Na nabíjanie elektromobilov aj zabudneme. Stanice na výmenu batérií žnú obrovský úspech, druhá generácia je ešte revolučnejšia
Čínska automobilka NIO uchopila elektromobilitu z úplne iného konca než všetci ostatní veľkí hráči. Ich elektromobily totiž disponujú vymeniteľnou batériou a samotná automobilka buduje sieť staníc na ich autonómnu výmenu. Ako informuje portál InsideEVs, na trh uvádza už druhú generáciu takejto stanice, ktorá vznikla v spolupráci so spoločnosťou Sinopec.
Premiérovo bola stanica na výmenu batérie druhej generácie odprezentovaná v Pekingu a automobilka tvrdí, že nový vylepšený systém zvládne za deň až 312 výmen batérií v elektromobiloch NIO. Pri rozširovaní siete výmenných staníc však už na to čínsky výrobca elektromobilov nebude sám.
NEPREHLIADNI
Startup hlási, že vyriešil kritickú vlastnosť elektromobilov. Akýkoľvek model „nabije“ za pár minút
Ako píše Electrive, podarilo sa mu podpísať významné partnerstvo s ropnou spoločnosťou Sinopec, spolu s ktorou chcú v najbližších rokoch vybudovať až 5 000 nových výmenných staníc. Power Swap Station 2.0 je prvá inteligentná sériovo vyrábaná stanica na výmenu batérií na svete. Máme tu totiž už niekoľko prototypov a startupov, ktoré sa pokúšajú zjednotiť svetové automobilky a poskytnúť im svoje riešenie na výmenu batérií, no tie zatiaľ príliš veľký úspech nežnú.
Autonómnu výmenu na stanici novej generácie zabezpečuje až 239 senzorov, ktoré komunikujú cez 4 cloudové systémy. Výmena batérie sa dá jednoducho spustiť jedným kliknutím a pasažieri pri tom ani nemusia opustiť vozidlo.
Nová stanica navyše dokáže vykonať až 312 výmen za deň, čo je trikrát viac, než pri predchádzajúcej generácii. Stanica disponuje celkovo 14 slotmi pre batérie a trinástimi batériami, ktoré sa priebežne nabíjajú. Jedna výmena v prepočte trvá 4,6 minúty, avšak tento čas je počítaný aj s autonómnym zaparkovaním a vyparkovaním vozidla. Celý proces výmeny vyzerá nejak takto.
Batéria sa prenajíma za mesačný či ročný poplatok
Donedávna mali zákazníci možnosť vybaviť svoje autá značky NIO batériami s kapacitou 70 kWh alebo 84 kWh. Teraz sa k týmto dvom pridáva aj 100 kWh jednotka. Vozidlo by s plnou 100 kWh batériou malo prejsť na jedno nabitie 615 km podľa čínskej normy NEDC, udáva automobilka na svojom webe.
NIO totiž zákazníkom umožňuje kúpiť auto „bez batérií“ a za batérie následne môže zákazník platiť mesačný alebo ročný poplatok. V prípade, že zákazník jazdí prevažne v meste, stačí mu aj najmenšia 70 kWh batéria za 125 € mesačne.
Spotrebitelia si výmenu obľúbili
NIO dosiahlo koncom minulého roka veľmi významný míľnik. Svojim zákazníkom v elektromobiloch vlastnej značky vykonala už 1 milión výmen batérií. V máji 2020 pritom mala na konte iba polovicu z tohto čísla.
NIO Completed 1 Millionth Battery Swap! Cumulative number of its EV battery swap service in China – NIO Power – reached 1 million, as of October 5, 2020! $NIO $TSLA $LI $XPEV $GM $DPHC $BYDDF $VOW $VWAGY $NKLA $WKHS #Polestar #EVs #ElectricVehicleshttps://t.co/4sdjCgfR42
— AlphaBronze (@Alpha_Bronze) October 10, 2020
Auto s najväčším počtom výmen sa k októbru 2020 zastavilo v automatizovanej stanici na výmenu batérie už viac ako 500-krát. Aj tieto čísla iba potvrdzujú. že používatelia si služby na výmenu batérií v elektromobiloch nesmierne obľúbili.
Startupy sa snažia zjednotiť „veľkých hráčov“
Podobných startupov, ktoré by ponúkali technológie na výmenu batérií, tu už bolo niekoľko. Zopár ich prežilo až dodnes, no väčšina z nich stroskotala na neochote automobiliek nasadiť technológiu do elektromobilov.
Ample túto veľkú, no svojim spôsobom aj jedinú prekážku pri výmene batérie akéhokoľvek vozidla rieši. Aspoň to tak prezentuje vo svojom videu. Väčšina výrobcov elektromobilov totiž pripevňuje svoje batérie do podlahy vozidla napevno, to znamená, že ich rýchla a jednoduchá výmena nie je možná.
Mladá spoločnosť zo San Francisca má aktuálne vybudované dve takéto stanice na výmenu batérie. Samotná výmena pritom trvá 10 minút, čo je stále viac, ako bežné dotankovanie vozidla, no je to podstatne rýchlejšie, než plné dobitie akéhokoľvek elektromobilu.
Ako píše BusinessInsider, v súčasnosti Ample dobíja flotilu vozidiel Uber v San Franciscu a svoje pôsobenie plánuje rozšíriť aj do celej Kalifornie. Výstavba siete takýchto staníc je pritom veľmi jednoduchá, väčšie mestá by sa dali pokryť behom pár týždňov. Stanica ma totiž vlastnú konštrukciu, zložiť by sa dala na akomkoľvek voľnom priestore, napríklad na parkovisku.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Oprava elektromobilu už nemusí stáť tisíce eur. Európski odborníci našli dieru na trhu
Tesla to má spočítané. Milovaná automobilka Slovákov odhalila nové SUV so špičkovou technikou
Nabíjanie plug-in hybridu na dlhých trasách. Kedy sa oplatí a kedy radšej jazdiť s vybitou batériou?
Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, na ktoré svet nebol pripravený
Nezniesli drastické clá Trumpa. Japonský automobilový gigant sa rozhodol urobiť rázny krok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tvoja strava môže živiť rakovinu pľúc. Vedci odhalili, ako bežná látka podporuje rast nádorov
Odborníčka radí, ako minimalizovať náklady spojené s transakčnou daňou. „Existujú oslobodenia na subjekty, ktoré daň nebudú platiť“
„Útočný pes“ prezidenta Putina „uteká z Ruska“. Šéf Kremľa to vraj považuje za zradu
Dve slovenské ikony opäť spolu: Festival Pohoda oživuje legendárne partnerstvo po 10 rokoch
Slováci vyplnili dieru na trhu, ich produkt nemá v EÚ konkurenciu: Dostali sme ponuku na odkúpenie nášho nápadu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Tesla to má spočítané. Milovaná automobilka Slovákov odhalila nové SUV so špičkovou technikou
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, na ktoré svet nebol pripravený
- Nezniesli drastické clá Trumpa. Japonský automobilový gigant sa rozhodol urobiť rázny krok
- Oprava elektromobilu už nemusí stáť tisíce eur. Európski odborníci našli dieru na trhu
- Tesla má dôvod na paniku. Nový elektromobil BYD ide ako teplé rožky, stojí zlomok ceny
-
- Nezniesli drastické clá Trumpa. Japonský automobilový gigant sa rozhodol urobiť rázny krok
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, na ktoré svet nebol pripravený
- Tesla to má spočítané. Milovaná automobilka Slovákov odhalila nové SUV so špičkovou technikou
- Diesel to má spočítané. Slováci si zamilovali úplne iný druh pohonu (PRIESKUM)
- Tesla má dôvod na paniku. Nový elektromobil BYD ide ako teplé rožky, stojí zlomok ceny
-
- Nezniesli drastické clá Trumpa. Japonský automobilový gigant sa rozhodol urobiť rázny krok
- Tesla má dôvod na paniku. Nový elektromobil BYD ide ako teplé rožky, stojí zlomok ceny
- Diesel to má spočítané. Slováci si zamilovali úplne iný druh pohonu (PRIESKUM)
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, na ktoré svet nebol pripravený
- Toto sa Muskovi páčiť nebude. Expert prezradil, ako jednoducho sa dá zachrániť Tesla
Od Gagarina po Bellu. Kozmonautika má dnes svoj svetový deň
„Sem by som už neprišiel,“ odkazuje šéf zväzu. Slovensko môže zostať bez práce
Zlato lámalo rekordy. Dolár slabne, obchodná vojna silnie – investori hľadajú útočisko
Európa nechce zažiť ďalší šok. Plynové zásobníky budú musieť byť stále plné
Prvý zásah v Baltskom mori. Estónsko zadržalo tanker prepojený na Moskvu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tvoja strava môže živiť rakovinu pľúc. Vedci odhalili, ako bežná látka podporuje rast nádorov
Odborníčka radí, ako minimalizovať náklady spojené s transakčnou daňou. „Existujú oslobodenia na subjekty, ktoré daň nebudú platiť“
„Útočný pes“ prezidenta Putina „uteká z Ruska“. Šéf Kremľa to vraj považuje za zradu
Dve slovenské ikony opäť spolu: Festival Pohoda oživuje legendárne partnerstvo po 10 rokoch
Slováci vyplnili dieru na trhu, ich produkt nemá v EÚ konkurenciu: Dostali sme ponuku na odkúpenie nášho nápadu
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené