Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
Bezdrôtové nabíjanie elektromobilov je téma, ktorá už roky rezonuje vo svete výskumu a vývoja. Táto technológia sľubuje pohodlné nabíjanie bez káblov, no zatiaľ čaká na svoje masové nasadenie. To by sa však mohlo čoskoro zmeniť, keďže lídri v tejto oblasti – americká firma InductEV a nórska spoločnosť ENRX, oznámili spoluprácu, ktorá má urýchliť rozvoj tejto inovatívnej technológie, informuje portál Cleantechnica.
Spoločný cieľ v podobe štandardizácie a škálovania
Firmy podpísali Memorandum o porozumení (MOU), ktoré má zabezpečiť jednotné technické štandardy a kompatibilitu bezdrôtových nabíjacích systémov na globálnej úrovni. Táto iniciatíva reaguje na rastúci tlak na elektrifikáciu dopravy, kde bezdrôtové nabíjanie ponúka nový komfort pre vodičov – od eliminácie káblov po možnosti nabíjania priamo počas jazdy.
Jednou z motivácií pre tento krok je aj konkurenčný tlak. Tesla plánuje nasadiť bezdrôtové nabíjanie vo svojich autonómnych robotaxíkov a hoci ešte verejne nepredviedla funkčný systém, jej plány na výrobu v roku 2026 podnecujú ďalších hráčov konať. InductEV a ENRX tak chcú vytvoriť otvorený ekosystém, ktorý podporí inováciu a rozšíri trh bezdrôtového nabíjania.
Výhody bezdrôtového nabíjania
Bezdrôtové nabíjanie má potenciál zjednodušiť život vodičom. Nehrozí už žiadne manipulovanie s káblami v zlom počasí či hľadanie správneho konektora. Navyše, technológia umožňuje nabíjanie počas jazdy, čo môže výrazne znížiť obavy z dojazdu, ktoré mnohých potenciálnych zákazníkov odrádzajú od prechodu na elektromobily.
Príkladom takéhoto riešenia je pilotný projekt v americkom Orlande, kde ENRX testuje 1,2-kilometrový úsek cesty s technológiou dynamického nabíjania. Podobné plány má aj izraelská spoločnosť Electreon, ktorá spolupracuje so štátom Michigan na testovaní bezdrôtového nabíjania pre elektrické nákladné vozidlá.
Výzvy na ceste k revolúcii
Kľúčovou úlohou pre masové nasadenie je však štandardizácia. InductEV a ENRX plánujú podporiť globálny štandard SAE J2954, ktorý má zabezpečiť kompatibilitu medzi rôznymi výrobcami a technológiami. Tento štandard pokrýva nabíjacie úrovne 1, 2 a 3, pričom budúce verzie by mohli zahŕňať aj obojsmerné nabíjanie.
Zavádzanie bezdrôtového nabíjania si však vyžaduje investície a podporu zo strany regulátorov i výrobcov vozidiel. Technológia musí byť nielen spoľahlivá, ale aj cenovo dostupná, aby mohla konkurovať tradičným riešeniam.
Budúcnosť nabíjania bez káblov
Bezdrôtové nabíjanie elektromobilov má potenciál stať sa ďalším míľnikom v elektrifikácii dopravy. Odstraňuje prekážky, ako je nekomfortné nabíjanie, a prináša nové možnosti, ako zlepšiť celkový používateľský zážitok.
Hoci cesta k masovému nasadeniu nebude jednoduchá, spolupráca lídrov ako InductEV a ENRX naznačuje, že budúcnosť bezdrôtového nabíjania je bližšie, než si mnohí myslia. Otázkou už nie je, či sa táto technológia presadí, ale kedy sa stane bežnou súčasťou našich ciest.
Aptera predstavila solárne auto budúcnosti s dojazdom 1 600 km
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Z 0 na 100 za 2,5 sekundy a bez kvapky benzínu. Ferrari odhalilo brutálne parametre svojho prvého EV
Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tajomstvo 106-ročnej ženy poteší všetkých Slovákov. Jej receptom na dlhovekosť je piť nápoj, ktorý milujeme
Pokuta až 40 eur za banálnu chybu. Slováci zabúdajú na nové pravidlá pre zimné pneumatiky
Ak si živnostník, takto si môžeš optimalizovať odvody. Znížiš tak vplyv konsolidácie na svoje podnikanie
Armáda v pohotovosti: Cudzie drony lietajú nad vojenskými objektmi v Česku
Slovák Štefan Rosina dosiahol s rodinným biznisom majetok 210 miliónov eur: U nás doma sa nikdy nešlo po peniazoch
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
AKTUÁLNE: Nad kritickými objektmi v Česku sa objavili neznáme drony. Armáda je pripravená konať
Ľadové kráľovstvo Zeme mizne pred očami. Vedci majú „riešenie“, je ale k ničomu a nezachráni ho
Fosílne palivá sú zachránené. Mali skončiť, ale teraz sa stalo niečo, čo otriaslo celým svetom
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP