Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

V priebehu júna sme boli svedkami zaujímavého vývoja hodnotení dlho očakávaného titulu The Last of Us 2, ktorý nás v redakcii síce príjemne prekvapil, avšak od hráčskej komunity bol na populárnej ratingovej platforme Metacritic bombardovaný zlými hodnoteniami. Metacritic tak najnovšie mení podmienky hodnotenia, aby podobným prípadom predišiel, informuje Engadget.

Po vydaní budú musieť hráči nejaký čas počkať

Nová príbehovka od štúdia Naughty Dog, The Last of Us 2, patrila v hernej komunite bez pochýb medzi najočakávanejšie tituly tohto roka.

Krátko po vydaní však na známej ratingovej platforme Metacritic, ktorá zoskupuje hodnotenia kritikov a hráčskej komunity, získala od ľudí neuveriteľne nízke skóre, ktoré sa vtedy pohybovalo na úrovni 3,7 / 10 a momentálne dosahuje 5,5 / 10.

To je vo veľkom kontraste s hodnoteniami kritikov, ktorí dali titulu skóre 9,4 / 10, a išlo tak doslova o zasypávanie hry zlými hodnoteniami od ľudí. Metacritic z toho dôvodu zakročil a mení svoje pravidlá na hodnotenie hier pre používateľov platformy. Po novom budeš musieť totiž počkať 36 hodín po vydaní hry na to, aby si ju mohol ohodnotiť.

Možno sa pýtaš, ako táto zmena pomôže zabrániť nepriaznivcom hry udeliť zlé hodnotenie. Cieľom Metacriticu však nebolo zakázať ľuďom tituly hodnotiť, ale prinútiť ich, aby najprv hru celú dohrali a až potom premýšľali nad skóre, ktoré jej udelia.

V prípade The Last of Us 2, ktorého príbeh trvá približne 20 až 30 hodín hrania bolo len ťažké uveriť zlým hodnoteniam, ktoré sa na stránke zobrazovali už po niekoľkých hodinách od vydania.

Ratingová platforma tak prosí hráčov, aby nad titulom strávili dostatočný čas na to, aby mu mohli udeliť racionálne hodnotenie.

Zobraziť celú galériu (1)
Metacritic prosí hráčov, aby nad titulom strávili dostatočný čas na to, aby mu mohli udeliť racionálne hodnotenie / Zdroj: Screenshot / Metacritic

Prečítaj si tiež
Bez školy a pomocou online kurzov až k práci na najväčšej hre súčasnosti. Slovenka Mária je v USA súčasťou umeleckej elity

Túto zmenu ako prvý zaznamenal portál PSU, avšak vyžiadala si viac pozornosti po vydaní Ghost of Tsushima, prvého veľkého titulu od zmeny podmienok hodnotenia, píše Forbes. Ten sme hrali aj my, a v čase písania článku nemá titul od Sony stále možnosť hodnotenia od hráčov povolenú.

Metacritic pritom nie je jedinou platformou, ktorá sa snaží zabrániť hráčom bombardovať hru zlými hodnoteniami ešte predtým, než ju celú dohrajú.

Steam sa snaží priviesť hráčov k zodpovednosti tak, že zaznamená, koľko času strávil používateľ hraním hry. Systém hodnotení tiež ukazuje, koľko hier daný hráč ohodnotil a ukazuje tie najnovšie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú