Ak patríš medzi vodičov, ktorí nemajú radi obrovské dotykové obrazovky vystupujúce z palubnej dosky, Fiat Grande Panda ťa rozhodne zaujme. No možno len dovtedy, kým si nevšimneš, čo ich nahradilo. Vôbec nič. V základnej výbave tento model neprichádza s infotainmentovým systémom, ale s obyčajnou plastovou plochou, ktorá ti bude pri každej jazde pripomínať, že si si mal priplatiť za vyšší stupeň výbavy. Vďakabohu, že Taliani aspoň pridali držiak na telefón s USB portom. Na tento model upozornil portál Motor1.

Stará dobrá „digitálka“

Zaujímavosťou je, že hoci sa výrobca rozhodol ušetriť na dotykovom displeji, digitálny 10-palcový prístrojový panel zostal súčasťou aj najlacnejšej verzie. To je dôkaz, že aj cenovo dostupné autá už postupne opúšťajú klasické analógové ukazovatele. No absencia infotainmentu nie je jedinou známkou úspornej filozofie základnej verzie Grande Pandy. Manuálne nastaviteľné spätné zrkadlá, manuálna klimatizácia a kľukové zadné okná len potvrdzujú, že ide o mimoriadne jednoduchý automobil.

fiat interiér
Fiat

Minimalistický prístup pokračuje aj zvonka. Základný model disponuje 16-palcovými oceľovými diskami, čo v súčasnosti vyzerá dosť nezvyčajne, najmä na crossoveri. Podobná výbava by na americkom trhu pravdepodobne neuspela, keďže základné verzie áut v USA bývajú spravidla lepšie vybavené. Navyše, Grande Panda so svojou dĺžkou 3990 mm je príliš malá na americké štandardy a Fiat s ňou na tento trh ani nemieri.

Cena je trocha privysoká

A koľko takýto základný Fiat Grande Panda stojí? V Taliansku začína na cene 18 900 eur. Na prvý pohľad to nie je úplne lákavá ponuka, ale treba si uvedomiť, že v tejto sume je zahrnutá aj 22 % daň z pridanej hodnoty (DPH), ktorá v Taliansku platí. V niektorých európskych krajinách je DPH ešte vyššia – napríklad v Maďarsku dosahuje 27 %, vo Fínsku 25,5 % a v Chorvátsku, Dánsku a Švédsku 25 %. Naopak, Luxembursko má najnižšiu DPH v Európe, iba 17 %.

Ak predsa len chceš dotykovú obrazovku, musíš siahnuť po vyššom stupni výbavy, ktorý obsahuje aj LED svetlomety, tempomat, elektricky ovládané zadné okná a ďalšie prvky. Tento upgrade však nebude zadarmo – zákazníci si zaň musia priplatiť 1 500 eur. To už je cena, ktorá môže niektorých záujemcov prinútiť porozmýšľať nad inými možnosťami.

Čítajte viac z kategórie: Tech

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP