Trh s elektromobilmi prechádza v posledných rokoch výrazným rozmachom a dynamickým vývojom. Elektromobily sa stávajú čoraz populárnejšími alternatívami k tradičným vozidlám so spaľovacím motorom, a to z viacerých dôvodov.
Vládne iniciatívy, ako sú dotácie na nákup elektromobilov, daňové úľavy a investície do infraštruktúry pre nabíjanie, hrajú kľúčovú úlohu pri urýchľovaní adopcie týchto vozidiel. Ako to je teda s predajmi elektromobilov, plug-in hybridov a hybridov v súčasnosti? Portál Clean Technica upozornil na bilancujúcu správu.
Návrat slávnej značky
Napriek náročnému trhovému prostrediu vykazuje Volkswagen známky oživenia v predaji elektrických vozidiel v Európe. Podľa posledných správ sa automobilka vracia späť do hry po tom, čo začiatkom tohto roka čelila poklesu predaja EV.
V máji 2024 zaznamenala Európa medziročný pokles registrácií plug-in vozidiel o 10 %, pričom dodávky Tesly v rovnakom období klesli o 35 %. Nové Volvo EX30 a vynovená Tesla Model 3 však pomohli ako tak udržať európsky trh s elektromobilmi v pozitívnom smerovaní. Pozoruhodné je, že EX30 aj Model 3 sa vyrábajú v Číne.
Správa tiež zdôrazňuje, že zatiaľ čo predaje Tesly klesali, pokles zaznamenali aj iné než Tesla BEV a plug-in hybridy (PHEV), čo naznačuje širšie spomalenie európskeho trhu s elektromobilmi.
Rebríček prekvapil
Ak sa pozrieme na celkový podiel na trhu, plug-in vozidlá predstavovali v máji 21 % európskeho automobilového trhu, pričom BEV tvorili 14 % z celkového počtu. Tým sa do konca mája udržal podiel plug-in automobilov na rok 2024 na úrovni 21 % (14 % pre BEV).
Napriek výzvam, ktorým čelili začiatkom roka, prichádzajúce objednávky Volkswagenu na BEV v západnej Európe vykazovali pozitívny vývoj, pričom v prvých troch mesiacoch roku 2024 bolo objednaných viac ako dvojnásobok čisto elektrických modelov v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka.

Čo sa týka samotného rebríčka predávanosti v Európe, na čele sa drží Tesla so svojím Model Y, druhé je Volvo EX30, v tesnom závese za ním uzatvára top trojku Tesla Model 3. Na štvrtom mieste sa umiestnilo Audi Q4 e-Tron, piate a šieste miesto si vybojovali modely Volkswagenu; ID.4 a ID.3.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
PREMIUMOplatí sa živnostníkovi prejsť na s. r. o.? Odborníčka jasne definuje podmienky v roku 2026, na toto sa priprav

Je rozhodnuté: Európa sa odstrihne od ruského plynu, Slovensko a Maďarsko dostanú špeciálny plán

Východ Slovenska získa nové spojenie. Wizz Air otvára pravidelnú linku do „srdca Talianska“

Najsilnejší zimný roj rozžiari decembrovú oblohu. Za hodinu spadnú desiatky meteorov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
Diplomacia so Západom v slepej uličke. Táto krajina sa vyhlásila za jadrovú veľmoc, sympatizuje s Ruskom
SIM karty sú minulosťou. Slovenský operátor prichádza s prevratnou novinkou
Vláda konečne rieši problémové železnice. Vlaky dostanú technológiu za 1,36 miliardy eur
EÚ spravila historický krok. Dovoz ruského plynu definitívne končí, máme presný dátum
iPhone 17 vystrelil Apple na vrchol. Rekordný rok 2025 môže zmeniť kráľa na tróne výrobcov mobilov
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
PREMIUMOplatí sa živnostníkovi prejsť na s. r. o.? Odborníčka jasne definuje podmienky v roku 2026, na toto sa priprav

Je rozhodnuté: Európa sa odstrihne od ruského plynu, Slovensko a Maďarsko dostanú špeciálny plán

Východ Slovenska získa nové spojenie. Wizz Air otvára pravidelnú linku do „srdca Talianska“

