Tomu už dnes nemôže veriť nikto. Kia znegovala najväčší mýtus odporcov elektromobility
Automobilka Kia posilňuje dôveru zákazníkov v technológiu elektrifikovaných pohonov jasnými dátami aj rozšírenou zárukou na akumulátory. Podľa interných štatistík značky sa medzi rokmi 2018 a 2025 v Českej republike vyskytla porucha vysokonapäťového akumulátora iba u 17 z približne 3 700 predaných vozidiel s technológiou HEV, PHEV alebo BEV. To predstavuje len 0,46 % prípadov, pričom všetky doterajšie opravy kryla sedemročná záruka Kia.
Recept na úspech
Kľúčovým faktorom je nasadenie technológie Battery Modul Balancer, ktorú automobilka využíva od roku 2018. Tá umožňuje nahradiť iba vadný modul namiesto výmeny celého akumulátora, čo významne zrýchľuje servisný zásah aj znižuje náklady.
„Evidované závady sa objavili len pri piatich akumulátoroch na tisíc predaných vozov a vo všetkých prípadoch vznikli už pri výrobe samotného akumulátora. Ide o štandardnú mieru poruchovosti, ktorej sa žiadna priemyselná výroba nevyhne. Vďaka technológii Battery Modul Balancer dokážeme problém vyriešiť počas niekoľkých hodín, keď meníme iba chybný modul, nie celý akumulátor,“ vysvetľuje Martin Kulhánek, servisný manažér Kia Czech.

Samotná oprava jedného modulu zaberie približne štyri hodiny a všetky autorizované servisy Kia disponujú potrebným vybavením aj vyškoleným personálom. Cena pozáručnej výmeny sa pohybuje medzi 40 000 až 70 000 českých korún v závislosti od typu vozidla, no zákazníci zatiaľ za opravu platiť nemuseli.
„Cenové náklady na opravu zďaleka nedosahujú statisíce (českých korún), ako sa niektorí vodiči obávajú. Do dnešného dňa všetky prípady pokryla štandardná sedemročná záruka. Naše analýzy ukazujú, že aj na konci záručnej doby majú akumulátory výrazne vyššiu kapacitu, než je garantovaná hranica 70 %. Aj preto môžeme u nových modelov záruky predĺžiť,“ dodáva Kulhánek.
Ešte lepšie podmienky
Od modelového roku 2026 budú mať nové elektromobily a plug-in hybridy Kia ešte výhodnejšie podmienky. Automobilka garantuje zachovanie 80 % pôvodnej kapacity akumulátora počas prvých piatich rokov alebo do 100 000 kilometrov. Hranica 70 % bude platiť až do ôsmich rokov alebo 160 000 kilometrov. Ostatné typy závad zostávajú kryté štandardnou sedemročnou zárukou do 150 000 kilometrov.
Kia zároveň upozorňuje, že porucha akumulátora sa zvyčajne prejavuje rozsvietením kontrolky a upozornením na nutnosť kontroly systému. Sprievodnými znakmi sú nižší dojazd a obmedzený výkon pri nabíjaní. Aj keď vozidlo dokáže ďalej jazdiť, odporúča sa okamžite vyhľadať autorizovaný servis.
Ekologický aspekt je pritom rovnako dôležitý. Vybrané moduly s dostatočnou zostatkovou kapacitou nachádzajú uplatnenie ako stacionárne batériové úložiská, iné putujú do recyklácie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
