Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Na svete už zrejme neexistuje automobilka, ktorá by ešte neuviedla na trh vlastný elektromobil, alebo aspoň koncept elektrického vozidla. Aktuálne sa k tejto skupine pridáva aj Lexus, automobilka v tlačovej správe pre médiá odhalila koncept elektrického Lexusu LF-Z Electrified.

Elektromobilita nie je pre Lexus „veľkou neznámou“, japonská automobilka totiž ponúka široký sortiment hybridných vozidiel, no čistokrvný elektromobil zatiaľ v portfóliu chýba.

NEPREHLAIDNI
Kia predstavila žiarivú elektrickú budúcnosť. Nové EV6 je rýchlejšie ako Taycan s extréme rýchlym nabíjaním

Segment automobilov sa ale aktuálne transformuje a je nad Slnko jasné, že blízka budúcnosť bude patriť práve elektromobilom. Ak sa teda chce Lexus udržať na trhu, musí konať. Aj preto nám nedávno ukázal koncept LF-Z Electrified, ktorý má pretaviť do produkčnej podoby najneskôr v roku 2025. Do tohto roku uvidíme 20 nových alebo modernizovaných modelov, medzi ktorými má byť 10 elektromobilov, niekoľko plug-in hybridov a tiež zopár hybridov.

Lexus

V polovici aktuálneho desaťročia chce automobilka ponúkať elektrifikovanú alternatívu pri každom modeli, pričom predaj elektrifikovaných vozidiel vytvorí minimálne polovicu všetkých predajov.

K dosiahnutiu stanoveného cieľa prispeje aj otvorenie nového technologického centra v japonskom meste Šimojama v marci 2024. Práve tu sa majú vyvíjať a dizajnovať nové elektrifikované modely značky Lexus.

Základom produkčnej verzie LF-Z, ako aj ďalších elektromobilov, bude úplne nová platforma navrhnutá pre potreby elektrických vozidiel. Koncept LF-Z disponuje pohonom všetkých štyroch kolies Direct4 či množstvom informačno-zábavných funkcií.

Futuristický dizajn, veľkorysí interiér a špičkové technológie

Elektromobily sa vyznačujú aj tým, že poskytujú naozaj veľkorysí interiérový priestor v porovnaní s autami so spaľovacími motormi. Inak tomu nie je ani pri koncepte LF-Z, okrem dostatku miesta sa kokpit vyznačuje aj minimalistickým dizajnom.

Lexus

Umelá inteligencia komunikuje s vodičom, na základe čoho sa učí a následne dokáže servírovať užitočné tipy týkajúce sa napríklad navigácie počas dlhej cesty. Elektronické riadenie nie je spojené s nápravou mechanicky, pričom táto technológia má niekoľko výhod. Jednou z nich je zvýšená presnosť riadenia či filtrovanie nežiadúcich vibrácií prenášaných z nápravy do volantu.

Lexus

V interiéri nechýba futuristický volant, veľká obrazovka tiahnuca sa od vodiča až do strednej časti prístrojovej dosky či prepracovaný head-up displej, ktorý premieta všetky dôležité informácie priamo na vozovku.

Lexus

Nová dizajnová identita prichádza aj s modernizáciou loga. Koncept LF-Z pôsobí robustne, no zároveň štíhlo a športovo vďaka úzkym líniám predných a zadných svetlometov či padajúcej streche v zadnej časti. Zaujímavým prvkom je panoramatická strecha, ktorá disponuje funkciou zatmievania.

Lexus

Prístup do vozidla je zabezpečený digitálnym kľúčom, ktorý sa dá stiahnuť do smartfónu formou mobilnej aplikácie. Pre milovníkov hudby je dôležitý aj kvalitný audio systém, v prípade konceptu LF-Z je to sústava reproduktorov od Mark Levinson. Vďaka dômyselnému rozmiestneniu reproduktorov disponuje auto možnosťou redukcie okolitého šumu.

Špičkový výkon a skvelý dojazd

Pohonnú sústavu auta tvoria elektromotory s kombinovaným výkonom 400 kW (536 koní). Vďaka tomu dokáže 2,1-tonový kolos zrýchliť z 0 na 100 km/h už za 3 sekundy. Zásluhu si na tom pripisuje aj krútiaci moment 700 Nm.

Lexus LF-Z Electrified nie je len pekelne rýchly, má aj skvelý dojazd na úrovni 600 km podľa cyklu WLTP. O ten sa stará lítium-iónová batéria s kapacitou 90 kWh s možnosťou rýchleho nabíjania výkonom 150 kW. V tomto smere LF-Z ale nie je žiadnym priekopníkom, nová E-GMP platforma koncernu Hyundai umožňuje nabíjanie výkonom až 350 kW.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú