Nič také AMG ešte neukázalo. Elektrická beštia má výkon 1340 koní a zvukom V8 ti roztrhne uši
Mercedes-AMG má za sebou kostrbaté pokusy v oblasti elektrifikácie. Model C63 s hybridným štvorvalcom zaujal technológiou, no fanúšikovia ho prijali vlažne. Sám šéf AMG Michael Schiebe priznal, že zákazníkom mohli lepšie vysvetliť, ako nový pohon funguje. Z Affalterbachu však teraz prichádza jasné posolstvo: dosť bolo kompromisov.
Na akcii v opustenom elektrárenskom komplexe v Rottweile v Nemecku Mercedes-AMG odhalil nový GT XX Concept. Ide o extrémny elektrický sedan s výkonom 1 340 koní a maximálnou rýchlosťou 360 km/h. S takouto výbavou sa nebojí postaviť vedľa rivalov ako Porsche Taycan Turbo GT, Lucid Air Sapphire či Xiaomi SU7 Ultra, ktorý ho zatiaľ prekonáva len na papieri.
AMG ukázalo elektrický zázrak
GT XX síce ešte nie je produkčné vozidlo, čo naznačujú napríklad pretekárske sedadlá GT3 s päťbodovými pásmi, no Mercedes tvrdí, že technológia v ňom je pripravená na sériovú výrobu. Platforma AMG Electric Architecture (AMG.EA) má byť základom budúcich AMG elektromobilov a GT XX ukazuje, ako vážne to značka myslí.
Dizajn je kontroverzný. Z bočného uhla pripomína prekvapeného sumca, no z predného pohľadu v oranžovej farbe odkazujúcej na historický model C111 pôsobí impozantne. Aerodynamika dosahuje špičku v odvetví. Koeficient odporu 0,198 ho radí hneď za Lucid Air, ktorý má 0,197. K výsledku prispievajú aktívne karbónové kryty kolies, ktoré sa pohybujú podľa potreby chladenia bŕzd alebo prúdenia vzduchu. Nepotrebujú napájanie z batérie, využívajú kinetickú energiu kolies.
V interiéri sa nachádzajú karbónové škrupinové sedadlá s čalúnením vytvoreným na mieru podľa 3D skenovania tela zákazníka. Výplne interiéru sú vyrobené z použitých pneumatík z pretekov GT3. Jedna guma postačí na celý interiér. Vnútri dominujú oranžové detaily, dvojitý displej a futuristický volant typu yoke so selektormi a pádielkami. Tie naznačujú prítomnosť simulovanej prevodovky.
1340 koní a reálne V8 „hromy“
Pod karosériou sa nachádza 800-voltová architektúra, ktorá umožňuje nabíjanie výkonom až 850 kW. AMG tvrdí, že za päť minút dokáže auto pridať dojazd 400 kilometrov. Pohon zabezpečujú dve elektrické jednotky. Vpredu sa nachádza jeden axiálny motor, vzadu dva. Spolu teda tri vysoko výkonné agregáty. Každý má vlastnú planétovú prevodovku a kvapalinové chladenie. Výsledkom je konzistentný výkon aj pri jazdení na okruhu.
Zadná náprava zabezpečuje hlavný pohon. Predná sa pri plachtení a ustálenej jazde odpája, aby sa šetrila energia. Batériové články s priamym chladením sú vlastného dizajnu. Mercedes zatiaľ neprezradil, kto ich dodáva.
Bez poriadnej zvukovej kulisy by AMG nebolo kompletné. Hoci ide o elektromobil, GT XX pri štarte ožije zvukom simulovaného motora V8. Michael Schiebe uviedol, že podľa jedného z vývojárov ide o „najlepší V8 zvuk, aký sme kedy vytvorili“. O zvuk sa starajú reproduktory integrované v predných svetlometoch. Tie zároveň usmerňujú akustiku okolo karosérie. Prítomnosť pádiel a videí so zvukovým zážitkom naznačuje existenciu simulovanej prevodovky, podobne ako v Hyundai Ioniq 5 N.
Nie je isté, či sa dizajnové prvky ako svetelné efekty po bokoch alebo zadný LED pás dostanú do produkcie. Ak však výkonové komponenty preniknú do sériových modelov, Mercedes-AMG môže vážne ohroziť postavenie značiek ako Lucid či Porsche.
Aj keď čelí výzvam ako 25-percentné clo pri exporte do USA a rastúce ceny batérií, GT XX je jasným signálom, že AMG to s elektrickou budúcnosťou myslí vážne. A že táto budúcnosť môže znieť ako osemvalec.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
Je to oficiálne: Elon Musk konečne spustil novú éru dopravy, prvé recenzie prekvapili (+videá)
Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vedci zdvíhajú varovný prst: V obľúbenej pochúťke Slovákov sa množia baktérie, ktoré porážajú najsilnejšie antibiotiká
Uspel s biznisom, ktorý rieši každodenné starosti Slovákov: „Vydržíme, až kým sa konkurencii minú peniaze“
Hasiči bojujú s lesným požiarom. Zasahuje vrtuľník Ozbrojených síl (FOTO)
Grécko vraj našlo príčinu rozsiahlych požiarov. Za miliónovými škodami má byť nezodpovedná žena
Forgáč ostro: Podstatné sú pohlavia v ústave, rozvoj nás nezaujíma. Prečo si ľudia nepoložia jednoduchú otázku?
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
Komárno nasadí AI preklad. Umelá inteligencia zachráni mestské prenosy
Mesiac ako nikdy predtým. V Hurbanove vyrastie 5-metrový Lunalón
Slovensko má AI hrdinu. 17-ročný študent získal ocenenie za prelomový projekt
Toto Musk nepredýcha. Bezos vraj Trumpovi sľubuje let na Mesiac
SpaceX čelí právnym problémom. Mexiko hrozí žalobou za výbuch lode Starship pri hraniciach
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vedci zdvíhajú varovný prst: V obľúbenej pochúťke Slovákov sa množia baktérie, ktoré porážajú najsilnejšie antibiotiká
Uspel s biznisom, ktorý rieši každodenné starosti Slovákov: „Vydržíme, až kým sa konkurencii minú peniaze“
Hasiči bojujú s lesným požiarom. Zasahuje vrtuľník Ozbrojených síl (FOTO)
Grécko vraj našlo príčinu rozsiahlych požiarov. Za miliónovými škodami má byť nezodpovedná žena
Forgáč ostro: Podstatné sú pohlavia v ústave, rozvoj nás nezaujíma. Prečo si ľudia nepoložia jednoduchú otázku?
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené