Mercedes zabudol objasniť jeden najdôležitejší detail pri predstavení svojho elektrického SUV
Rozmach elektromobilov pocítil v posledných rokoch celý svet a v tomto smere neostal ľahostajným ani známy nemecký výrobca automobilov zo Stuttgartu. V posledných 2 rokoch sme slýchali správy o jeho pripravovanom elektrickom SUV-čku, ktoré sa nakoniec dočkalo svojho predstavenia. Je tomu len deň, čo Mercedes-Benz ukázal model EQC na elektrický pohon, no pri premiére akosi pozabudol na kľúčovú vlastnosť tejto novinky.
Nástup elektromobilov do automobilového sveta vytvoril pre mnohé spoločnosti novú možnosť presadiť sa predstavením svojich elektrických noviniek. Kto skôr príde, ten skôr berie. V tomto prípade už väčšina automobiliek zaostáva za americkou Teslou, avšak napriek tomu si chcú „ukrojiť z koláča“. Svoju príležitosť teraz dostal aj Mercedes-Benz, ktorý ukázal prvého zástupcu novej elektrickej rady EQ – electric intelligence. Včerajšia veľkolepá premiéra odhalila (takmer) všetky prednosti tohto modelu.
Elektromobil s neznámym dojazdom
Počas predstavenia totiž spoločnosť neuviedla, aký dojazd má jej nový elektromobil na jedno nabitie batérie. Spomínané boli všetky ďalšie kľúčové vlastnosti ako zrýchlenie, maximálna možná rýchlosť, či doba nabíjania akumulátora. U tohto konkurenta pre Jaguar I-Pace však nebolo jasné, aký dojazd na papieroch ponúka. Mercedes-Benz totiž počas debutu modelu EQC 400 ohlásil výdrž batérie na jedno nabitie na 322 km. Materská spoločnosť Daimler vo svojej vlastnej tlačovej správe uviedla dojazd až na 450 km. Obrovský rozdiel vyše 130 km tak mohol mnohých poriadne zmiasť. Predsa by len nikto nechcel, aby sa mu jeho nový elektrický „medveď“ vyšťavil skôr ako by mal.
Spoločnosť si neskôr chybu priznala a v rozhovore s The Verge prezradila, že dojazd 322 km bol nesprávnym údajom a adoptovala si tak informácie materského Daimleru. Dojazd ohlasovaný touto firmou je však založený na štandarde NEDC (New European Driving Cycle), ktorý ale vznikol ešte v roku 1980 na základe teoretických metód. Tento zastaralý spôsob už chce EÚ nahradiť moderným a prísnejším štandardom WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Americká EPA (Environmental Protection Agency) je naopak ešte menej striktná ako starší štandard NEDC a chce výsledky približovať reálnej prevádzke.
Rozdielne štandardy uvádzajú rozdielny dojazd
Kvôli tomu môžu byť udávané vzdialenosti o dojazde rozličné. Skvelým príkladom je v tomto prípade konkurent nového EQC, Jaguar I-Pace. Podľa štandardu WLTP je jeho dojazd na jedno nabitie 470 km, avšak výrobca pred jeho premiérou prezentoval dojazd až 500 km podľa štandardu NEDC. EPA zasa uvádza, že tento elektrický Jaguar zvládne na jedno nabitie prejsť len 386 km.
„Používame štandard NEDC na uľahčenie porovnania dojazdu. V súčasnosti máme aproximáciu 450 km podľa NEDC.“ – vyjadrenie spoločnosti Mercedes-Benz pre The Verge.
Zmätok v jednoznačnom udaní dojazdu tejto elektrickej novinky rozhodne pomýli nejedného záujemcu. Ten by si mohol myslieť, že podľa NEDC štandardu prejde so svojim elektrickým Mercedesom trasu z Bratislavy až do Košíc, no reálne podľa iných štandardov dôjde len do Popradu. Nech je výsledný dojazd 450 km, alebo 322 km, mnohým vodičom vystačí plné nabitý model EQC 400 na niekoľko dní jazdenia po kratších trasách, teda pokiaľ nebudú neustále cestovať na služobné cesty.
Väčším problémom je však doba nabíjania a dostupnosť nabíjacích staníc. Tieto problémy musí riešiť nielen Mercedes-Benz, ale aj iné automobilky, ktoré sa chcú angažovať vo svete elektromobilov. Nový model EQC však už teraz predstavuje budúcnosť, ktorá na jeho výrobcu čaká. Spoločnosť zo Stuttgartu v nasledujúcich rokoch uvedenie na svet niekoľko ďalších elektrických modelov, pričom ten prvý sa do predaja dostane už o 2 roky. Dovtedy má Mercedes-Benz možnosť objasniť zákazníkom výdrž batérie na jedno nabitie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slávna automobilka ukázala svoju elektrickú beštiu. Má 1000 koní a poráža najväčších rivalov
Ďalší majiteľ naletel Muskovým klamstvám. Toto sa stalo s Cybertruckom, ktorý mal „plávať“
Dieselové generátory sú minulosťou. Čína predstavila unikátnu batériu, ktorá napojí 400 domácností
Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Tento hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia
Plug-in hybridy ešte nepovedali posledné. Nová Škoda ma zarazila dojazdom aj spotrebou (RECENZIA)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Známe bratislavské bistro po 4 mesiacoch končí: „Zatvárame natrvalo, nesťahujeme sa“
KVÍZ: Iba 5 % Slovákov uhádne tretiu otázku. Otestuj sa, či by ťa Mendelejev prijal do svojho klubu chemikov
„Bránu do pekla“ uvidíš bez pozývacieho listu: Jedna z najuzavretejších krajín sveta sa otvára turistom
Na 82 m² vytvorili jedenásť miestností. Jakub a Daniela inšpirujú ľudí ich nezvyčajnou rekonštrukciou bytu
Richard otvoril luxusný barbershop v meste, v ktorom by si to nečakal. Muži tam nechodia len za dokonalým účesom
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nové radary 24/7 s umelou inteligenciou nahnevali vodičov. Odhalia veľký zlozvyk Slovákov za volantom
- Dieselové generátory sú minulosťou. Čína predstavila unikátnu batériu, ktorá napojí 400 domácností
- Ďalší majiteľ naletel Muskovým klamstvám. Toto sa stalo s Cybertruckom, ktorý mal „plávať“
- Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Tento hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
-
- Nové radary 24/7 s umelou inteligenciou nahnevali vodičov. Odhalia veľký zlozvyk Slovákov za volantom
- Ďalší majiteľ naletel Muskovým klamstvám. Toto sa stalo s Cybertruckom, ktorý mal „plávať“
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Dieselové generátory sú minulosťou. Čína predstavila unikátnu batériu, ktorá napojí 400 domácností
-
- Nové radary 24/7 s umelou inteligenciou nahnevali vodičov. Odhalia veľký zlozvyk Slovákov za volantom
- Toto je rebríček najmenej poruchových áut. Nájdeš medzi nimi aj svoje?
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- EÚ ide po vodičoch. Zavádza drastické zmeny, ktoré pocítia aj Slováci (PREHĽAD)
IBM chce ostať technologickým bossom. Spúšťa megainvestíciu
Automobilky spustili útok na Kaliforniu. Elektromobily majú zmraziť ich výrobu
EÚ chcela dobyť svet mikročipov. Realita? Zaostáva čoraz viac
Miliónové straty v Červenom mori. USA prišli o ďalšiu stíhačku aj bezpilotné lietadlá
Luxusný problém: Porsche zápasí so slabým dopytom po elektromobiloch
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Známe bratislavské bistro po 4 mesiacoch končí: „Zatvárame natrvalo, nesťahujeme sa“
KVÍZ: Iba 5 % Slovákov uhádne tretiu otázku. Otestuj sa, či by ťa Mendelejev prijal do svojho klubu chemikov
„Bránu do pekla“ uvidíš bez pozývacieho listu: Jedna z najuzavretejších krajín sveta sa otvára turistom
Na 82 m² vytvorili jedenásť miestností. Jakub a Daniela inšpirujú ľudí ich nezvyčajnou rekonštrukciou bytu
Richard otvoril luxusný barbershop v meste, v ktorom by si to nečakal. Muži tam nechodia len za dokonalým účesom
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené