Najväčšia streamovacia služba sveta sa podelila o svoje hospodárske výsledky aj plány pre blízku budúcnosť. Zo správy pre investorov okrem iných vyplýva, že Netflix už čoskoro plánuje rozšíriť zoznam krajín, v ktorých chce zakročiť proti zdieľaniu účtov.

Spoplatnenie zdieľania sa vypláca

Netflix si za prvý kvartál tohto roka prilepšil o 1,75 milióna nových predplatiteľov. Celkovo tak globálny počet abonentov narástol už na 232,5 milióna, čím služba naďalej potvrdzuje svoju dominanciu. Náskok Netflixu voči najväčšiemu rivalovi v podobe Disney+ sa však dlhodobo zmenšuje. Disney+ celosvetovo eviduje 161,8 milióna predplatiteľov, ktorých služba získala iba za 3 a pol roka od svojho spustenia.

 

Streamovací gigant v správe adresoval aj kroky do budúcna, ktorým bude dominovať predovšetkým spoplatňovanie zdieľania účtov. Netflix s praktikou začal minulý rok v Južnej Amerike, vo februári s nepopulárnym krokom prišiel aj do Kanady, Španielska, Portugalska a na Nový Zéland.

Netflix v minulosti adresoval obavy, že spoplatňovanie zdieľanie účtov bude medzi veľkou časťou používateľov vnímané negatívne, čo sa môže prejaviť aj na krátkodobom odlive predplatiteľov. To sa teraz spoločnosti čiastočne potvrdilo. Na trhu Južnej Ameriky totiž Netflix za posledný kvartál stratil 450-tisíc predplatiteľov.

Menším prekvapením je, že v Kanade a USA služba dokázala rásť. Analytici poukazovali na to, že v Severnej Amerike môže Netflix kvôli spoplatneniu zdieľania účtov rovnako zaznamenať zníženie počtu predplatiteľov, nakoniec tu služba dokázala narásť o 100-tisíc predplatiteľov.

Čítal si už? 
Netflix začal blokovať zdieľanie účtov. Slovákom odpovedáme na kľúčové otázky (+ako sa tomu vyhnúť)

Je však možné, že odliv predplatiteľov stlmili Spojené štáty, kde Netflix ešte proti zdieľaniu účtov nezakročil. V najbližších týždňoch sa to ale zmení a zmeny prídu aj na ďalšie trhy. „V prvom štvrťroku sme spustili platené zdieľanie v štyroch krajinách a sme spokojní s výsledkami,“ uviedol Netflix. „V druhom štvrťroku plánujeme rozsiahle zavedenie v ďalších krajinách, a to aj v USA.“

Chce staviť na biznis, ktorý nikoho nezaujíma

Netflix v plánoch načrtol aj ďalšie investície do svojej hernej divízie. Sekciu hier streamovacia služba predstavila v uplynulých mesiacoch a doposiaľ v nej predplatiteľom sprístupnila viac než 50 hier. Ďalších 40 je podľa nového spoluriaditeľa Grega Petersa na ceste tento rok.

Netflix hernú divíziu predstavil ako súčasť svojej expanzie, keďže herná sféra jeho podnikaniu mala konkurovať. Za posledné mesiace preto Netflix odkúpil najmenej 4 herné štúdiá a nemalé prostriedky investuje aj do náboru talentov, informuje Yahoo.

Hry sú pre používateľov Netflixu dostupné bezplatne, problémom však je, že herná ponuka predplatiteľov nedokáže osloviť. Podľa dát Apptopia si niektorú z hier skutočne zahralo len menej ako 1 % používateľov a väčšina z predplatiteľov ani len netuší, že Netflix ponúka aj hry. Aj napriek tomu to Netflix so svojou hernou divíziou nevzdáva a vo vývoji a ponuke hier chce naďalej pokračovať.

Vylepšenia pre predplatiteľov

Netflix predstavil aj ďalšie zmeny, väčšina z nich však na slovenských predplatiteľov nebude mať žiadny vplyv. Spoločnosť v zámorí končí s prenajímaním DVD, čo je odvetvie, na ktorom postavila svoje základy. S podnikaním služba začala ešte v roku 1988 a za viac než 3 dekády dovedna prenajala približne 5,1 miliardy DVD-čiek.

Streamovacia služba rovnako zvyšuje kvalitu svojho balíčka s reklamami, ktorý bol zatiaľ predstavený na 12 trhoch a plánuje s ním expandovať aj do ďalších krajín. Veľkým sklamaním pri predplatnom s reklamou bolo rozlíšenie, ako i počet súbežných sledovaní.

Netflix teraz túto kritiku adresoval a zvyšuje rozlíšenie z HD (720p) na Full HD (1080p) na všetkých 12 trhoch. Služba rovnako zvyšuje počet súbežných sledovaní z jedného na dve zariadenia. Cena predplatného zostáva nezmenená. „Veríme, že tieto vylepšenia spravia našu ponuku ešte atraktívnejšou pre širšiu skupinu spotrebiteľov a ďalej posilnia atraktivitu predplatného s reklamou pre existujúcich i nových predplatiteľov,“ uviedol Netflix.

Netflix/snímka obrazovky

Netflix zatiaľ nepotvrdil, či chce lacnejšie predplatné s reklamou predstaviť aj na Slovensku, expert na streamovacie služby v rozhovore pre FonTech.sk však hovorí, že ide len o otázku času. Rovnako predpovedá, že s obmedzovaním zdieľania účtov po Netflixe prídu aj ďalšie svetové platformy.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú