Dojazd 600 km a veľa miesta. Mitsubishi predstavilo nový elektromobil pre Európu, cena však zarazí
Mitsubishi Motors oficiálne odhalilo svoj nový čisto elektrický model Eclipse Cross BEV pre európsky trh. Kompaktné SUV sa už vyrába v závode Renault ElectriCity v Douai na severe Francúzska a technicky vychádza z modelu Renault Scénic E-Tech Electric. Mitsubishi tak po dlhých rokoch uvádza do Európy ďalší čisto elektrický automobil, ktorý sľubuje dojazd až 600 kilometrov vďaka batérii s kapacitou 87 kWh.
Technológia a parametre pohonu
Novinka stojí na platforme CMF-EV, vyvinutej výhradne pre batériové elektromobily. Poháňa ju elektromotor s maximálnym výkonom 160 kW a krútiacim momentom 300 Nm. Mitsubishi zdôrazňuje dojazd približne 600 kilometrov, čo je hodnota konkurencieschopná v segmente kompaktných SUV. Regeneratívne brzdenie možno nastaviť v štyroch úrovniach pomocou páčok pod volantom a vodič má k dispozícii aj funkciu jazdy jedným pedálom.
Výrobca potvrdil, že v roku 2026 prinesie aj verziu optimalizovanú pre každodenné používanie s menšou batériou, pravdepodobne s kapacitou 60 kWh. To vychádza z predpokladov podľa technických detailov sesterského modelu Scénic E-Tech Electric, ktorý je dostupný v dvoch verziách – 60 a 87 kWh.

Aj keď Mitsubishi prináša modernú platformu, nabíjacia technológia patrí skôr k priemeru. Rovnako ako Renault Scénic podporuje maximálny nabíjací výkon 150 kW. Oficiálne časy nabíjania zatiaľ výrobca neuviedol, no očakáva sa, že prechod z 10 na 80 percent potrvá približne 37 minút. Cena zatiaľ zostáva neznáma, no podľa predpokladov bude porovnateľná so Scénicom E-Tech Electric Long Range, ktorý začína na 47 900 eur.
Interiér a digitálne funkcie
Kabína ponúka usporiadanie pre päť pasažierov v dvoch radoch so zameraním na komfort a priestrannosť. Zaujme čalúnenie so vzorom diamantu, ambientné osvetlenie s 48 farbami aj panoramatická elektrochromatická strecha. Digitálne funkcie zastrešuje 12,3-palcový vertikálny displej so systémom Smartphone-link Display Audio, ktorý má natívnu integráciu Google služieb a podporuje bezdrôtové Apple CarPlay aj Android Auto. Nechýba audiosystém Harman Kardon a štyri voliteľné jazdné režimy.
Model podporuje aj aktualizácie softvéru na diaľku (FOTA), čo znamená, že majitelia môžu udržiavať vozidlo stále aktuálne bez nutnosti návštevy servisu. Aplikácia Mitsubishi Motors umožní aj vzdialenú správu nabíjania či prístup k vozidlu. „Po uvedení plug-in hybridného Outlanderu a hybridného Grandisu predstavuje nový Eclipse Cross kľúčový krok v našej elektrifikačnej stratégii v Európe,“ uviedol Takao Kato, prezident a generálny riaditeľ Mitsubishi Motors.

Návrat Mitsubishi medzi čisto elektrické autá
Nový Eclipse Cross BEV je prvým elektromobilom značky na európskom trhu od roku 2010, keď Mitsubishi predstavilo i-MiEV, prvé masovo vyrábané elektrické auto na svete. Následne sa automobilka sústredila najmä na plug-in hybridnú technológiu, ktorá jej priniesla úspech najmä v SUV segmente.
Aj tentoraz Mitsubishi využíva tzv. „badge engineering“, keď modely pre Európu vznikajú úpravou existujúcich Renaultov. Eclipse Cross BEV je teda v podstate upravený Renault Scénic E-Tech Electric, pričom obe vozidlá schádzajú z výrobnej linky Ampere v závode v Douai. Podobný prístup bude pokračovať aj v budúcnosti, čo potvrdzuje aj Nissan, ktorý si pre výrobu novej elektrickej Micry zvolil rovnaký francúzsky závod.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenský travel influencer má dlhovať klientom a cestovke desaťtisíce eur. „Na naše mená neexistovali žiadne letenky“
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Na Európu sa rúti bombogenéza: Meteoexperti varujú pred hlbokou tlakovou nížou, vietor dosahuje až 200 km/h

Semafor Andreja Danka má vážnu konkurenciu. Na Google Mapách sa objavil Sad Martiny Šimkovičovej

MIMORIADNE: V Bratislave došlo k zrážke vlaku a auta, vozidlo uviazlo na koľajisku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenský travel influencer má dlhovať klientom a cestovke desaťtisíce eur. „Na naše mená neexistovali žiadne letenky“
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Na Európu sa rúti bombogenéza: Meteoexperti varujú pred hlbokou tlakovou nížou, vietor dosahuje až 200 km/h

Semafor Andreja Danka má vážnu konkurenciu. Na Google Mapách sa objavil Sad Martiny Šimkovičovej

