Koncernový súboj elektromobilov: VW ID.4 a Škoda Enyaq excelovali v bezpečnostných testoch. Jeden z nich mal ale navrch
V súvislosti s elektromobilmi sa vo veľkom hovorí aj o ich bezpečnosti, no ako sa už v minulosti ukázalo pri vozidlách značky Tesla, aj bezpečnosť elektromobilov môže byť na extrémne vysokej úrovni. Ako upozornil portál InsideEVs, taká Škoda Enyaq iV dokonca stanovila v bezpečnostnom teste Euro NCAP nový rekord v ochrane pasažierov.
Okrem elektrického Enyaqu sa bezpečnostných testov zúčastnilo aj koncernové dvojča od Volkswagenu, model ID.4. Hneď na úvod spomenieme, že obe vozidlá si v teste viedli vynikajúco a získali maximálne hodnotenie, teda 5 hviezd.
Výnimočne dobre si pritom viedli v kategórii ochrany pasažierov. Enyaq získal v ochrane dospelých až 94 %, elektromobil od VW si viedol o niečo horšie, stále však získal veľmi slušných 93 %. Pri ochrane detí si viedli obe vozidlá rovnako a získali 89 %.
V nasledujúcich kategóriách si už lepšie viedol ID.4 od Volkswagenu. V kategórii bezpečnosti chodcov pri náraze získal 76 %, zatiaľ čo Enyaq získal „iba“ 71 %. Aj bezpečnostné systémy fungujú o niečo lepšie vo vozidle značky Volkswagen, v tejto kategórii si ID.4 vyslúžilo 85 % a Škoda Enyaq získala 82 %.
Bezpečnejšie ako ID.3
ID.4 a Enyaq nie sú prvé elektromobily na platforme MEB, testu Euro NCAP sa minulý rok zúčastnil aj menši Volkswagen ID.3, ktorý sme nedávno testovali a ktorý rovnako získal maximálny počet 5 hviezd, no čiastkové výsledky boli o niečo horšie, ako v prípade väčšieho ID.4.
Ochrana dospelých pasažierov je v prípade ID.3 na úrovni 87 %, ochrana detí zhodne s ID.4 na 89 %. Ochrana chodcov je na rovnakej úrovni, ako v prípade Enyaqu, teda 71 % a bezpečnostní asistenti získali až 88 %, čo je z tejto trojice najviac.
Testy zahŕňajú rôzne typy nárazu
Bezpečnostné testy sú pochopiteľne prevádzané pri rýchlostiach, ktoré sa dosahujú prevažne v meste, teda okolo 50 až 60 km/h. Ak dôjde k nárazu pri diaľničnej rýchlosti, spoľahlivo ťa neochráni azda ani ten najbezpečnejší automobil na svete.
Test Euro NCAP zahŕňa napríklad čelný náraz vozidla do statickej bariéry s plnou šírkou vozidla pri rýchlosti 50 km/h.
Ďalej je to čelný náraz do pohyblivej bariéry s 50 % šírkou vozidla, obe sa pohybujú rýchlosťou 50 km/h. Súčasťou testu je aj bočný náraz vozidla do stojacej pevnej bariéry pri rýchlosti 32 km/h a bočný náraz deformovateľnej bariéry do dverí vodiča, ktorá sa pohybuje rýchlosťou 60 km/h.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
Váži 13 500 ton a za deň zlikviduje 240 000 m³ zeminy. Nemecký Bagger je najväčším strojom sveta
Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Prekvapivý zvrat na trhu práce mení rebríček najžiadanejších absolventov vysokých škôl. Jednotkou už nie je IT
EÚ schválila 18. balík sankcií proti Rusku. Fico ustúpil tlaku
Fico otočil, EÚ prijala nový balík sankcií proti Rusku. Takéto majú byť garancie pre Slovensko
Snoop Dogg sa stal spolumajiteľom známeho futbalového klubu: „Príbeh klubu a regiónu ma oslovil“
Analýza miliónov letov šokuje cestujúcich a odhaľuje prekvapivú pravdu o spoľahlivosti európskych aeroliniek
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
- Výnimočný motor posunie elektromobily vpred. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý zamotá trh
- Z 500 € na 50 €. Štát odpúšťa Slovákom absurdný poplatok za staré autá, ktoré už ani neexistujú
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Svetový úspech vedcov SAV: Slováci vyvinuli zbraň proti vírusu, ktorý môže spúšťať rakovinu
Aplikácia Slovenskej pošty sa mení na digitálnu pobočku: Pribudnú kľúčové novinky
Slováci nakupujú inak, predajcov pribúda. E-shopy u nás prechádzajú premenou
Slovákov masívne ohrozuje nový typ kybernetického útoku. Je horší než phishing
USA zavedú jednotné clá. Zasiahne to vyše 150 krajín naraz
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP