Lepší ako Model 3. Hyundai Ioniq 5 absolvoval prvé crashtesty, získal fenomenálne hodnotenie
Bezpečnostná stránka elektromobilov pri nehodách spôsobuje vrásky na čele mnohým odborníkom. Problémová je najmä batéria, ktorá sa pri nehode môže poškodiť a spôsobiť tak ešte väčšie škody, než samotný náraz.
Ako uviedol portál AutoEvolution, našťastie to nie je prípad elektrickej novinky Hyundai Ioniq 5, ktorý získal v testoch KNCAP maximálne hodnotenie.
Nejde síce o o európsky crashtest Euro NCAP, no KNCAP je v podstate jeho kórejský ekvivalent a kvalitatívne nároky sú v oboch prípadoch veľmi podobné. Hyundai Ioniq 5 v spomínanom teste získal prvú úroveň bezpečnosti, čo sa rovná 5 hviezdičkám v teste Euro NCAP.
Kórejský systém hodnotí celkovo tri oblasti. Maximálny počet 100 bodov pozostáva z ochrany pri náraze (60 bodov), z ochrany chodcov (20 bodov) a zo systémov zabraňujúcich nehode (20 bodov).
NEPREHLIANI
Slovákov šokuje dizajnom, otáčajú sa za ním davy. Vyskúšali sme elektrický Ioniq 5
Ako uvádza portál InsideEVs, nový Ioniq 5 získal v teste ochrany pasažierov pri nehode až 98,8 %. Chodci pri prípadnom strete s týmto vozidlom na tom nie sú až tak dobre, v tomto smere získal Ioniq 5 iba 68,2 %. Bezpečnostné systémy zabraňujúce kolízii sú však na veľmi vysokej úrovni a získali až 95,9 %.
Lepší ako Model 3
Automobilka Tesla prezentuje svoje elektromobily ako najbezpečnejšie vozidlá na cestách. V crashtestoch síce Tesly získavajú naozaj vysoké hodnotenia, no v prípade testu KNCAP je na tom Ioniq 5 lepšie ako Model 3.
V tomto roku totiž spoločnosť testovala iba tieto dva elektromobily a Model 3 získal celkové hodnotenie 83,3 %. Ioniq 5 zaklincoval slušných 92,1 %. Doposiaľ najbezpečnejším testovaným vozidlom agentúrou KNCAP je Genesis G80, ktorý získal neuveriteľných 97,3 %.
Riziko hrozí aj po nehode
Ako sme už spomínali vyššie, nebezpečenstvo pri nehode elektromobilu je podstatne vyššie, ako v prípade auta so spaľovacím motorom. Už niekoľkokrát nastala situácia, pri ktorej začalo elektrické auto po nehode horieť v dôsledku poškodenia vysokonapäťovej batérie. Skvelým príkladom je aj nedávny crashtest čínskeho elektromobilu BYD.
V šou Understanding the Car Test Ground proti sebe postavili dva elektromobily, BYD Han a ArcFox aS. Obe vozidlá sa čelne zrazili pri rýchlosti 64 km/h a už pri prvotnom náraze bolo badateľné, že čínske autá na tom nie sú z pohľadu bezpečnosti ani zďaleka tak dobre ako tie európske.
Ani jedno z áut totiž pri tomto náraze neaktivovalo airbagy. Elektromobil od BYD dokonca zablokoval dvere na strane vodiča, značne deformoval kabínu a bezpečnostné pásy vzadu nedokázali udržať figuríny na svojom mieste.
Najväčší problém pre túto ambicióznu čínsku automobilku nastal až 48 hodín po samotnom teste. Revolučná Blade batéria sa totiž v dôsledku nárazu sama vznietila po tom, ako auto dva dni nečinne stálo.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Umelá inteligencia, vodík a dizajn. Yamaha ukázala, ako bude vyzerať jazda o 5 rokov
Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Veľká zrážka rýchlikov si vyžiadala takmer 100 zranených. Šutaj Eštok prehovoril o príčine
Hororový večer v Bratislave: Plamene zachvátili bytovku, požiar si podľa starostu vyžiadal jednu obeť
„Vlak vyzeral strašne,“ opísal svedok chaos po zrážke rýchlikov. Nemocnica spustila krízový plán
Dopravný analytik pre Startitup o zrážke vlakov: Fotografie naznačujú, že jeden vlak stál až za návestím
Firma Petry Toth dosiahla tržby 2,2 milióna eur, no ona hlási koniec: Kým ostatní oslavovali v lobby, ja som mala panické ataky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
-
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
Nemecké tajné služby bijú na poplach: Rusko sa nebojí otvoreného vojenského konfliktu s NATO
Z Nemecka hlásia bizár: Zlodeji plienia na nabíjacích staniciach pre elektromobily, kradnú toto
Ľudstvo prekročilo prvú červenú čiaru. Zmeny na planéte sa dejú tragicky rýchlo, blíži sa kolaps
Ľudia žijú dlhšie ako kedykoľvek predtým. Nová štúdia však odhalila krutý nedostatok
Vláda našla peniaze na energopomoc. Fico už má jasný plán, Brusel vraj neprotestuje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP