Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

CATL, čínsky výrobca batérií pre elektrické vozidlá, oznámil úspešné dokončenie testovania novej platformy CIIC (CATL Integrated Intelligent Chassis) Na tému upozornil portál CarNewsChina.

Dojazd až 1000 km

Táto platforma slúži ako základňa pre elektrické vozidlá a integruje batériu, elektrický motor a ďalšie kritické jednotky do jednotnej platformy. Výsledkom je nižšia výrobná cena, nižšia hmotnosť vozidla a nižšia spotreba energie, pričom sa zároveň maximalizuje priestor pre cestujúcich.

CATL

Podľa dostupných informácií CATL dosiahlo vďaka platforme CIIC na testovacom vozidle dojazd 1 000 km, spotrebu 10,5 kWh/100 km a za 5 minút sa vozidlo stihlo nabiť dostatočne na prejdenie 300 km. Auto, ktoré na tejto platforme bolo posadené bol s najväčšou pravdepodobnosťou sedan triedy B od spoločnosti Neta.

Konkrétne 30. novembra hlavný vedec CATL Wu Kai na Medzinárodnej automobilovej konferencii oznámil, že spoločnosť dosiahla prelom vo vývoji CIIC. Podarilo sa im totiž v priebehu tohto roka dokončiť zimné testovanie v Heihe v severnej Číne a letné testovanie v Turpane. CIIC dosiahol dojazd 1 000 km a účinnosť batérie bola 75 %. Pri nízkych teplotách -7 stupňov sa dojazd znížil o 30 %. Spotreba bola 10,5 kWh/km.

V januári sa prvým partnerom, ktorý uzavrel dohodu s CATL na používanie ich CIIC platformy, stal čínsky výrobca Hozon Auto, vlastník značky Neta. Obe spoločnosti spolupracovali na vývoji a oznámili, že prvý model poháňaný platformou CIIC sa plánuje uviesť na trh v treťom štvrťroku 2024.

Aj v Európe

Ako sme informovali v samostatnom článku automobilová skupina Stellantis plánuje vybudovať v Európe závod na výrobu batérií pre elektrické vozidlá s čínskou spoločnosťou CATL. Bude to už jej štvrtý závod na kontinente, keďže sa snaží vyrábať lacnejšie batérie a dostupnejšie elektrické vozidlá.

Obe spoločnosti oznámili predbežnú dohodu o dodávke batériových článkov a modulov pre výrobu elektromobilov v Európe. Zvažujú tiež založenie spoločného podniku s rovnakými podielmi (50:50) v regióne.

Joe Buglewicz/AP Photo/TASR

Maxime Picat, vedúci nákupu a dodávok skupiny Stellantis, uviedol, že plán spoločného podniku s CATL predpokladá vybudovanie novej gigafabriky v Európe na výrobu batérií, ktoré využívajú fosforečnan lítno-železitý (LFP). Výroba takýchto batérií je lacnejšia, ale sú menej výkonné v porovnaní s nikel-mangán-kobaltovými (NMC) batériami a ďalšou v súčasnosti bežnou technológiou.

Prebiehajú tiež diskusie s CATL o plánoch na spoločný podnik. Na ich dokončenie je potrebných ešte niekoľko mesiacov, povedal Picat. Odmietol poskytnúť podrobnosti o možnom umiestnení nového závodu na batérie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú