3. Pininfarina Battista (2,05 milióna eur)

Talianska značka Pininfarina priniesla model Battista ako ultra-exkluzívny elektrický hyperšportiak. Výkon 1 877 koní a zrýchlenie na 100 km/h za 1,8 sekundy robia z tohto vozidla raketu na kolesách. Interiér je ručne vyrobený a zákazníci si môžu vybrať prakticky akúkoľvek farebnú kombináciu.

Pininfarina Battista
By Vauxford/Wikimedia

2. Lotus Evija (2,14 milióna eur)

Lotus Evija je revolučný britský hyperšportiak, ktorý vďaka štyrom elektromotorom dosahuje výkon až 1 972 koní. Každé koleso poháňa samostatný motor s jednorýchlostnou prevodovkou, čím vozidlo zabezpečuje mimoriadnu dynamiku a precízne ovládanie. Karbónový monokokový podvozok a ľahká konštrukcia umožňujú vozidlu dosiahnuť elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 320 km/h, pričom zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne pod 3 sekundy.

Batéria s kapacitou 93 kWh poskytuje dojazd až 402 km podľa WLTP cyklu. Lotus Evija podporuje extrémne rýchle nabíjanie a je navrhnutý pre čo najvyššiu efektivitu, čomu pomáha aj pokročilá aerodynamika. Aktívny zadný spojler a systém F1 Drag Reduction System (DRS) optimalizujú prítlak a odpor vzduchu, čím zlepšujú stabilitu pri vysokých rýchlostiach.

Lotus Evija
Wikimedia Commons - Liam Walker

1. Aspark Owl (2,9 milióna eur)

Najdrahší elektromobil na svete pochádza z Japonska. Aspark Owl je jedným z najvýkonnejších elektrických hyperšportiakov na svete, poháňaný štyrmi elektromotormi s kombinovaným výkonom 1 984 koní a krútiacim momentom 1 920 Nm. Vďaka tomu dosahuje neuveriteľné zrýchlenie – z 0 na 100 km/h vystrelí len za 1,9 sekundy a rýchlosť 300 km/h dosiahne za 10,6 sekundy.

Štandardná verzia má maximálnu rýchlosť 413 km/h, pričom špeciálna edícia SP600 dokáže prekročiť hranicu 438 km/h, čím patrí medzi najrýchlejšie elektromobily na svete.

hyper auto
Aspark company Manifattura Automobili Torino/YouTube

Owl je postavený na ultraľahkom karbónovom monokokovom podvozku, ktorý váži iba 120 kg, a jeho aerodynamicky optimalizovaná karoséria obsahuje aktívne prvky vrátane nastaviteľného zadného krídla. Podvozok využíva dvojité lichobežníkové zavesenie kolies s hydraulickými tlmičmi, čo v kombinácii s vektorovaním krútiaceho momentu zabezpečuje precíznu ovládateľnosť aj pri extrémnych rýchlostiach.

Brzdný systém tvorí karbón-keramická sústava s 10-piestikovými strmeňmi vpredu a 4-piestikovými vzadu, čím je zaručená maximálna bezpečnosť pri brzdení.

Produkcia je limitovaná na iba 50 kusov, čo z neho robí mimoriadne vzácne vozidlo. Cena sa môže mierne líšiť v závislosti od trhu a možností individualizácie, pričom každý kus je možné prispôsobiť podľa požiadaviek zákazníka.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP