KIA len prednedávnom oficiálne predstavila svoj prvý elektromobil postavený na novej koncernovej modulárnej platforme E-GMP. EV6 je odrazovým mostíkom na ceste ku kompletnej elektrifikácii flotily.
KIA prostredníctvom tlačovej správu pre média zverejnila kompletný cenník všetkých verzií elektromobilu EV6 u nás na Slovensku. Najlacnejší model štartuje na sume takmer 44 000 €, cena najlepšie vybavenej verzie presahuje hranicu 60 000 €.
Ceny KIA EV6 na Slovensku:

Loading…
Koncernový bratranec novinky od Hyundai
To, ako vyzerá Kia EV6 zvonka už poznáme, fotografie nám kórejská automobilka poskytla pár týždňov. Vieme aj to, že ide o prvý model Kia postavený na koncernovej platforme E-GMP, ktorá slúži výhradne pre potreby elektromobilov.
NEPREHLAIDNI
Takto vyzerá nová elektrická éra. Kia odhalila prvé oficiálne fotografie modelu EV6
Platforma v súčasnosti poskytuje technológie, ktoré umožnia auto nabíjať s vysokým výkonom až 350 kW a 100 km dojazdu tak EV6 získa už za 5 minút, pričom nabitie na 80 % trvá 18 minút. S plnou batériou zvládne EV6 prejsť na jedno nabitie viac ako 500 km, čo podľa prezentácie predstavuje napríklad cestu z Paríža do Amsterdamu.
Vďaka kombinácii vysokého dojazdu a rýchleho nabíjania budúcemu majiteľovi EV6 odpadá starosť z toho, koľko a kde bude musieť svoj elektromobil nabíjať. EV6 môže poslúžiť aj ako núdzový zdroj energie pre domácnosť či „obrovská batéria“ napríklad pri kempovaní. Zo svojej batérie dokáže dodávať výkon 3,6 kW pre napájanie ďalšej techniky. Vďaka ťažnej sile 1 600 kg pri verzii so 77,4 kWh batériou je EV6 vhodná aj na kempovanie s obytným prívesom.
Najlacnejší model však bude vybavený iba 58 kWh batériou. K dispozícii sú potom verzie s pohonom všetkých štyroch kolies, ako aj verzia s pohonom zadných kolies.
Veľkorysí vnútorný priestor a recyklované materiály
Elektromobily vďaka absencii rôznych komponentov poskytujú omnoho väčší vnútorný priestor a inak tomu nie je ani pri Kii EV6, ktorý sa v tomto prípade dokonca vyrovná množstvu stredne veľkým až veľkým SUV.

Dominantou interiéru je obrovský zakrivený panoramatický displej, no tu to s displejmi nekončí. Ďalší displej sa nachádza pod výduchmi a slúži na ovládanie klimatizície či iných prvkov vozidla. Tento displej je „programovateľný“ a jednotlivé softvérové tlačidlá sa na ňom menia podľa toho, čo práve používateľ potrebuje.

Nechýba head-up displej s podporou rozšírenej reality, priamo na cestu sa tak vodičovi budú premietať šípky z navigácie alebo sa pomocou neho môžu zvýrazňovať rôzne objekty na ceste.
Skvelou novinkou sú tiež takzvané Zero gravity sedadlá. Sedadlá s „nulovou gravitáciou“ sa v prípade, že vozidlo stojí a napríklad sa nabíja, dokážu prepnúť do relaxačnej polohy a pasažieri si tak môžu dopriať chvíľku oddychu. V interiéri sú tiež použité rôzne recyklované materiály, vďaka čomu je Kia EV6 ešte viac ekologická.
Rýchla ako Porsche Taycan?
Kia nedávno prehlásila, že EV6 bude rýchla ako Porsche Taycan. Na dnešnej prezentácii nám toto tvrdenie ukázala v praxi, keďže Kia EV6 vo verzii GT ponúka výkon 430 kW (583 koní). Duálne motory vystrelia EV6 GT z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, maximálna rýchlosť dosahuje 260 km/h. Nechýba ani špeciálny jazdný režim „GT“, ktorý nastaví auto pre čo najlepší šoférsky zážitok dotváraný unikátnou zvukovou kulisou vhodnou pre elektromobil.
Ako si teda vedie Kia EV6 GT oproti rôznym športiakom v praxi? Famózne! V šprinte na 400 m ju z konkurencie v podaní Ferrari California T, Porsche 911 Targa 4, McLaren 570s, Mercedes AMG GT a Lamborghini Urus porazil iba hyperšport od McLarenu.
Kia EV6 sa začne na vybraných trhoch predávať v druhej polovici 2021. Rezervácie už budú možné od dnešného dňa, na slovenskom webe automobilky sa však zatiaľ táto možnosť nenachádza.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040

Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia

Hybridy prekvapili najhorším výsledkom. Vedci zbúrali zabudnutý mýtus o elektromobiloch

Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

GymBeam získal 110 miliónov eur, presúva sídlo preč zo Slovenska. Vybral si krajinu s „predvídateľnejším podnikateľským prostredím“
PREMIUMPokuta až 20 000 eur: Slovenskí podnikatelia sú v pasci. Štát im dal len týždeň na prípravu novej evidencie tržieb

Slováci si za balíky zo Sheinu či Temu priplatia. EÚ zavádza novú povinnú daň na malé zásielky

Prvé črty „udržateľného mieru“ na Ukrajine sú na stole. Hovorí sa o takzvanom „kórejskom riešení“

„Je im to jedno.“ Ukrajinský veliteľ opísal taktiku, ktorá stojí za úspechom ruskej elitnej jednotky Rubicon
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Vedci našli gigantický poklad rekordných rozmerov. 1,5 biliónové riešenie pre elektromobily zničí spaľováky
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
Teplý december priniesol na Slovensku sériu rekordov. Maximálne teploty dosiahli vysoké hodnoty
Víťazstvo nad elektromobilmi: Spaľováky zostávajú v hre, Merz víta plány na zrušenie úplného zákazu
Slovensko spustilo prvú kvantovú komunikačnú linku. Buduje sa národná sieť, ktorá znemožní odpočúvanie
Ochrana zákazu vraj posilní ekonomiku EÚ. Európska krajina stojí pevne za zákazom spaľovákov
Slovensko zaostáva za V4 aj Európou: Zelená energetika stojí
Výsledky štúdie šokovali ľudí. Mládež trávi na sociálnych sieťach menej času než pred rokom
Trump tlačí na médiá. Chce ovládnuť správy a dosadiť vlastných ľudí
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

GymBeam získal 110 miliónov eur, presúva sídlo preč zo Slovenska. Vybral si krajinu s „predvídateľnejším podnikateľským prostredím“
PREMIUMPokuta až 20 000 eur: Slovenskí podnikatelia sú v pasci. Štát im dal len týždeň na prípravu novej evidencie tržieb

Slováci si za balíky zo Sheinu či Temu priplatia. EÚ zavádza novú povinnú daň na malé zásielky

Prvé črty „udržateľného mieru“ na Ukrajine sú na stole. Hovorí sa o takzvanom „kórejskom riešení“

