Vstupuje do novej éry. Milovaná automobilka Slovákov odhalila luxusnú konkurenciu pre Tesla Model Y
Nemecký producent luxusných automobilov Audi už dávnejšie oznámil, že spolu s Porsche spolupracujú na vývoji luxusnej prémiovej elektrickej platforme PPE, ktorá má byť novým míľnikom v elektrickej budúcnosti značky Audi. Ako dnes FonTech.sk informoval sám výrobca v tlačovej správe, úplne prvým modelom v histórii značky, ktorý bude využívať túto platformu, je Audi Q6 etron.
Nové technológie prinášajú excelentné výkony
Nové Audi Q6 etron využíva vo svojich útrobách 800 voltovú architektúru, ktorá za použitia batérie s celkovou kapacitou 100 kWh udeľuje dojazd až 625 kilometrov podľa WLTP normy. K dispozícii budú dve výkonové verzie, pričom základná dosahuje maximálny výkon 285 kW a výkonnejšia označená ako SQ6 etron až 380 kW.
Na úvod budú v predaji verzie, ktoré budú vybavené výlučne pohonom všetkých kolies, neskôr však do ponuky pribudnú vysoko efektívne verzie vybavené pohonom zadných kolies. Už základná verzia Q6 etron zrýchľuje z 0 – 100 km/h za 5,9 sekundy, výkonnejšia verzia potrebuje len 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je limitovaná na 210 km/h, resp. 230 km/h pre výkonnejšiu verziu.
Tento model spolu s Porsche Taycan bude patriť medzi rekordérov z hľadiska maximálneho nabíjacieho výkonu, ktorý dosahuje hodnotu až 270 kW. Nabitie batérie z 10 – 80 % za ideálnych podmienok trvá približne 21 minút. Audi Q6 etron disponuje enormne výkonnou rekuperáciou s maximálnym výkonom až 220 kW.
Pokroková elektronická architektúra
Audi zostáva verné svojmu infotainmentu Audi MMI a prináša panoramatický displej nielen pre vodiča, ale aj pre spolujazdca, čím vytvára vizuálne prehľadnú digitálnu scénu. Voľne stojaci panoramatický displej Audi MMI má zakrivený dizajn a technológiu OLED a pozostáva z 11,9-palcového virtuálneho kokpitu Audi a 14,5-palcového dotykového displeja MMI.
Informačný systém vôbec po prvýkrát využíva ako operačný systém Android Automotive OS, ktorého aktuálnosť zabezpečujú aktualizácie over-the-air. Na svoje si prídu aj prívrženci kvalitného ozvučenia, najvýkonnejšia audio aparatúra je tvorená 20 reproduktormi s výkonom 830 W.
Pri navrhovaní Audi Q6 etron sa kládol obrovský dôraz na udržateľnosť a s tým súvisiace využívanie recyklovaných materiálov. Kabína vozidla je tvorená materiálmi z recyklovaného polyesteru, a na výrobu ocele potrebnej na vonkajšiu časť strechy všetkých modelov Q6 etron používa Audi oceľový šrot, ktorý čiastočne pochádza z vozidiel po dobe životnosti, ktoré predtým používali zákazníci.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
Ujdi na pár dní z upršaného Slovenska. Za 44 eur si zaletíš do 3 talianskych miest, minieš menej ako za večeru
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP