Lexus predstavil svoj dokonalý elektromobil. Riadenie nemá spojené mechanicky s nápravou a dizajnom ohromí každého
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Na svete už zrejme neexistuje automobilka, ktorá by ešte neuviedla na trh vlastný elektromobil, alebo aspoň koncept elektrického vozidla. Aktuálne sa k tejto skupine pridáva aj Lexus, automobilka v tlačovej správe pre médiá odhalila koncept elektrického Lexusu LF-Z Electrified.
Elektromobilita nie je pre Lexus „veľkou neznámou“, japonská automobilka totiž ponúka široký sortiment hybridných vozidiel, no čistokrvný elektromobil zatiaľ v portfóliu chýba.
NEPREHLAIDNI
Kia predstavila žiarivú elektrickú budúcnosť. Nové EV6 je rýchlejšie ako Taycan s extréme rýchlym nabíjaním
Segment automobilov sa ale aktuálne transformuje a je nad Slnko jasné, že blízka budúcnosť bude patriť práve elektromobilom. Ak sa teda chce Lexus udržať na trhu, musí konať. Aj preto nám nedávno ukázal koncept LF-Z Electrified, ktorý má pretaviť do produkčnej podoby najneskôr v roku 2025. Do tohto roku uvidíme 20 nových alebo modernizovaných modelov, medzi ktorými má byť 10 elektromobilov, niekoľko plug-in hybridov a tiež zopár hybridov.
V polovici aktuálneho desaťročia chce automobilka ponúkať elektrifikovanú alternatívu pri každom modeli, pričom predaj elektrifikovaných vozidiel vytvorí minimálne polovicu všetkých predajov.
K dosiahnutiu stanoveného cieľa prispeje aj otvorenie nového technologického centra v japonskom meste Šimojama v marci 2024. Práve tu sa majú vyvíjať a dizajnovať nové elektrifikované modely značky Lexus.
Základom produkčnej verzie LF-Z, ako aj ďalších elektromobilov, bude úplne nová platforma navrhnutá pre potreby elektrických vozidiel. Koncept LF-Z disponuje pohonom všetkých štyroch kolies Direct4 či množstvom informačno-zábavných funkcií.
Futuristický dizajn, veľkorysí interiér a špičkové technológie
Elektromobily sa vyznačujú aj tým, že poskytujú naozaj veľkorysí interiérový priestor v porovnaní s autami so spaľovacími motormi. Inak tomu nie je ani pri koncepte LF-Z, okrem dostatku miesta sa kokpit vyznačuje aj minimalistickým dizajnom.
Umelá inteligencia komunikuje s vodičom, na základe čoho sa učí a následne dokáže servírovať užitočné tipy týkajúce sa napríklad navigácie počas dlhej cesty. Elektronické riadenie nie je spojené s nápravou mechanicky, pričom táto technológia má niekoľko výhod. Jednou z nich je zvýšená presnosť riadenia či filtrovanie nežiadúcich vibrácií prenášaných z nápravy do volantu.
V interiéri nechýba futuristický volant, veľká obrazovka tiahnuca sa od vodiča až do strednej časti prístrojovej dosky či prepracovaný head-up displej, ktorý premieta všetky dôležité informácie priamo na vozovku.
Nová dizajnová identita prichádza aj s modernizáciou loga. Koncept LF-Z pôsobí robustne, no zároveň štíhlo a športovo vďaka úzkym líniám predných a zadných svetlometov či padajúcej streche v zadnej časti. Zaujímavým prvkom je panoramatická strecha, ktorá disponuje funkciou zatmievania.
Prístup do vozidla je zabezpečený digitálnym kľúčom, ktorý sa dá stiahnuť do smartfónu formou mobilnej aplikácie. Pre milovníkov hudby je dôležitý aj kvalitný audio systém, v prípade konceptu LF-Z je to sústava reproduktorov od Mark Levinson. Vďaka dômyselnému rozmiestneniu reproduktorov disponuje auto možnosťou redukcie okolitého šumu.
Špičkový výkon a skvelý dojazd
Pohonnú sústavu auta tvoria elektromotory s kombinovaným výkonom 400 kW (536 koní). Vďaka tomu dokáže 2,1-tonový kolos zrýchliť z 0 na 100 km/h už za 3 sekundy. Zásluhu si na tom pripisuje aj krútiaci moment 700 Nm.
Lexus LF-Z Electrified nie je len pekelne rýchly, má aj skvelý dojazd na úrovni 600 km podľa cyklu WLTP. O ten sa stará lítium-iónová batéria s kapacitou 90 kWh s možnosťou rýchleho nabíjania výkonom 150 kW. V tomto smere LF-Z ale nie je žiadnym priekopníkom, nová E-GMP platforma koncernu Hyundai umožňuje nabíjanie výkonom až 350 kW.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Volkswagen môže dať spaľovákom zbohom. Dostal sa k technológii, ktorá zmení jeho elektroautá
Zlaté časy Tesly končia. Po 18 rokoch stratila jednu z najdôležitejších hláv
Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
Elektromobil Xiaomi mal prvú nehodu. Veľmi prekvapil a z Mercedesu takmer nič nenechal
805 koní a 440 km dojazd. Známa automobilka dala spaľovákom košom, predstavila brutálny elektromobil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- Zlaté časy Tesly končia. Po 18 rokoch stratila jednu z najdôležitejších hláv
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Chcú zakázať šoférovanie cez víkend. Európska veľmoc šokovala vodičov
- Rebríček: Radšej ich nekupuj. Toto je 7 elektromobilov, ktoré za prvý rok stratili aj 50 % hodnoty
-
- Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- Zlaté časy Tesly končia. Po 18 rokoch stratila jednu z najdôležitejších hláv
- Chcú zakázať šoférovanie cez víkend. Európska veľmoc šokovala vodičov
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Skvelé správy pre Slovensko. Milovaná automobilka tu bude vyrábať úplne nový elektromobil
-
- Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- Chcú zakázať šoférovanie cez víkend. Európska veľmoc šokovala vodičov
- Rebríček: Radšej ich nekupuj. Toto je 7 elektromobilov, ktoré za prvý rok stratili aj 50 % hodnoty
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Za týždeň mi ukázal, prečo spaľováky vymierajú. Tento elektrický Mercedes má len jednu chybu
Nissan znížil prognózu príjmov za finančný rok do konca marca
Google investuje viac ako 100 miliárd dolárov do AI s cieľom prekonať Microsoft
NASA plánuje novú misiu. Má opraviť chybný teleskop na ISS
Google dupol na plyn. Chce urýchlene integrovať AI naprieč všetkými produktami
Vedci objavili nebezpečné baktérie, kŕmia sa ľudskou krvou
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené