Najextravagantnejší elektromobil koncernu VW mieri na Slovensko. Takéto sú ceny
Španielska športová značka Cupra, ktorá patrí do koncernu Volkswagen, dnes oficiálne predstavila svoj prvý plne elektrický automobil. Je ním Cupra Born, vychádza z dobre známeho modelu VW ID.3, no oproti bratrancovi z Nemecka má Born výrazne športovejší dizajn a jazdné vlastnosti.
Aktualizácia 12.12.2021:
Španielska automobilka odhalila slovenské ceny elektrickej novinky Cupra Born – elektromobilu, ktorý vychádza z modelu VW ID.3 postavenom na koncernovej platforme MEB.
Novinka je zatiaľ dostupná iba v dvoch verziách výbavy, a to Born a Born First Edition. Pohonné ústrojenstvo sa pri jednom či druhom nemení, elektromobil je vybavený batériou s využiteľnou kapacitou 58 kWh a jedným elektromotorom s výkonom 150 kW (204 koní), ktorý poháňa zadnú nápravu.
Obe verzie štartujú na sume 40 990 €, pričom verzia First Edition zahŕňa množstvo dodatočnej príplatkovej výbavy už v cene. Táto verzia však bude dostupná zrejme iba počas prvých mesiacov predaja.
Z bonusových funkcii First edície môžeme vypichnúť prediktívny tempomat, funkciu rozpoznávania dopravných značiek, navigačný systém Plus a službu Cupra Connect či vyhrievané predné sedadlá.
Pôvodný článok:
Musíme uznať, že Cupra je veľmi príjemným a dovolíme si tvrdiť, že aj potrebným oživením pomerne fádneho koncernu Volkswagen, teda ak nerátame prémiové značky, ako Porsche, ktoré však v rámci koncernu zdieľa len minimum komponentov.
Cupra, ktorá sa odčlenila od značky Seat a vytvorila tak samostatnú športovú divíziu, je veľmi príjemným spestrením ponuky strednej triedy áut. Presvedčil nás o tom test plug-in hybridu Cupra Leon ST a ich vlastného SUV/crossoveru Cupra Formentor s výkonom 310 koní.
Elektrifikácia sa však nevyhne ani segmentu športovo ladených áut, a práve na tento segment sa Cupra zameriava. Bolo teda iba otázkou času, kedy prinesie elektrický športový model a prvotinou je práve Cupra Born, ktorá vychádza z dobre známeho VW ID.3.
Športová nielen na pohľad
Koncept Cupry Born bol predstavený ešte minulý rok na ženevskom autosalóne, kde toto auto, hlavne po dizajnovej stránke, žalo obrovský úspech. Dizajnová identita zostala viac-menej zachovaná a Born už na prvý pohľad evokuje, že ide o športovo ladený elektromobil. Dizajn sa prenáša aj do interiéru auta.
Dizajnovo sa ale od ID.3 výrazne líši, napríklad pre Cupru typickými trojuholníkovými prednými svetlami, či prepojeným zadným svetlom. Nechýbajú športové detaily ako zadný difúzor, rôzne lišty či 20″ aerodynamické disky kolies.
Ako sme už uviedli, športový duch sa prenáša aj do interiéru , kde nájdeme športové škrupinové sedačky, či nádherný Cupra volant s tlačidlom na štartovanie a prepínanie jazdných režimov priamo na ňom. Cupra Born dostala aj väčší, až 12″ displej infotainmentu, na rozdiel od VW, kde je v najvyššej konfigurácii „iba“ 10″ obrazovka.
Čo sa týka pohonného ústrojenstva, aj to z drvivej väčšiny Born podedil od koncernovej dvojičky ID.3. K dispozícii je tak niekoľko verzií, od motora s výkonom 148 koní, až po ten s výkonom 201 koní. Batérie môžu mať využiteľnú kapacitu 45 kWh, 58 kWh alebo 77 kWh.
Cupra pri najvýkonnejšom modeli pridala špeciálny elektrický boost, ktorý dočasne zvýši výkon na 228 koní a práve týmto sa odlišuje od najvýkonnejšej verzie ID.3.
Najlepšie zrýchlenie však poskytuje Cupra Born s 58 kWh batériou, z 0 na 100 km/h zrýchli za 6,6 sekundy. Batéria s kapacitou 77 kWh je ťažia a zrýchlenie sa tak šplhá k 7 sekundám.
NEPREHLIADNI
RECENZIA: Tajný sen každého Slováka. Na náš trh vypustili športové SUV, ktoré búra akýkoľvek stereotyp
Motorizácie Cupra Born:
- 110 kW (148 koní), 45 kWh batéria, dojazd podľa WLTP 340 km, zrýchlenie 0-100 km/h za 8,9 sekundy
- 150 kW (201 koní), 58 kWh batéria, dojazd podľa WLTP 420 km, zrýchlenie 0-100 km/h za 7,3 sekundy
- 170 kW (228 koní), 58 kWh batéria, dojazd podľa WLTP 420 km, zrýchlenie 0-100 km/h za 6,6 sekundy
- 170 kW (228 koní), 77 kWh batéria, dojazd podľa WLTP 540 km, zrýchlenie 0-100 km/h za 7 sekúnd
Čo sa týka nabíjania, k dispozícii je DC s výkonom 100 kW, respektíve 125 kW pri najvyššej verzii batérie.
Verzia s pohonom 4×4 je otázna
Cupra Born je podobne ako VW ID.3 výhradne zadnokolka, no nedávno sme ťa informovali, že VW vytvoril koncept ID.X – športovú verziu ID.3, ktorá dostala pohonnú jednotku zo športového SUV ID.4 GTX.
Vďaka dvojici elektromotorov a pohonu všetkých štyroch kolies dokázali inžinieri z ID.X vytiahnuť výkon 329 koní a elektromobil tak zrýchli z 0 na 100 km/h už za 5,3 sekundy, čo je o 1,3 sekundy rýchlejšie, ako Cupra Born.
Do výroby pôjde Born už v septembri tohto roka a vyrábať sa bude v továrni v Nemeckom Zwickau. Cena zatiaľ oznámená nebola, no predpokladáme, že bude o niečo vyššia ako v prípade ID.3, minimálne čo sa týka najvýkonnejšej verzie s extra boostom.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zmizla miliarda z eurofondov, no informatizácia skrachovala. Toto sú najväčšie IT zlyhania v histórii Slovenska
Z 500 € na 50 €. Štát odpúšťa Slovákom absurdný poplatok za staré autá, ktoré už ani neexistujú
Xiaomi šokovalo slovenský trh. Obrovský televízor ponúka za zaujímavú cenu, to však nie je všetko
Nikto iný to na Slovensku nemá. Veľká banka spúšťa úplne nový spôsob komunikácie (PREHĽAD)
iPhone prevalcovali až 3 značky. Toto sú mobily, ktoré Slováci kupujú momentálne najčastejšie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vznikla nová trieda „nenápadných milionárov“. Denne ich pribudne 1 000 a môžu za to dva faktory
Prokurátor Generálnej prokuratúry čelí obžalobe. Funkciu pozastavili, potvrdil Žilinka
Prelomový výskum odhaľuje, ako aktivita mozgu počas spánku prezrádza skryté neurologické problémy
Kľúčový svedok v korupčných prípadoch čelí novému obvineniu. V kauze figurujú Gašpar a Bödör
V hotelovej vírivke v Demänovskej Doline hygienici potvrdili prítomnosť baktérie Legionella
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Svetový úspech vedcov SAV: Slováci vyvinuli zbraň proti vírusu, ktorý môže spúšťať rakovinu
Aplikácia Slovenskej pošty sa mení na digitálnu pobočku: Pribudnú kľúčové novinky
Slováci nakupujú inak, predajcov pribúda. E-shopy u nás prechádzajú premenou
Slovákov masívne ohrozuje nový typ kybernetického útoku. Je horší než phishing
USA zavedú jednotné clá. Zasiahne to vyše 150 krajín naraz
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP