Na Slovensko mieri ďalší atraktívny model čínskeho elektromobilu, ktorý má tentoraz obrovský potenciál zamiešať karty v kategórii tých najväčších SUV. Ako informuje portál TOPSPEED.sk, prvé kusy tohto extrémne výkonného elektromobilu môžu doraziť na Slovensko už koncom jari, pričom napriek tomu, že ide o čínske vozidlo, bežný smrteľník si ho dovoliť nemôže.

Cez 1 000 koní a ohromný dojazd

Prichádzajúcim elektromobilom je Dongfeng MHero, ktorý je vyrábaný vo dvoch prevedeniach – v plne elektrickom so štyrmi elektromotormi a v hybridnom, ktoré je vybavené tromi elektrickými motormi a jedným spaľovacím motorom na benzín. Ako vysvetľuje na svojej webovej stránke Dongfeng, v plne elektrickom prevedení dosahuje MHero výkon až 800 kW, teda cez 1 070 konských síl, dodáva CarNewsChina.

Krútiaci moment sa má pohybovať na úrovni až 1 400 Nm a kombinovaný dojazd podľa WLTP okolo 450 km – samotný stroj pritom váži prázdny až 3 300 kg, čo znamená, že pri viacerých pasažieroch si na miesto vodiča bude môcť sadnúť len ktosi s vodičským preukazom triedy C.

Dongfeng

Napriek desivej veľkosti má zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 4,2 sekundy a v prípade záujmu o vyšší dojazd môže byť lákavejšia verzia s benzínovým motorom, ktorej dojazd sa pohybuje na úrovni 750 km podľa WLTP. Batéria elektrickej verzie dosahuje kapacitu až cez 140 kWh, pričom slovenské ceny zatiaľ známe nie sú – v Číne však elektrický MHero stojí v prepočte takmer 90 000 eur.

Batéria od CATL

Obe verzie MHero používajú lítium-iónové batérie spoločnosti CATL. Tá neustále vyvíja nové technológie, pričom nedávno dokončila testovanie novej platformy CIIC (CATL Integrated Intelligent Chassis). Podľa dostupných informácií CATL dosiahlo vďaka platforme CIIC na testovacom vozidle dojazd 1 000 km, spotrebu 10,5 kWh/100 km a za 5 minút sa vozidlo stihlo nabiť dostatočne na prejdenie 300 km.

Nabitá výbava a futuristický dizajn

Okrem bohatej výbavy na úrovni európskeho luxusu a množstva dotykových displejov ponúka Dongfeng MHero aj futuristický dizajn, ktorý ale nemusí byť práve každému pochuti. Kým zvnútra ide o elegantné vozidlo pre bohatých záujemcov, jeho prehnaný exteriér môže viacerých odradiť.

Pre európske automobilky však môže ísť o problém, keďže elektrické autá európskych značiek s takýmito parametrami sú oveľa drahšie. Už dnes pritom majú domáce značky s čínskou konkurenciou vážne problémy a zdá sa, že sa táto situácia tak skoro nezlepší – práve naopak, na naše trhy prichádza čoraz väčšie množstvo elektrických áut z Číny, ktorým tie európske cenovo nedokážu konkurovať.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú