Kórejská automobilka Kia patrí medzi značky, ktoré sa v Európe snažia posilniť svoju pozíciu na poli elektromobility. Do predaja postupne uvádza modely z novej elektrickej línie EV a hoci sa už dnes snaží priniesť dostupnejšie alternatívy, do budúcnosti nevylučuje ani skutočne „lacný elektromobil“. Ako však priznáva, bude to možné len za určitých podmienok, upozorňuje Electrek.

EV2 zamieri zo Slovenska na európske cesty

V Európe momentálne vyvoláva veľký záujem nový model Kia EV3. Ide o kompaktné SUV, ktorého cena začína na približne 35 990 eur. Kia tak ukázala, že dokáže priniesť cenovo zaujímavejší elektromobil, no automobilka plánuje zájsť ešte ďalej. V roku 2026 odštartuje vo svojom závode v Tepličke nad Váhom výrobu menšieho modelu EV2. Novinka by mala prísť na trh s cenou pod hranicou 30 000 eur a v portfóliu značky sa zaradí pod EV3 ako základný elektrický crossover.

Podľa európskeho šéfa značky, Marca Hedricha, však na obzore môže byť ešte cenovo dostupnejší elektromobil, ktorý by niesol označenie EV1. „Možno raz budeme mať EV1, no k tomu dôjde len v prípade, ak bude takýto model ziskový,“ uviedol Hedrich pre Automotive News.

kia ev6
Kia

Lacný elektromobil nie je len o cene

Hedrich otvorene priznáva, že Kia patrí medzi najziskovejšie automobilky na svete a preto nemá „nulový záujem na tom, aby nezarábala“. Ako upozorňuje, vývoj elektromobilov si vyžaduje obrovské investície nielen do samotných vozidiel, ale aj do softvéru a ďalších technológií. Tento proces nazval „investičným útesom“ a pripomenul, že „momentálne nie je možné zarobiť dostatok peňazí na lacnom elektromobile“.

Nízka cena by podľa neho priniesla zásadné kompromisy v samotnom obsahu vozidla, čo nie je cestou, ktorou sa chce Kia uberať. „Ak chcete predať elektromobil aj za 22 000 eur, musíte urobiť kompromisy na výbave, čo nie je niečo, do čoho má Kia záujem ísť,“ zdôraznil.

Konkurencia z Číny

Na európsky trh však čoraz razantnejšie vstupujú čínske značky ako BYD, MG či Geely, ktoré ponúkajú dostupné a často technologicky veľmi vyspelé elektromobily. Hedrich priznáva, že „Číňania budú rásť“, no podľa jeho slov „nakoniec dosiahnu strop“. Zároveň zdôraznil, že dôležitá je aj sila značky. „Hodnota značky je stále veľmi dôležitá a mojím cieľom je bojovať s Číňanmi cenou,“ uzavrel európsky šéf automobilky.

Kia pritom ukazuje, že vie zaujať. EV3 sa v prvej polovici roka stalo najpredávanejším elektrickým vozidlom v retailovom segmente vo Veľkej Británii a patrí medzi najobľúbenejšie aj v Európe. V najbližších rokoch má prísť na trh aj EV4 a EV5, pričom dôležitým krokom bude práve spustenie výroby EV2 na Slovensku.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP