Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Dizajn automobilov je veľmi subjektívna záležitosť, no zrejme neexistuje človek, ktorému by sa nepáčili športové autá s agresívnymi krivkami. Podľa hlavného dizajnéra automobilky VW, ktorým je Slovák Jozef Kabaň, už ale majú ľudia dosť agresívnych predných masiek a dnes hľadajú priateľsky vyzerajúce autá, ktoré sa doslova „usmievajú“, píše Autocar.

Práve takýto dizajnový podpis môžeme vidieť na poslednom elektromobile značky VW, ktorým je ID. Buzz. Podľa Kabaňa už agresívne predné masky nefungujú a všetky ďalšie elektromobily nemeckej automobilky pôjdu práve po vzore ID. Buzz.

TASR - Pavel Neubauer

Kto je Jozef Kabaň? 

Kabaň pracoval na jar 2019 ako hlavný dizajnér pre Rolls-Royce, kam prestúpil z BMW. Do povedomia verejnosti vstúpil hlavne svojou pôsobnosťou v automobilke Škoda, kde bol hlavným dizajnérom a nadizajnoval takmer všetky súčasné modely.  Aj vďaka nemu prišlo ku kompletnému prepracovaniu a novému smerovaniu značky. Zavŕšenie tohto vývojového cyklu predstavuje model Škoda Yeti. Jeho posledné kúsky pre Škodu boli síce veľmi odvážne, ale zožali úspech. Ak sa pozrieme napríklad na Superb alebo Kodiaq, určite sa nedá povedať, že ide o nevydarené kúsky. Jozef Kabaň je podpísaný aj pod fenomenálnym kúskom Bugatti Veyron, na ktorom začal pracovať koncom 90. rokov. Má na svedomí kompletný exteriér, okrem kolies, na ktoré mu nezostal čas.

VW chce vrátiť autám emóciu

Nemecké automobilky sa totiž postupom času stali príliš fádnymi. Napríklad taký VW Passat či autá značky Audi boli synonymom striedmeho a nenápadného dizajnu, no to by sa malo s novou generáciou vozidiel zmeniť.

VW / Martin Meiners

VW chce totiž svojim vozidlám vrátiť emócie a preto bude mať každý nový elektromobil „úsmev“ v prednej maske. To, ako veľmi emotívne budú jednotlivé modely, však záleží od samotného segmentu jednotlivých vozidiel.

Kabaň pre Autocar uviedol, že budúce elektromobily budú rozhodne expresívnejšie, s odvážnejším, hravejším a expresívnejším dizajnom. Pri tom všetkom bude automobilka samozrejme dbať aj na kvalitu, ktorá je v prípade nemeckých áut povestná.

Ľudia si musia autá znovu zamilovať

Expresívnejšie a emotívnejšie autá chce aj nový šéf automobilky VW Thomas Schafer. Ten už dávnejšie pre Autocar povedal, že ľudia si musia znova zamilovať autá tejto automobilky a dizajn pri tom má zohrávať kľúčovú rolu.

VW / Martin Meiners

Práve preto budú mať nové modely menej a agresívny a viac priateľský vzhľad. Túto ideu však VW načrtol ešte pred príchodom modelu ID. Buzz. Veľmi hravo a priateľsky pôsobí aj koncept VW ID. Life, ktorý má byť prvým cenovo dostupným elektromobilom nemeckej značky.

Cenovo dostupný elektromobil si ľudia zamilujú

„ID. Life je prvým pohľadom cez kľúčovú dierku do našej malej elektrickej triedy budúcnosti. Inovácia, udržateľnosť a nadčasovosť sú tri veci, ktoré nás poháňajú,“ uviedol Kabaň na adresu budúceho najdostupnejšieho elektromobilu od VW.

Lacný elektromobil cieli na skupinu mladých šoférov, čomu je prispôsobený jeho exteriérový, ale aj interiérový dizajn.  Predný rad sedadiel je spojený, medzi sedadlom spolujazdca a šoféra sa preto nenachádza žiadna konzola. Toto riešenie má aj svoj praktický význam, predne sedadlá sa totiž dajú sklopiť a spolu so zadným radom tak vytvoria jedno veľké sedenie. Táto možnosť sa skvelo hodí na sledovanie filmov či hranie hier.

Volkswagen

Koncept ID Life je totiž vybavený hernou konzolou a projektorom, ty si tak budeš môcť užiť nekonečnú zábavu kdekoľvek na cestách. Projekčné plátno je šikovne skryté v palubnej doske, odkiaľ sa dá v prípade potreby jednoducho vytiahnuť.

Ako uvádza Volkswagen v tlačovej správe, v interiéri auta sa nachádzajú aj klasické 230 V zásuvky, z ktorých je možné napájať ďalšiu techniku, napríklad smartfón či notebook.

Volkswagen

Produkčná verzia ID Life bude postavená na modulárnej platforme MEB pre menšie elektromobily. Pôjde tiež o prvé vozidlo na tejto platforme s pohonom predných kolies.

Elektromotor dostane výkon 172 kW (234 koní) a malý a ľahký ID Life vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy. Pôjde tak o skutočne mrštné vozidlo s dojazdom okolo 400 km podľa WLTP. Solídny dojazd zabezpečí batéria s kapacitou 57 kWh.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú