Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Aktuálne desaťročie je spojené s významnými zmenami v automobilovom priemysle, kde sa okrem elektrifikácie segmentu presadzuje aj jeho digitalizácia v spojitosti s autonómnym riadením. Škoda pred pár dňami ukázala svoju novú stratégiu NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030, informuje automobilka v tlačovej správe.

Nová stratégia mladoboleslavskej automobilky sa opiera o tri kľúčové body. Škoda sa chce ešte viac presadiť na medzinárodných trhoch, ďalej výrazne zamerať na elektrifikáciu a v neposlednom rade zlepšiť digitalizáciu svojich áut a služieb.

Do roku 2030 sa chce stať Škoda jednou z 5 najpredávanejších značiek v Európe. V Indii, Rusku a Afrike má dokonca ešte vyššie ambície, na týchto trhoch plánuje byť európskou jednotkou.

NEPREHLIADNI
S jednou kartou nabíjaš všade. Škoda zverejnila cenník predplatnej služby Powerpass

Stavia na doterajších úspechoch

Nová stratégia aj naďalej stavia na doterajších úspechoch automobilky a zachováva si ikonické hodnoty pre značku z Mladej Boleslavy. Jednoduchosť, zameranie na človeka a prekvapivosť, aj toto má definovať nové, budúce automobily Škoda.

Škoda

Do roku 2030 predstaví Škoda najmenej 3 nové, plne elektrické modely. V závislosti od vývoja trhu ďalej automobilka plánuje, aby jej flotilu tvorili elektrifikované vozidlá najmenej z 50 až 70 %.

Produkciu CO2 značka zníži minimálne o 50 % a rentabilitu svojich služieb plánuje mať aspoň na úrovni 8 %. Do roku 2030 tiež Škoda plánuje „elektrifikovať“ aj všetky tri české výrobné závody. Vyrábať sa v nich tak budú elektrické vozidlá, alebo komponenty pre elektromobily.

Škoda

Spojením digitalizácie a Simply Clever ideológie česká Škoda dosiahne, aby bol každý zákazník schopný ihneď a na prvýkrát intuitívne ovládať svoje nové vozidlo. Prispieť k tomu majú aj nové služby, ako napríklad PowerPass – služba, ktorá umožní auto nabíjať jednou kartou na viac ako 210 000 staniciach v Európe.

Platbu v danú chvíľu zákazník nerieši, raz mesačne mu príde súhrnné vyúčtovanie za všetky jeho dobíjania v uplynulom mesiaci. Aplikácia Powerpass je dostupná na stiahnutie do mobilného zariadenia s operačným systémom Android a iOS.

 

Elektrická ofenzíva aj u nás

Škoda Enyaq už oficiálne zavítala aj na náš trh a mladoboleslavská automobilka pri tejto príležitosti predstavila novú ponuku služieb eMobility. V rámci nej si môžeš k svojej elektrickej Škode Enyaq zakúpiť široké príslušenstvo, od nabíjacieho kábla, až po kompletnú domácu fotovoltaickú elektráreň, informovali sme o tom v tomto článku.

Škoda

Súčasťou balíčka môže byť pri kúpe vozidla aj Wallbox, domáca nabíjacia stanica, ktorou ŠKODA pokračuje v budovaní ekosystému pre fanúšikov čiastočne elektrifikovaných či plne elektrických modelov. K dispozícii je aj vyššie spomenutá Powerpass karta, ktorá poskytuje zákazníkom slobodu a flexibilitu v nabíjaní v celej Európe.

Podpora koncernu je kľúčová

Nič z toho by však v rámci Škody nebolo možné, ak by v tomto smere nemala podporu najväčšieho európskeho koncernu Volkswagen. Vedenie koncernu VW sa netají tým, že elektrifikácia je aktuálne ich najväčšou prioritou a vráža do nej nemalé finančné prostriedky.

Ciele automobilky pritom vôbec nie sú malé. Do elektrickej ofenzívy investuje 35 miliárd eur a do roku 2030 chce mať na trhu minimálne 70 plne elektrických modelov. V roku 2025 bude celosvetovo predávať VW aspoň milión elektromobilov ročne, pričom sa elektromobily majú vyrábať celkovo v 8 továrňach po Európe, Číne a USA.

TASR

Z týchto investícií pochopiteľne ťaží aj česká Škoda, ktorá v rámci koncernu môže zdieľať novú elektrickú platformu MEB či technológie, ktoré sú na veľmi vysokej úrovni, o čom sme sa presvedčili napríklad pri teste novej Škody Enyaq či plug-in hybridnej Octavie RS.

VW v tomto smere motivuje práve Tesla, ktorá je jednoznačne globálnym lídrom na trhu elektromobilov. Tesla je považovaná za priekopníka v automobilovom priemysle, aktuálne najhodnotnejšej automobilke sveta sa podarilo to, čo sa nedarilo iným – presadiť elektrické vozidlá.

Prístupom ju mnohí považujú za „Apple elektromobility“, no podobne ako kalifornská technologická spoločnosť, aj Tesla si musí dávať pozor na konkurenciu, ktorá nenecháva nič na náhodu. Za pomyselný „Samsung“ môžno považovať Volkswagen, ktorý vsadil všetko na jednu kartu. Viac o tomto prirovnaní si môžeš prečítať v našom komentári.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú