Mazda naschvál znižuje výkon svojho prvého elektromobilu. Má na to kontroverzný dôvod
Prvý elektromobil z dielne Mazdy nesie označenie MX-30, no oproti svojej benzénovej alternatíve CX-30 inžinieri paradoxne do vozidla nevložili to najlepšie, čo im aktuálne technológie umožňujú. Elektrická Mazda MX-30 je totižto úmyselne pomalšia, ako by v skutočnosti mohla byť, informuje portál Electrek.
Po prečítaní úvodu zrejme krútiš hlavou a pýtaš sa sám seba, prečo by toto akákoľvek automobilka robila. Mazda však má na tento krok jeden pomerne kontroverzný názor.
Umelé zníženie výkonu, respektíve zrýchlenia elektromobilu má novým majiteľom navodiť pocit toho, že sedia v automobile so spaľovacím motorom, ktoré prirodzene neakceleruje tak rýchlo, ako elektromobily. Elektrická Mazda MX-30 je totižto vybavená iba 35,5 kWh batériou, ktorá napája 105 kW motor s krútiacim momentom 264 Nm.

V takejto konfigurácii dokáže elektrická MX-30-ka najazdiť na jedno nabitie 210 km podľa štandardu WLTP. Jej zrýchlenie tiež nie je očarujúce, z 0 na 100 km/h zrýchli za 9 sekúnd, čo je veľmi priemerný čas aj u väčšiny automobilov so spaľovacími motormi, nie to u elektromobilov, ktoré sa zväčša pohybujú na hranici 4 sekúnd.

Ďalším dôvodom, prečo Mazda nechce robiť super-rýchle elektromobily s ohromným dojazdom, má byť práve ekológia. Podľa informácií z portálu Cnet majú byť elektromobily s veľkými batériami, a teda aj veľkým dojazdom menej šetrné k životnému prostrediu, ako automobily s naftovým spaľovacím motorom.
Je ale otázne, či sa automobilke vyplatí ísť touto cestou „väčšej ekológie“ na úkor dojazdu a zrýchlenia.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy

Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu

Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

57-ročný miliardár predal svoje firmy Coca-Cole, teraz odrádza ľudí od podnikania. „Nerobte to“
PREMIUMMichal Strnad mieri na vrchol Európy. Z firmy chce vybudovať najväčšie obranné impérium kontinentu

Historický verdikt rozhodol o osude Elona Muska. Jeho majetok vystrelil nad 700 miliárd

Amerika porazila Sovietsky zväz. Čína môže byť pre najsilnejšiu armádu sveta príliš veľké sústo (KOMENTÁR)

Slovensku hrozí pozastavenie fondov, varuje Pellegrini. V Európskej komisii svieti „obrovský červený výkričník“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
Drvivá väčšina Slovákov nerozozná podvodný e-shop, ukazuje prieskum
Až štvrtina detí vykazuje závislosť na sociálnych sieťach, upozorňuje komisár pre deti
Nepríjemnosť pre Putina. Čoraz viac obyvateľov európskeho štátu podporuje vyslanie vojakov na Ukrajinu
Turci riešia nepríjemné incidenty v krajine. Rusi im posielajú bezpilotné „darčeky“
Musk opäť posunul technológiu dopredu. Tesla predstavila verejnosti humanoida
Ukrajina môže uloviť ďalšie ruské klenoty. Moskva poslala vojakom dva strategické zbrane
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

57-ročný miliardár predal svoje firmy Coca-Cole, teraz odrádza ľudí od podnikania. „Nerobte to“
PREMIUMMichal Strnad mieri na vrchol Európy. Z firmy chce vybudovať najväčšie obranné impérium kontinentu

Historický verdikt rozhodol o osude Elona Muska. Jeho majetok vystrelil nad 700 miliárd

Amerika porazila Sovietsky zväz. Čína môže byť pre najsilnejšiu armádu sveta príliš veľké sústo (KOMENTÁR)

