Mazda odštartovala výrobu svojho elektromobilu. Koľko stojí na Slovensku + kedy bude dostupné
Mazda včera oficiálne začala výrobu svojho prvého elektrického modelu MX-30 v závode Ujina v Hirošime. Malý crossover ponúkne moderný dizajn s netradičným otváraním dverí, pričom jeho cena na Slovensku prekračuje 30 000 €. Na tému upozornil portál Electrek.
Zaujímavý dizajn, slabý dojazd
Japonská automobilka sa do sveta elektromobilov dostala až v októbri minulého roka, keď na autosalóne Tokyo Motor Show predstavila malý crossover MX-30, ktorý zaujal najmä moderným dizajnom, ale aj netradičným otváraním dverí.
Model MX-30 disponuje elektrickým motorom e-Skyactiv, ktorý má výkon 105 kW (143 koní) a energiu čerpá z pomernej malej lítium-iónovej 35,5 kWh batérie s vlastným chladiacim systémom, ktorá dokáže z vozidla vytiahnuť dojazd na úrovni nelákavých 200 km (WLTP), avšak pri jazde v meste narastie na 262 km. Mazda má pre použitie menšej kapacity batérie svoje odôvodnenie. Christian Schultze, riaditeľ výskumného a vývojového centra automobilky v Európe, tvrdí, že celkové emisie CO2 35,5 kWh batérie crossoveru MX-30 sú porovnateľné s dieselovým motorom modelu Mazda 3.
Toto porovnanie zahŕňa celkové emisie CO2 pre použitie vozidla, ako aj výrobu a likvidáciu batérií. Schultze zároveň pre portál Automotive News povedal, že batéria s kapacitou 95 kWh by od prvého dňa mala podstatne vyššie emisie CO2. Bohužiaľ v tomto porovnaní už nezmieňuje alternatívu v podobe dieselového motora.
Mazda však poskytla infografiku, ktorá ukazuje porovnanie emisií CO2 pre 95 kWh batériu (zelená) a 35,5 kWh batériu (biela s červenou trendovou čiarou). Navyše tvrdí, že väčšia batéria nemá opodstatnenie, nakoľko jej mestskí a prímestskí zákazníci v Európe najazdia v priemere 40 km denne. Vodiči, ktorí požadujú väčší dojazd si podľa môžu zakúpiť model MX-30 s motorom rozširujúcim dojazd.
MX-30 je schopné nabíjania striedavým, ale aj jednosmerným prúdom. Pri nabíjaním jednosmerným prúdom až do 50 kW trvá doplnenie kapacity z 0 na 80 % približne 40 minút.
Zaujímavé je však aj riešenie otvárania dverí. Tie sa dokážu otvoriť o 82° v prípade predného páru dverí a o 80° vzadu, čím cestujúcim ponúkajú dostatok priestoru na nastúpenie, no zároveň im poskytnú lepší zážitok z otvoreného priestoru a prinesú nové možnosti napríklad pri nakladaní vecí.
Japonci nezabudli ani na technológie v interiéri, ktorý je mimochodom zložený z materiálov s minimálnym dopadom na životné prostredie. Jeho hlavnou časťou je veľký 7″ dotykový displej umiestnený pred elektronickou riadiacou pákou s automatickým radením.
Cenou sa neradí medzi najlacnejšie modely
Nezabudnime však na asi najdôležitejší aspekt, ktorým je cena. Na Slovensku je rezervačný systém na stránke výrobcu funkčný už nejakú dobu a nová Mazda MX-30 má u nás štartovaciu cenovku 33 900 € za základnú verziu. Prehľad cien ostatných výbav si môžeš pozrieť nižšie.
- GT – 33 900 €
- GT Plus – 34 790 €
- First Edition Modern Confidence – 34 400 €
- First Edition Vintage Leatherette – 34 400 €
- GT Plus / Luxury Modern – 36 190 €
- GT Plus Luxury Vintage – 36 190 €
Výroba elektromobilu v továrni Ujina v japonskej Hirošime je už v plnom prúde a výrobca uvádza, že u všetkých autorizovaných predajcov bude MX-30 k dispozícii počas bližšie nešpecifikovaných mesiacov na jeseň 2020.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Expert na elektromobilitu: Vstupujeme do éry, kedy spaľováky nemajú šancu konkurovať. Nabíjačku bude mať každé parkovacie miesto
Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Na Slovensko prichádza “elektrický Hummer” z Číny. Má brutálne parametre a poznáme cenu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Európa by sa mala inšpirovať. Prvý krát v históriitáto krajina reštartuje jadrovú elektráreň
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Žije. Japonská Sonda prekvapivo zvládla lunárnu noc
Doteraz nikde nebol dostupný. Najlepšieho Spider-Mana si v novom filme pozrieš úplne zadarmo
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené