe čoho ukladala sankcie na zákonom najnižšej prípustnej úrovni. Zároveň udelila spoločnosti ASTEON Trade licenciu pre celoplošné digitálne vysielanie televízneho programu Body in Balance SK/CZ.

Padali pokuty vo výške takmer 4000 €

Vyššia z nich, 3 319 €, bola udelená vysielateľovi Markíza-Slovakia, konkrétne programovej službe Dajto. Tá nezabezpečila dostatočnú kvalitu tituliek pre osoby so sluchovým postihnutím, kedy titulky neboli zosynchronizované so zvukovou stopou.

Pokutu 663 € rada udelila vysielateľovi MAC TV s programovou službou JOJ. Tá vysielala program Súdna sieň v ranných hodinách, pričom označila program nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov. Program ale obsahoval expresívne a obscénne vyjadrovanie, ktoré malo byť klasifikované ako nevhodné pre maloletých divákov do 15 rokov.

K upozorneniu na porušenie zákona došlo v prípade programových služieb Stredoslovenská televízia (vysielateľ Stredoslovenská televízia) a Východoslovenská televízia (vysielateľ Kreos). Obe z nich vysielali špecifické programy, podozrivé z propagácie politického subjektu Sme Rodina.

Začiatok správneho konania v štyroch prípadoch
  • voči vysielateľovi Europa 2 – Europa 2 vysielala program, ktorý nebol správne časovo zaradený
  • voči vysielateľovi MAC TV – JOJ Plus neoznačila program žiadnym piktogramom nevhodnosti
  • voči vysielateľovi L-MEDIA – došlo k možnému personálnemu prepojeniu rozhlasovej služby L-MEDIA a programovej služby Televízia Liptov, pričom zároveň rada prešetruje vysielateľa Televízia Liptov

Vyzerá to tak, že si slovenské televízie a rozhlasoví vysielatelia urobili na vlastnom dvore poriadok, keďže ešte len v máji RVR zasahovala voči nim podstatne razantnejšie. Zatiaľ čo vtedy vysielali televízie podstatne viac zle označených programov, rozhlasoví vysielatelia zase nevyhradzovali dostatok priestoru slovenským interpretom.

Pošli nám TIP na článok



Zo Slovenska