Dominancia Spider-Man: Bez domova sa v kinách skončila, informuje Hollywood Reporter. Nová marvelovka sa po mesiaci na čele rebríčka tržieb z kín musela skloniť pred prekvapivým čerstvým filmovým hitom. Tým je piaty diel hororovej série Vreskot.

Nové pokračovanie hororu si zo svetových kín vo svojom prvom otváracom víkende odnieslo veľmi slušných 30,6 milióna dolárov, čím na druhé miesto odsunulo práve Spider-Mana, ktorý za svoj štvrtý týždeň v kinách zarobil približne 20 miliónov dolárov.

Marvel

Spider-Man: Bez domova sa napriek tomu stal jasným prekvapením minuloročnej filmovej sezóny a aj napriek pandemickým opatreniam sa zaradil do prestížneho rebríčka najzárobkovejších filmov všetkých čias.

Vreskot je milým prekvapením

Momentálna svetová jednotka – Vreskot – je v oblasti tržieb pre tvorcov zo štúdia Paramount milým prekvapením. Posledného dielu sme sa naposledy dočkali ešte v roku 2011, no desaťročná prestávka a výmena režiséra značke očividne pomohli a film sa teší silnému diváckemu záujmu.

Nad priaznivými tržbami sa výrazne podpísali predovšetkým mladí diváci. Až 67 % z návštevníkov kina patrilo do vekovej skupiny 18 až 34 rokov a tá dlhodobo ukazuje, že sa do kina vracia radšej, ako starší filmoví nadšenci.

TMDB

Filmu však pomohli aj priaznivé recenzie či návrat známych hereckých tvárí v podobe herečiek Neve Campbell, Courtney Cox a ich kolegu Davida Arquettea.

Smutný príbeh Matrixu pokračuje

Výborne sa darí aj pokračovaniu úspešného animáku Spievaj, ktoré si z kín doposiaľ odnieslo už 215 miliónov dolárov. V nepresvedčivých výkonoch naopak pokračuje posledný Matrix 4, ktorý komerčne zostal ďaleko za očakávaniami.

Akčná sci-fi novinka s rozpočtom 190 miliónov v tržbách z kín dokázala zarobiť len žalostných 140 miliónov dolárov a potvrdzuje sa tak, že Matrix Resurrections bude pre štúdio znamenať stratu najmenej 100 miliónov dolárov.

Poslednou nádejou na jeho záchranu bola Čína, kde film štartoval počas uplynulého víkendu. Aj tu však do pokladnice pribudlo len chabých 15 miliónov, čo je posledným klincom do rakvy filmu a na dlhé roky. To isté pravdepodobne platí o akýchkoľvek nápadoch na ďalšie vzkriesenie značky a možné pokračovania.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú