Španielska športová značka Cupra, ktorá patrí do koncernu Volkswagen, dnes oficiálne predstavila svoj prvý plne elektrický automobil. Je ním Cupra Born, vychádza z dobre známeho modelu VW ID.3, no oproti bratrancovi z Nemecka má Born výrazne športovejší dizajn a jazdné vlastnosti.

Musíme uznať, že Cupra je veľmi príjemným a dovolíme si tvrdiť, že aj potrebným oživením pomerne fádneho koncernu Volkswagen, teda ak nerátame prémiové značky, ako Porsche, ktoré však v rámci koncernu zdieľa len minimum komponentov.

Cupra

Cupra, ktorá sa odčlenila od značky Seat a vytvorila tak samostatnú športovú divíziu, je veľmi príjemným spestrením ponuky strednej triedy áut. Presvedčil nás o tom test plug-in hybridu Cupra Leon ST a ich vlastného SUV/crossoveru Cupra Formentor s výkonom 310 koní.

Cupra

Elektrifikácia sa však nevyhne ani segmentu športovo ladených áut, a práve na tento segment sa Cupra zameriava. Bolo teda iba otázkou času, kedy prinesie elektrický športový model a prvotinou je práve Cupra Born, ktorá vychádza z dobre známeho VW ID.3.

Športová nielen na pohľad

Koncept Cupry Born bol predstavený ešte minulý rok na ženevskom autosalóne, kde toto auto, hlavne po dizajnovej stránke, žalo obrovský úspech. Dizajnová identita zostala viac-menej zachovaná a Born už na prvý pohľad evokuje, že ide o športovo ladený elektromobil. Dizajn sa prenáša aj do interiéru auta.

Dizajnovo sa ale od ID.3 výrazne líši, napríklad pre Cupru typickými trojuholníkovými prednými svetlami, či prepojeným zadným svetlom. Nechýbajú športové detaily ako zadný difúzor, rôzne lišty či 20″ aerodynamické disky kolies.

Cupra

Ako sme už uviedli, športový duch sa prenáša aj do interiéru , kde nájdeme športové škrupinové sedačky, či nádherný Cupra volant s tlačidlom na štartovanie a prepínanie jazdných režimov priamo na ňom. Cupra Born dostala aj väčší, až 12″ displej infotainmentu, na rozdiel od VW, kde je v najvyššej konfigurácii „iba“ 10″ obrazovka.

Cupra

Čo sa týka pohonného ústrojenstva, aj to z drvivej väčšiny Born podedil od koncernovej dvojičky ID.3. K dispozícii je tak niekoľko verzií, od motora s výkonom 148 koní, až po ten s výkonom 201 koní. Batérie môžu mať využiteľnú kapacitu 45 kWh, 58 kWh alebo 77 kWh.

Cupra

Cupra pri najvýkonnejšom modeli pridala špeciálny elektrický boost, ktorý dočasne zvýši výkon na 228 koní a práve týmto sa odlišuje od najvýkonnejšej verzie ID.3.

Cupra

Najlepšie zrýchlenie však poskytuje Cupra Born s 58 kWh batériou, z 0 na 100 km/h zrýchli za 6,6 sekundy. Batéria s kapacitou 77 kWh je ťažia a zrýchlenie sa tak šplhá k 7 sekundám.

NEPREHLIADNI
RECENZIA: Tajný sen každého Slováka. Na náš trh vypustili športové SUV, ktoré búra akýkoľvek stereotyp

Motorizácie Cupra Born:

  • 110 kW (148 koní), 45 kWh batéria, dojazd podľa WLTP 340 km, zrýchlenie 0-100 km/h za 8,9 sekundy
  • 150 kW (201 koní), 58 kWh batéria, dojazd podľa WLTP 420 km, zrýchlenie 0-100 km/h za 7,3 sekundy
  • 170 kW (228 koní), 58 kWh batéria, dojazd podľa WLTP 420 km, zrýchlenie 0-100 km/h za 6,6 sekundy
  • 170 kW (228 koní), 77 kWh batéria, dojazd podľa WLTP 540 km, zrýchlenie 0-100 km/h za 7 sekúnd

Čo sa týka nabíjania, k dispozícii je DC s výkonom 100 kW, respektíve 125 kW pri najvyššej verzii batérie.

Verzia s pohonom 4×4 je otázna

Cupra Born je podobne ako VW ID.3 výhradne zadnokolka, no nedávno sme ťa informovali, že VW vytvoril koncept ID.X – športovú verziu ID.3, ktorá dostala pohonnú jednotku zo športového SUV ID.4 GTX.

Cupra

Vďaka dvojici elektromotorov a pohonu všetkých štyroch kolies dokázali inžinieri z ID.X vytiahnuť výkon 329 koní a elektromobil tak zrýchli z 0 na 100 km/h už za 5,3 sekundy, čo je o 1,3 sekundy rýchlejšie, ako Cupra Born.

Do výroby pôjde Born už v septembri tohto roka a vyrábať sa bude v továrni v Nemeckom Zwickau. Cena zatiaľ oznámená nebola, no predpokladáme, že bude o niečo vyššia ako v prípade ID.3, minimálne čo sa týka najvýkonnejšej verzie s extra boostom.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom