Na Golfa môžu zabudnúť, Lada to nepokryje. Putin otvoril cestu čínskej automobilovej ofenzíve
Z obchodného hľadiska niektoré odvetvia z vojny môžu ťažiť a jedným z nich je aj čínsky automobilový priemysel. Ako informuje Whichcar, sankcie uvalené na Rusko zrejme rapídne zvýšia dopyt po čínskych autách v krajine.
Európske autá sú v Rusku populárne, o tom niet pochýb. Po uvalení sankcií však ceny nových zahraničných áut od konca februára narástli o 15,2 %, čo rozhodne nie je zanedbateľná čiastka. Ešte výraznejšie však zdraželi domáce autá a podľa ruského štatistického úradu je to až o 17,1 %. Miestne médiá ale uvádzajú, že domáca Lada Largus od začiatku vojny zvýšila svoju predajnú cenu o neuveriteľných 30 %.
Je teda vidieť, že sankcie sa dotkli nielen európskeho, ale aj ruského automobilového priemyslu. Tretí hráč na tomto poli je Čína, ktorej sa ale sankcie takmer nijako nedotýkajú. Čína totiž môže jedine profitovať z aktuálnej situácie a do Ruska naďalej dovážať lacné elektromobily za rovnaké ceny ako tomu bolo pred konfliktom, čím si prakticky podmaní celý tamojší trh.
Predaje rastú raketovým tempom
Rusku koniec koncov nič iné nezostáva. Domáce automobilky nedokážu pokryť potreby všetkých obyvateľov, mnohí radi siahali po autách iných, zväčša európskych značiek.
Tie ale v rámci sankcií prestali do Ruska úplne vyvážať nové autá a tiež pozastavili výrobu v tamojších továrňach. Kremeľ dokonca zvažuje, že znárodní majetky západných technologických gigantov, medzi ktoré patria aj automobilky ako VW, Porsche, ale aj japonská Toyota.
Ako uviedol portál AutoNews, Mercedes má v Rusku majetok v hodnote 2 miliárd eur, o ktorý teraz môže potenciálne veľmi jednoducho prísť. To, čo je ale pre európske značky „klinec do rakvy“, je pre čínske „pokrm na zlatom podnose“.

Čínske autá tak môžu do Ruska naďalej prúdiť za „staré ceny“. Čínsky automobilový priemysel navyše nie je závislý od európskych zdrojov, preto sa zdražovanie surovín a nedostatok komponentov zrejme čínskych automobiliek nijako nedotkne.
Medzi rokmi 2020 a 2021 sa počet čínskych áut predaných v Rusku strojnásobil. Ako uvádza TopCarNews, Čína do „Putinovej zeme“ exportovala 122 800 vozidiel a najpredávanejšími značkami minulého roka sú Chery, Haval a Geely.
Pod spoločnosť Geely pritom patria známe automobilky aj v našich končinách, napríklad Volvo, Lotus či vychádzajúca hviezda Polestar. To, ako veľmi sa podarí čínskym automobilkám presadiť sa na ruskom trhu, ukážu až najbližšie týždne či mesiace. Rozhodne sa však jedná o najväčšiu príležitosť, akú kedy v modernej histórii dostali.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

EÚ sa dohodla na novom zákone o autách. Budú ešte ekologickejšie, dotkne sa aj jazdeniek
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

57-ročný miliardár predal svoje firmy Coca-Cole, teraz odrádza ľudí od podnikania. „Nerobte to“
PREMIUMMichal Strnad mieri na vrchol Európy. Z firmy chce vybudovať najväčšie obranné impérium kontinentu

Historický verdikt rozhodol o osude Elona Muska. Jeho majetok vystrelil nad 700 miliárd

Amerika porazila Sovietsky zväz. Čína môže byť pre najsilnejšiu armádu sveta príliš veľké sústo (KOMENTÁR)

Slovensku hrozí pozastavenie fondov, varuje Pellegrini. V Európskej komisii svieti „obrovský červený výkričník“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
Drvivá väčšina Slovákov nerozozná podvodný e-shop, ukazuje prieskum
Až štvrtina detí vykazuje závislosť na sociálnych sieťach, upozorňuje komisár pre deti
Nepríjemnosť pre Putina. Čoraz viac obyvateľov európskeho štátu podporuje vyslanie vojakov na Ukrajinu
Turci riešia nepríjemné incidenty v krajine. Rusi im posielajú bezpilotné „darčeky“
Musk opäť posunul technológiu dopredu. Tesla predstavila verejnosti humanoida
Ukrajina môže uloviť ďalšie ruské klenoty. Moskva poslala vojakom dva strategické zbrane
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

57-ročný miliardár predal svoje firmy Coca-Cole, teraz odrádza ľudí od podnikania. „Nerobte to“
PREMIUMMichal Strnad mieri na vrchol Európy. Z firmy chce vybudovať najväčšie obranné impérium kontinentu

Historický verdikt rozhodol o osude Elona Muska. Jeho majetok vystrelil nad 700 miliárd

Amerika porazila Sovietsky zväz. Čína môže byť pre najsilnejšiu armádu sveta príliš veľké sústo (KOMENTÁR)

