Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Od vzniku unikátnej hry Beat Saber pre virtuálnu realitu si hráči s VR headsetmi zamilovali pohyb do rytmu známych pesničiek, ktorý vyniesol tento titul na vrchol mnohých rebríčkov. Najpredávanejšia VR hra teraz priniesla tvorcom, ku ktorým patria aj Slováci, tržby vo výške viac ako 1 miliardy českých korún za jediný rok. O téme informoval portál Lupa.cz.

Česko-slovenská VR hra dominuje rebríčkom

Štúdio Beat Games, ktoré stojí za spomenutým Beat Saberom, kúpil ešte pred 2 rokmi Facebook. Ako mnohí dobre vedia, gigant, ktorý stojí z najväčšou sociálnou sieťou sveta, vyvíja aj vlastné náhlavné súpravy pre virtuálnu realitu, a tak bola akvizícia tohto česko-slovenského štúdia výhodným rozhodnutím. Facebook tak získal štúdio a Beat Saber ešte v novembri 2019.

Práve na jar toho roka sa pritom predalo vyše 1 milión kópii tohto VR titulu. Hoci to vo svete videohier nepredstavuje v porovnaní s inými titulmi extrémne vysoké číslo, v sekcii VR hier ide o ohromný úspech a Beat Saber tak aj naďalej patrí na vrchol najpopulárnejších kúskov pre virtuálnu realitu. Situácia s predajom sa postupne ešte viac zlepšovala.

Do februára tohto roka sa pritom predali až 4 milióny kópií a používatelia si k tomu dokúpili vyše 40 miliónov spoplatnených pesničiek v rámci ďalšieho rozšírenia hry. Tento skvelý úspech tak nielenže drží Beat Saber na vrchole napríklad na Steame, ale taktiež pomohol tvorcom utŕžiť slušnú sumu peňazí.

Po takýchto predajoch si vlani tvorcovia pripísali tržby vo výške 1,4 miliardy českých korún, čo je takmer dvojnásobok spred 2 rokov, kedy tržby činili niečo vyše 800 miliónov korún. Čistý zisk potom činil 56 miliónov korún.

Samotné štúdio je v porovnaní s inými stále pomerne malé a pracuje v ňom len 16 členný tím. Napriek tomu sa však Čechom a Slovákom podarilo vytvoriť jedinečný VR titul, ktorý žne vo svete obrovské úspechy.

NEPREHLIADNI
Aj Slováci mali svoje Diablo. Košičania na začiatku tisícročia ponúkli alternatívu, na ktorú svet (ne)zabudol

Viditeľne vyšším tržbám zaiste pomohol aj Facebook, pod ktorým firma utŕžila o 600 miliónov viac ako v roku 2019. V predaji obsahu sú pritom zahrnuté nielen kópie hry, ale aj spomenutý doplnkový obsah, teda pesničky, ktoré si hráči dodatočne zakúpili.

Medzi najpopulárnejšie patria skupiny ako Imagine Dragons, Linkin Park, BTS či Timbaland, podotkol CzechCrunch. Vďaka týmto číslam sa tak Beat Games radí medzi najväčšie české štúdia, kde však s prehľadom vedie Bohemia Interactive, ktorá stojí za hernými titulmi ako DayZ, Arma III či Vigor a vlani zarobila 608 miliónov korún.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú