Základom každého elektromobilu sú batérie a prakticky celý priemysel, ako aj všetci zákazníci, čakajú na ich ďalšie vylepšenie. Každým rokom sa totiž stávajú lacnejšie, výkonnejšie a odolnejšie proti zubu času a najazdeným kilometrom.

Mimoriadne veľké očakávania vzbudzuje Tesla a jej nová lítium-iónová batéria s označením 4680 podľa šírky každého článku 46 milimetrov a výšky 80 milimetrov.

Elon Musk ju predstavil ešte vlani v septembri, pripomína TASR. Známa japonská spoločnosť Panasonic, ktorá ju pre Teslu bude vyrábať, v pondelok oznámila, že sériovú výrobu revolučných článkov začne do konca marca 2024 vo svojom závode v Japonsku.

Je približne päťkrát väčšia ako tie, ktoré Tesla používa v súčasnosti. To znamená, že americký výrobca elektrických vozidiel si bude môcť znížiť výrobné náklady na 1 kWh kapacity – jedno auto totiž bude môcť obsahovať menej takýchto článkov pri zachovaní rovnakej celkovej kapacity.

Tesla

Očakáva sa však tiež, že nová batéria dojazd Tesiel zvýši až o 16 %, čo by mohlo pomôcť prilákať ďalších zákazníkov. Okrem toho pomôže eliminovať prehrievanie. Súčasné články totiž majú katódu, anódu a separátor zrolované dokopy. Uvoľňujúce sa elektróny musia prejsť všetkými vrstvami článku, aby sa dostali až do kolektora, čím sa zvyšuje odpor a prehrievanie článkov.

Muskova firma sa teraz rozhodla spomínané pútka odstrániť a pokryť zrolované vrstvy vodivým materiálom. Elektróny vďaka tomu nemusia prechádzať zbytočne dlhú vzdialenosť, pretože sa do kolektora môžu dostať z ktorejkoľvek vrstvy.

Panasonic

Panasonic kvôli batérii 4680 postaví dve nové výrobné linky vo svojej továrni na výrobu vo Wakajame v západnom Japonsku, uviedla spoločnosť v tlačovej správe. Nespresnila, koľko ju takáto expanzia bude stáť, noviny Nikkei už predtým informovali, že Panasonic plánuje investovať do závodu 80 miliárd jenov (617,09 milióna eur), informuje TASR.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP