V priebehu júna sme boli svedkami zaujímavého vývoja hodnotení dlho očakávaného titulu The Last of Us 2, ktorý nás v redakcii síce príjemne prekvapil, avšak od hráčskej komunity bol na populárnej ratingovej platforme Metacritic bombardovaný zlými hodnoteniami. Metacritic tak najnovšie mení podmienky hodnotenia, aby podobným prípadom predišiel, informuje Engadget.
Po vydaní budú musieť hráči nejaký čas počkať
Nová príbehovka od štúdia Naughty Dog, The Last of Us 2, patrila v hernej komunite bez pochýb medzi najočakávanejšie tituly tohto roka.
Krátko po vydaní však na známej ratingovej platforme Metacritic, ktorá zoskupuje hodnotenia kritikov a hráčskej komunity, získala od ľudí neuveriteľne nízke skóre, ktoré sa vtedy pohybovalo na úrovni 3,7 / 10 a momentálne dosahuje 5,5 / 10.
To je vo veľkom kontraste s hodnoteniami kritikov, ktorí dali titulu skóre 9,4 / 10, a išlo tak doslova o zasypávanie hry zlými hodnoteniami od ľudí. Metacritic z toho dôvodu zakročil a mení svoje pravidlá na hodnotenie hier pre používateľov platformy. Po novom budeš musieť totiž počkať 36 hodín po vydaní hry na to, aby si ju mohol ohodnotiť.

Možno sa pýtaš, ako táto zmena pomôže zabrániť nepriaznivcom hry udeliť zlé hodnotenie. Cieľom Metacriticu však nebolo zakázať ľuďom tituly hodnotiť, ale prinútiť ich, aby najprv hru celú dohrali a až potom premýšľali nad skóre, ktoré jej udelia.
V prípade The Last of Us 2, ktorého príbeh trvá približne 20 až 30 hodín hrania bolo len ťažké uveriť zlým hodnoteniam, ktoré sa na stránke zobrazovali už po niekoľkých hodinách od vydania.
Ratingová platforma tak prosí hráčov, aby nad titulom strávili dostatočný čas na to, aby mu mohli udeliť racionálne hodnotenie.

Prečítaj si tiež
Bez školy a pomocou online kurzov až k práci na najväčšej hre súčasnosti. Slovenka Mária je v USA súčasťou umeleckej elity
Túto zmenu ako prvý zaznamenal portál PSU, avšak vyžiadala si viac pozornosti po vydaní Ghost of Tsushima, prvého veľkého titulu od zmeny podmienok hodnotenia, píše Forbes. Ten sme hrali aj my, a v čase písania článku nemá titul od Sony stále možnosť hodnotenia od hráčov povolenú.
Metacritic pritom nie je jedinou platformou, ktorá sa snaží zabrániť hráčom bombardovať hru zlými hodnoteniami ešte predtým, než ju celú dohrajú.
Steam sa snaží priviesť hráčov k zodpovednosti tak, že zaznamená, koľko času strávil používateľ hraním hry. Systém hodnotení tiež ukazuje, koľko hier daný hráč ohodnotil a ukazuje tie najnovšie.
Teraz čítajú

VIDEO Kopírovanie kam sa pozrieš. Pozri sa, čo všetko Ubisoft opakuje a prečo je Far Cry rovnaký ako Assassin's Creed

Kontroverzný Cyberpunk 2077 dostane prvé masívne rozšírenie. Poznáme kritické detaily

RECENZIA RECENZIA: Legendárny Abe čelí teroru a vracia sa v novom dobrodružstve. Opäť je skvelý

Najväčšie dohady o GTA 6 zmietnuté zo stola. Príbeh aj zasadenie deja bude iné

Totálna deštrukcia a prírodné katastrofy. Battlefield 6 odhalí zásadnú zmenu, ktorá ovplyvní dianie na bojisku
Články, ktoré hýbu svetom

Fatálna nehoda Tesly, pri ktorej zomreli dvaja ľudia, sa zamotáva. Elon Musk vydal kľúčové informácie

Takúto fotku z vesmíru sme ešte nikdy nedostali. Sonda, ktorá smeruje k Slnku, odfotila celý prachový prstenec Venuše

Lidl ponúka plat aj 2 600 eur, napriek pandémii otvoril desiatky pozícií. Nových ľudí láka na špeciálne benefity

Nam Nguyen v Martine založil úspešné vietnamské bistro. Začínal s 42-tisíc eurami z banky a nevyhol sa ani rasizmu
