Mercedes predstavil ďalšie elektrické AMG. Je pekelne výkonné a stovku pokorí za niečo vyše 3 sekundy
Aj budúcnosť najvýkonnejších áut Mercedesu s prívlastkom AMG je už iba elektrická. Po luxusnom Mercedes-AMG EQS nám nemecká prémiová automobilka prináša aj „menšieho súrodenca“. Mercedes-AMG EQE síce na prvý pohľad pôsobí celkom nenápadne, no z výkonu tejto supervýkonnej beštie ti spadne sánka.
Nové elektrické AMG prichádza v dvoch výkonnostných verziách a to Mercedes-AMG EQE 43 4Matic, respektíve Mercedes-AMG EQE 53 4Matic+. Už základná verzia s označením 43 disponuje poriadnou dávkou výkonu až 350 kW, teda 476 koní.
Výkonnejší model 53 ich má ešte o dosť viac. Dvojica elektromotorov produkuje výkon 460 kW (626 koní) a s príplatkovým balíkom AMG DYNAMIC PLUS sa výkon navýši až na 505 kW (687 koní).
Loading…
Tá najvýkonnejšia verzia následné zrýchli z 0 na 100 km/h za neuveriteľné 3,3 sekundy. Na dosiahnutie tohto času je však potrebné mať nabitý akumulátor minimálne na 70 %.
Batéria dostala rovnakú kapacitu ako v prípade klasickej verzie Mercedes EQE. Využiteľných tak zostáva 90,6 kWh, vďaka ktorým dokáže prejsť AMG EQE na jedno nabitie od 533 do 444 km, v závislosti od konfigurácie a štýlu jazdy respektíve výberu jazdného režimu.
Maximálny nabíjací výkon dosahuje 170 kW, pri rekuperácii sa ale batéria zvládne dobíjať výkonom až 260 kW. Za 15 minút na nabíjačke si tak schopný do batérie natlačiť energiu na prejdenie 180 km.
Plne športové jazdné režimy.
Jazdných režimov je hneď niekoľko a po tých športových nasledujú ešte „ultra-športové“. V prípade EQE AMG predovšetkým obmedzujú maximálny dostupný výkon. Pochopiteľne. Takmer 700 koní nepotrebuješ každý deň a už vôbec nie v bežnej premávke, preto je dobré si ich pri jazde v meste „skrotiť“.
Jazdný režim Slippery je určený na klzkú vozovku a maximálny výkon obmedzuje na polovicu. Režim Comfort „odomkne“ v prípade verzie 43 4Matic 85 % výkonu, v prípade výkonnejšej 53 5Matic+ iba 80 % maximálneho výkonu.
Ani režim Sport ešte neodomkne plný výkon auta, v oboch prípadoch je to iba 90 %. Sto percent výkonu odomkneš až po navolení režimu Sport+, prípadne režimu Individual v závislosti od toho, ako si ho nakonfiguruješ.
Verzia AMG 53 4Matic+ navyše disponuje „boostom“, ktorý je možné využiť pri štarte a na krátku chvíľu odomkne až 110 % maximálneho permanentne dostupného výkonu. Pre ešte vyššiu dávku zábavy na okruhu je tiež možné úplne vypnúť funkciu ESP.
Natáčanie zadnej nápravy už v základe
AMG EQE predstavuje vrcholné verzie elektrickej triedy E, preto už v základe dostali obe konfigurácie natáčaciu zadnú nápravu, ktorá sa dokáže hýbať o 3,6 stupňa. Do rýchlosti 60 km/h sa vychyľuje opačne a od rýchlosti 60 km/h súbežne s prednou nápravou.
Nechýba unikátny zvykový prejav, ktorý v základe ponúka 3 režimy. V prípade balíka AMG DYNAMIC PLUS má vodič možnosť zvoliť si okrem zvukových prejavov Balanced, Sport a Powerful aj prejav Performance, ktorý ešte viac umocní dynamickosť elektrického AMG. Nechýbajú interiérové a exteriérové dizajnové prvky, ktoré odlišujú športové AMG od klasického EQE.
Hyperscreen od veľkého brata
Oba nové modely môžu byť vybavené luxusnou obrazovkou Hyperscreen, ktorú už dobre poznáme z modelu Mercedes EQS. Jedná sa o voliteľnú výbavu, ktorá je, samozrejme, za príplatok.
Displej pre spolujazdca je možné využívať aj počas jazdy, napríklad na pozeranie filmov či surfovanie po internete. Obrazovka totiž disponuje zatmavovacou funkciou, takže vodič pri pohľade na ňu nič nevidí a nie je ňou rušený.
Cenu a dostupnosť zatiaľ nepoznáme, no určite pôjde o najdrahšiu verziu EQE, aká bude na našom trhu k dispozícii.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Počas hádky bodla žena muža kuchynským nožom, zraneniam počas prevozu vrtuľníkom podľahol
Dráma na letisku v Krakove: Charterové lietadlo zo Slovenska po pristátí zišlo z dráhy so 190 cestujúcimi na palube
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP