Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Špičkový systém autonómneho riadenia americkej automobilky Tesla, špecializujúcej sa na výrobu elektrických áut, známy ako FSD Beta, konečne mieri do Európy. Na zásadný krok vpred upozorňuje prostredníctvom sociálnej siete X.com, kedysi Twitter, Florian Minderop, spoluzakladateľ a CEO spoločnosti MisterGreen, ktorá v Európe buduje flotilu elektromobilov s autopilotmi.

Už budúci rok

Krok vpred avizuje prijatie nových regulácií zo strany Európskej hospodárskej komisie OSN (UNECE), pričom naďalej čakáme na oficiálne potvrdenie zo strany samotnej organizácie. Vďaka prijatiu regulácie môže vstúpiť FSD Beta na európske trhy už v roku 2025, avšak situácia nezávisí len od Európy, ale tiež od samotnej spoločnosti Tesla, ktorá musí svoje autá na tento moment pripraviť.

Ako upozorňuje portál Not A Tesla App, v Nemecku sa nedávno podarilo zahliadnuť Model X tejto automobilky vybavený dodatočnými zariadeniami, zrejme práve na testovanie systému FSD Beta pre Európu. Systém totiž musí spĺňať prísne pravidlá a šoférov bude udržiavať neustále v strehu – nepôjde tak zatiaľ o žiadne nahradenie ľudí za volantom.

Cieľom regulácií je zvýšiť bezpečnosť FSD Beta a zabrániť tomu, aby sa naň vodiči áut príliš spoliehali. Skratka FSD v tomto prípade označuje plnohodnotné samostatné riadenie, avšak Tesla jeho veľkolepé vlastnosti a revolučné schopnosti sľubuje už roky bez toho, aby skutočne dosiahla autonómiu. Ani verzia V12 nie je tak dokonalá, ako niektorí očakávali, spomína Electrek.

Hodinu po zapnutí prišla nehoda

Koncom roka 2022 Tesla sprístupnila tento systém všetkým v Severnej Amerike, avšak hodinu po tom, čo Musk zdieľal správu o sprístupnení FSD pre všetkých, spôsobila Tesla nehodu na viacprúdovej ceste v San Franciscu. Vodič sa polícii priznal, že používal pre neho novú funkciu FSD od Tesly.

Naďalej robí fatálne chyby

Portál objasňuje, že FSD Beta zatiaľ nie je robotickým taxíkom, ktorý Tesla sľubovala a za systém nenesie zodpovednosť – naďalej totiž robí fatálne chyby, kvôli čomu musí mať šofér vozidla oči na stopkách a musí byť pripravený kedykoľvek prebrať kontrolu nad autom.

Samotný Elon Musk sľuboval splnenie cieľov FSD už niekoľkokrát a opakovane, niekoľko rokov v rade, tvrdil, že k tomu dôjde do konca roka. Aj najnovšia verzia je však stále ďaleko od toho, aby mohla skutočne nahradiť šoférov a aj keď je užitočným nástrojom, potrvá roky, než budú môcť vodiči spustiť zrak z cesty a za volantom si pospať – ak sa to Tesle vôbec podarí.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú