Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Tesla podľa agentúry Reuters začína diskusie s indickým ministrom obchodu ohľadom výstavby novej továrne GigafTesla/Musk/Twitteractory. Muskova automobilka chce v Indii vyrábať lacný elektromobil, ktorý by mal stáť zhruba 24 000 dolárov, teda asi 21 500 €.

Dôležité rozhovory ohľadom podmienok týkajúcich sa výstavby Gigafactory v Indii by mali prebehnúť ešte tento mesiac. Tesla už dávnejšie prejavila záujem o výstavbu továrne v tejto krajine a teraz sa zdá, že veci sa konečne dali do pohybu.

YouTube/Automotive garage (Úprava redakcie)

Továreň má byť pritom šitá na výrobu lacného modelu, ktorý nebude určený len pre domáci trh, ale aj na export. Teoreticky by sa indická Tesla mala dostať aj na náš slovenský trh, aj keď jej cena u nás bude určite vyššia.

Ako dodáva Teslarati, Tesla už dlhšie avizuje, že chce v Indii investovať do továrne na výrobu elektromobilov, no predchádzajúce rokovania prakticky vždy stroskotali na detailoch. Teraz to však vyzerá nádejne a po dlhej dobe ide o rozhovory na tak vysokej úrovni, teda medzi Teslou a samotnými politikmi v Indii, že sa pravdepodobne dohodnutú na všetkých podmienkach.

Budú v Indii vyrábať lacný Model 2?

India by na základe týchto informácií mohla byť rodiskom lacnej Tesly Model 2, ktorou chce automobilka atakovať hranicu 25 000 €. O pripravovanom lacnom elektromobile značky Tesla toho zatiaľ veľa nevieme a až doteraz sa na verejnosť nedostali žiadne potvrdené úniky ohľadom dizajnu či technických parametrov.

Jasné je iba to, že Model 2 je už vo vývoji. Predchádzajúce informácie naznačovali, že by sa mal vyrábať v továrni Giga Šanghaj, no v hre je aj tá možnosť, že jeho rodiskom bude práve India.

Twitter / Tesla, @BestTrader01

Špekuluje sa o tom, že by mohla disponovať lacnejšími Blade batériami spoločnosti BYD. Tesla sa ale s cieľom čo najviac znížiť náklady pravdepodobne bude usilovať o to, aby mala pre lacný elektromobil dostatok vlastných batérií.

Batérie automobilky BYD sa vyznačujú pomerne unikátnym zložením LFP (lítium-železo-fosfát). Zmenou oproti súčasným a bežne používaným batériám v elektromobiloch je aj ich usporiadanie. Skladajú sa priamo z článkov, čím sa výrazne znižuje objem a hmotnosť jednotky. Pri batériách v elektromobiloch sa totiž bežne používajú články a segmentované moduly, pri BYD sa spomínané moduly nenachádzajú.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú