Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Ponuka streamovacích služieb na Slovensku sa aktuálne rozrástla o ďalšieho svetového hráča, ktorý je u nás odhodlaný pobiť sa o predplatiteľa. Nespí však ani konkurencia – Netflix momentálne pripravuje veľký zákrok proti zdieľaniu účtov, HBO Max sa má spájať so streamovacou službou Discovery+.

Segment streamovacích služieb tak naďalej zostáva mimoriadne turbulentný, čo vníma aj expert na SVOD platformy Tomáš Vyskočil. V rozhovore pre FonTech.sk napríklad hovorí, že ak sa Netflixu podarí úspešne zvládnuť obmedzenia zdieľania účtov, čoskoro s podobnou praktikou príde aj jeho konkurencia.

V rozhovore sa dozvieš: 

  • Ako vníma expert vstup SkyShowtime na trh
  • Či má nová platforma potenciál konkurovať najlepším hráčom na trhu
  • Prečo konkurencia pozorne sleduje kroky Netflixu
  • Prečo majú lokálne platformy ako Voyo na Slovensku a v ČR silný úspech
  • Prečo Netflix zlacňoval v polovici svetových krajín, ale u nás nie

Na Slovensko aktuálne prišla ďalšia svetová streamovacia služba SkyShowtime. Ako jej štart po 3 týždňoch hodnotíte?

Na hodnotenie je ešte priskoro, ale vyzerá to, že zaujala hlavne nízkou cenou. Množstvo nových filmov a seriálov sa momentálne nezdá byť až tak zásadných, hlavnú úlohu hrá hlavne cena. Uvidíme teda, keď skončí testovacie obdobie.

Má SkyShowtime potenciál na to, aby mohol dlhodobo konkurovať Netflixu a ďalším silným hráčom na trhu?

Nie, nemá. Vzhľadom na svoj záber a neskorší štart nebude môcť konkurovať Netflixu ani ďalším najsilnejším hráčom. Bude to podobne ako Paramount+ či Peacock inde vo svete, a teda bude hrať skôr druhú ligu.

SkyShowtime

Predplatné SkyShowtime pri využití uvádzacej zľavy predstavuje iba necelé 3 eurá. Ide o jednoznačne najnižšiu čiastku spomedzi všetkých platforiem u nás. Je takáto cena pre službu vôbec rentabilná?

Dlhodobo nie je, ale inú stratégiu aktuálne služba pri štarte zvoliť nemohla. Nakoniec ani plná cena (6 eur) nie je pre zavedenú službu s prírastkom nového obsahu rentabilná. Z veľkých služieb je ziskový viac-menej len Netflix a tam je priemerná cena 10 až 12 euro.

Netflix ruší seriály ako na páse, HBO predáva obsah tretím stranám, Disney prepúšťa. Stáva sa šetrenie v streamovacom segmente témou číslo jeden?

Rozhodne sa oveľa viac pozerá na náklady. Predchádzajúce roky boli symbolické tým, že išlo hlavne o rast a nepozeralo sa na náklady. Pri novších službách už dochádza k bodu zlomu, kedy by mali začať vykazovať zisk, zavedené služby naopak riešia nástup konkurencie. Témou teda bude zisk, ale nie nutne len osekávaním nákladov.

Dá sa povedať, že zlatý vek streamovacích služieb sa už definitívne skončil?

Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú