Mercedes zabudol objasniť jeden najdôležitejší detail pri predstavení svojho elektrického SUV
Rozmach elektromobilov pocítil v posledných rokoch celý svet a v tomto smere neostal ľahostajným ani známy nemecký výrobca automobilov zo Stuttgartu. V posledných 2 rokoch sme slýchali správy o jeho pripravovanom elektrickom SUV-čku, ktoré sa nakoniec dočkalo svojho predstavenia. Je tomu len deň, čo Mercedes-Benz ukázal model EQC na elektrický pohon, no pri premiére akosi pozabudol na kľúčovú vlastnosť tejto novinky.
Nástup elektromobilov do automobilového sveta vytvoril pre mnohé spoločnosti novú možnosť presadiť sa predstavením svojich elektrických noviniek. Kto skôr príde, ten skôr berie. V tomto prípade už väčšina automobiliek zaostáva za americkou Teslou, avšak napriek tomu si chcú „ukrojiť z koláča“. Svoju príležitosť teraz dostal aj Mercedes-Benz, ktorý ukázal prvého zástupcu novej elektrickej rady EQ – electric intelligence. Včerajšia veľkolepá premiéra odhalila (takmer) všetky prednosti tohto modelu.
Elektromobil s neznámym dojazdom
Počas predstavenia totiž spoločnosť neuviedla, aký dojazd má jej nový elektromobil na jedno nabitie batérie. Spomínané boli všetky ďalšie kľúčové vlastnosti ako zrýchlenie, maximálna možná rýchlosť, či doba nabíjania akumulátora. U tohto konkurenta pre Jaguar I-Pace však nebolo jasné, aký dojazd na papieroch ponúka. Mercedes-Benz totiž počas debutu modelu EQC 400 ohlásil výdrž batérie na jedno nabitie na 322 km. Materská spoločnosť Daimler vo svojej vlastnej tlačovej správe uviedla dojazd až na 450 km. Obrovský rozdiel vyše 130 km tak mohol mnohých poriadne zmiasť. Predsa by len nikto nechcel, aby sa mu jeho nový elektrický „medveď“ vyšťavil skôr ako by mal.
Spoločnosť si neskôr chybu priznala a v rozhovore s The Verge prezradila, že dojazd 322 km bol nesprávnym údajom a adoptovala si tak informácie materského Daimleru. Dojazd ohlasovaný touto firmou je však založený na štandarde NEDC (New European Driving Cycle), ktorý ale vznikol ešte v roku 1980 na základe teoretických metód. Tento zastaralý spôsob už chce EÚ nahradiť moderným a prísnejším štandardom WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Americká EPA (Environmental Protection Agency) je naopak ešte menej striktná ako starší štandard NEDC a chce výsledky približovať reálnej prevádzke.
Rozdielne štandardy uvádzajú rozdielny dojazd
Kvôli tomu môžu byť udávané vzdialenosti o dojazde rozličné. Skvelým príkladom je v tomto prípade konkurent nového EQC, Jaguar I-Pace. Podľa štandardu WLTP je jeho dojazd na jedno nabitie 470 km, avšak výrobca pred jeho premiérou prezentoval dojazd až 500 km podľa štandardu NEDC. EPA zasa uvádza, že tento elektrický Jaguar zvládne na jedno nabitie prejsť len 386 km.
„Používame štandard NEDC na uľahčenie porovnania dojazdu. V súčasnosti máme aproximáciu 450 km podľa NEDC.“ – vyjadrenie spoločnosti Mercedes-Benz pre The Verge.
Zmätok v jednoznačnom udaní dojazdu tejto elektrickej novinky rozhodne pomýli nejedného záujemcu. Ten by si mohol myslieť, že podľa NEDC štandardu prejde so svojim elektrickým Mercedesom trasu z Bratislavy až do Košíc, no reálne podľa iných štandardov dôjde len do Popradu. Nech je výsledný dojazd 450 km, alebo 322 km, mnohým vodičom vystačí plné nabitý model EQC 400 na niekoľko dní jazdenia po kratších trasách, teda pokiaľ nebudú neustále cestovať na služobné cesty.
Väčším problémom je však doba nabíjania a dostupnosť nabíjacích staníc. Tieto problémy musí riešiť nielen Mercedes-Benz, ale aj iné automobilky, ktoré sa chcú angažovať vo svete elektromobilov. Nový model EQC však už teraz predstavuje budúcnosť, ktorá na jeho výrobcu čaká. Spoločnosť zo Stuttgartu v nasledujúcich rokoch uvedenie na svet niekoľko ďalších elektrických modelov, pričom ten prvý sa do predaja dostane už o 2 roky. Dovtedy má Mercedes-Benz možnosť objasniť zákazníkom výdrž batérie na jedno nabitie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Počas hádky bodla žena muža kuchynským nožom, zraneniam počas prevozu vrtuľníkom podľahol
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
Dráma na letisku v Krakove: Charterové lietadlo zo Slovenska po pristátí zišlo z dráhy so 190 cestujúcimi na palube
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP