Nový, náročnejší crashtest IIHS (Poisťovací inštitút pre diaľničnú bezpečnosť) v USA, zvládlo len jediné malé SUV. Testovali ich pritom až 20 a niektoré dopadli naozaj zle, automobilky musia na bezpečnosti v tomto prípade ešte popracovať, píše IIHS.
Nový crashtest, ktorý simuluje bočný náraz do vozidla, si vzal na paškál až 20 malých SUV. Dobré hodnotenie z nich podľa Car and Driver získala len nová Mazda CX-5, ktorá má horšiu známku len pri hodnotení poranenia hrudníka vodiča, kde získala známku „prijateľné“.
„Tento nový test sme vyvinuli, pretože sme predpokladali, že je tu priestor na zlepšenie a výsledky to len potvrdzujú. Dobré hodnotenie CX-5 dokazuje, že lepšia ochrana v prípade vážnejšieho bočného nárazu je možná,“ vyjadril sa prezident IIHS, David Harkey.
Ďalších deväť vozidiel získalo hodnotenie „prijateľné“:
-Audi Q3
-Buick Encore
-Chevrolet Trax
-Honda CR-V
-Nissan Rogue
-Subaru Forester
-Toyota RAV4
-Toyota Venza
-Volvo XC40
Je potrebné zlepšenie
Dobrú známku tak nedostala ani bašta bezpečnosti, Volvo, ktoré sa chystá úplne skoncovať so spaľovacími motormi. Ostatné testovacie vozidlá tak dobre nedopadli a osem z nich získalo „medzné“ hodnotenie, teda tretie zhora. Medzi tieto vozidlá patria:
-Chevrolet Equinox
-Ford Escape
-GMC Terrain
-Hyundai Tucson
–Jeep Compass
-Jeep Renegade
-Kia Sportage
-Lincoln Corsair
Zvyšné dve autá, Honda HR-V a Mitsubishi Eclipse Cross, získali zlé hodnotenie. Všetky z nich pritom v staršej verzii toho istého crashtestu získali dobrú známku. Výsledky nie sú veľmi dobré, ako však podotýka výskumný inžinier Becky Mueller, takýto výsledok očakávali.
História sa opakuje
Podobná situácia ale nastala aj v roku 2003, keď bol predstavený pôvodný bočný crashtest. Kým dnes v ňom excelujú v podstate všetky autá, v tej dobe ním spoľahlivo prešlo len jedno z piatych vozidiel.
Aj keď je šanca na prežitie v aute s dobrým hodnotením bočnej zrážky pri takomto náraze o 70 % vyššia, v roku 2019 tvoril tento druh zrážky až 23 % úmrtí pasažierov. Práve preto IIHS predstavila nový test.
V ňom je bariéra ťažšia, miesto 1 500 kg tentoraz váži až 1 900 kg a namiesto 50 km/h narazí do testovaného vozidla rýchlosťou 60 km/h. Zdanlivo tak nejde o veľký rozdiel, pri zrážke však tieto hodnoty narobia riadny chaos a vozidlo vystavia extrémnej námahy.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Fanúšikovia zostali zhrození. Hrozí, že kvôli Applu si F1 už zadarmo nepozrieš
Éra dieselov končí. Obľúbená automobilka Slovákov o pár mesiacov vyrobí posledný kus
Volkswagen predstavil posledný spaľovací Passat. Parametrami vyrazil dych (koľko bude stáť + TOP detaily)
ZAUJÍMAVÉ Turbínový motor bol spoľahlivejší v aute než klasický. Prečo naň priemysel navždy zabudol?
NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Popri elektromobile som presedlal na brutálny 1,2-litrový muscle bike. Najviac ma zarazila vec, ktorú som pri spaľovákoch bral ako samozrejmosť
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Shrekov domček sa stal realitou. Môžeš sa v ňom dokonca ubytovať zadarmo
Začínal u poslanca Smeru, dnes urobí všetko preto, aby Fico nezložil vládu. Kto je Michal Šimečka?
Tisícom Slovákov cinkne na účet o 110 eur viac. Inú sumu bude mať príspevok len tento mesiac
Saudi postavia novodobý div sveta: Najväčší mrakodrap vôbec má mať až kilometer
Na Slovensko prichádza „balkánska“ tlaková výš: Počasie bude pre jeseň netypické (PREDPOVEĎ)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Volkswagen oznámil drastický krok, nedarí sa mu predávať elektromobily
- NASA spravila amatérsky prešľap. Misia na Mars za miliardy je odsúdená na totálne fiasko
- Najväčší urýchľovač častíc mal zničiť svet, miesto toho prišla revolúcia. Postavia ešte kolosálnejší
- Američania oživili svoje monštrum. Meria 340 metrov, váži 100 000 ton a vydrží 50 rokov
- Do firmy som si kúpil najlacnejší elektromobil na Slovensku. Tomu, koľko mi Dacia ušetrila, nebudeš veriť
-
- Do firmy som si kúpil najlacnejší elektromobil na Slovensku. Tomu, koľko mi Dacia ušetrila, nebudeš veriť
- Volkswagen oznámil drastický krok, nedarí sa mu predávať elektromobily
- Ako vyzerá batéria elektromobilu po 500 000 km? Výsledok tejto Tesly všetkých zaskočil
- Najväčší urýchľovač častíc mal zničiť svet, miesto toho prišla revolúcia. Postavia ešte kolosálnejší
- Čo sa to deje? Záhadný opakujúci sa signál z hlbokého vesmíru pripomína tlkot srdca
-
- Do firmy som si kúpil najlacnejší elektromobil na Slovensku. Tomu, koľko mi Dacia ušetrila, nebudeš veriť
- Volkswagen oznámil drastický krok, nedarí sa mu predávať elektromobily
- Ako vyzerá batéria elektromobilu po 500 000 km? Výsledok tejto Tesly všetkých zaskočil
- Najväčší urýchľovač častíc mal zničiť svet, miesto toho prišla revolúcia. Postavia ešte kolosálnejší
- Čo sa to deje? Záhadný opakujúci sa signál z hlbokého vesmíru pripomína tlkot srdca
Austrália si objednala ponorky novej generácie. Dôvodom je strach z jednej veľmoci
Ľudia strácajú záujem o elektromobily. Pokles predaja pocítila už aj Tesla
Holandskí výskumníci našli prepojenie medzi obezitou a úmrtiami na koronavírus
Ďiaľničiari reagujú na spustenie mýtneho systému. Ovplyvnia prieťahy?
Sú užitočnejšie ako Rusi. Nové zistenia o dážďovkách vedecky uchvátili svet
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Shrekov domček sa stal realitou. Môžeš sa v ňom dokonca ubytovať zadarmo
Začínal u poslanca Smeru, dnes urobí všetko preto, aby Fico nezložil vládu. Kto je Michal Šimečka?
Tisícom Slovákov cinkne na účet o 110 eur viac. Inú sumu bude mať príspevok len tento mesiac
Saudi postavia novodobý div sveta: Najväčší mrakodrap vôbec má mať až kilometer
Na Slovensko prichádza „balkánska“ tlaková výš: Počasie bude pre jeseň netypické (PREDPOVEĎ)
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené